Gå til innhold

Samsung S8500 Wave , 1 GHz, Super Amoled Skjerm ++++

Bacchus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen nyheter om Bada 1.2?

Telefonen min har forresten begynt å gi meg "DNS feil" ganske ofte når jeg surfer; vet ikke om det er telefonen eller Tele2 som surrer. Andre som får sånne feil? Før har jeg ganske ofte fått "Be om tidsavbrudd" eller hva for noe surr det står i den feilmeldinga, men "DNS feil" har kommet nå nylig.

Lenke til kommentar

Ja, det skjer av og til for meg også. Løser seg alltid ved å restarte telefonen, da kommer jeg på nett igjen. Får håpe ny programvare kan fikse det.

Telefonen min har forresten begynt å gi meg "DNS feil" ganske ofte når jeg surfer; vet ikke om det er telefonen eller Tele2 som surrer. Andre som får sånne feil? Før har jeg ganske ofte fått "Be om tidsavbrudd" eller hva for noe surr det står i den feilmeldinga, men "DNS feil" har kommet nå nylig.

Lenke til kommentar

Det spekuleres vel i at den ble utsatt fordi Wave II ble litt utsatt samt at noen har klart å hacke bada spill og programmer.

Lenke til kommentar

Kies oppdaterte min telefonen tidligere i dag, til firmware versjon S8500XXJI5..

Nå står Kies bare å surrer når jeg kobler til telefonen i Kies-modus.. :ermm:

Noen andre som har oppdatert idag?

Har ikke merket noen forskjeller på bruken av telefonen enda.

post-218614-0-70079500-1291285890_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Kies oppdaterte min telefonen tidligere i dag, til firmware versjon S8500XXJI5..

Du må koble fra tlf. og lukke Kies, for så å starte programmet på nytt og koble til tlf., så funker det igjen...

Har XXJH3 på min og fikk ikke opp noe varsel om oppdatering når jeg koblet den til igår - skal prøve i kveld og se. Men forventer ikke noe stort før Bada 1.2 (kanskje) kommer. En eller annen gang i framtiden.... ;)

Lenke til kommentar

Du må koble fra tlf. og lukke Kies, for så å starte programmet på nytt og koble til tlf., så funker det igjen...

Takker fox! :thumbup:

Herregud for noe ræl Kies er :dontgetit:

BTW. Har Samsung noen side der de legger ut hva som er endret i hver oppdatering?

Endret av Bada
Lenke til kommentar

De fleste forum rundt omkring varsler om at de har fått oppdatering i det siste. Kanskje dette er for å klargjøre til bada 1.2 eller for å fjerne noen hull i softwaren som har gjort det mulig å ta i bruk pirat programvare. Hadde vært artig med bada 1.2 dog, alltid artig med noe nytt;) Oppdaterer da uansett i skrivende stund så får vi se hva som skjer:)

Lenke til kommentar

Hei, noen som har hørt noe mer om wimp på bada? eller spotify? helst wimp da det virker som en litt bedre tjeneste (sanger forsvinner ikke slik som på spotify)

Angående DNS feil, jeg kommer meg unna ved å restarte wi-fi i allefall, har ikke opplevd DNS på Gsm surfing enda.

Lenke til kommentar

Sliter med å finne ut av bruk av navigasjon på Wave'n. Har nå fått satt inn minnekort og fått startet navigasjonen, men kartene som kommer opp er jo latterlig udetaljerte. Haugesund, hvor jeg bor, står ikke på kartet...

Men så kan jeg laste ned mer data ved å bruke "Avansert GPS", men da advarer telefonen om at dette vil medføre kostnader. Jeg vil tro at siden jeg er tilkoblet Wi-Fi (trådløs internett hjemme) så blir det ikke ekstrakostnader...eller?

Jeg sliter virkelig med å finne ut hvordan denne 30-dagers testperioden for Route66 virker. Synes informasjonen er manglende. Ligger dette i telefonen allerede?

"Avansert GPS" er kun en server på nett som hjelper deg med å kalkulere posisjonen, dette koster litt nettbruk, men blir ikke veldig dyrt i Norge... Kan være lurt å skru av i utlandet.

For å få kartene til navigasjons app'en, må du laste ned og installere Route66 Sync på PC'en:

http://www.66.com/route66/index.php?cid=NO&act=1&catid=255

Der kan du laste ned kartene du trenger. Kartene er gratis, men navigasjonen er ikke det.

grmps

Takker for dette svaret. Jeg har lastet ned Route66 på PC'en. Men nå er problemet at dette programmet ikke klarer å finne mobiltelefonen når denne er koblet til USB'en. Men telefonen er tilkoblet, og jeg har tilgang til alle filene via Explore (CD Drive Samsung Mobile). Route66-programmet sier bare "Ingen enhet tilkoblet"...?

I hjelpfilen til programmet står det kun om "Windows Mobile"-enheter. Men dette er vel ikke en Windows-telefon? Eller er det det? Er det ikke Bada?

Dessuten finner jeg ingen informasjon om 30 dagers prøveversjon av navigasjonen som jeg har lest skal være tilgjengelig.

Nå er jeg kanskje treg, men jeg synes hele Route66 er veldig krøkkete å finne ut av.

Endret av FnoFFen
Lenke til kommentar

For de som lurer har jeg oppdatert telefonen fra min 64-bit, win7 pc. Med kies _102_1.

Jeg tok for sikkerhets skyld ut både minnekort og sim-kort for å eliminere feilkilder. Vil helst ikke ha mobilen på "service" en gang til.

Det gikk og jeg er fornøyd, venter dog i spenning på Bada 1,2. Har ikke lagt merke til noen forskjell fra forrige firmware.

Det er jo alltid spennende å oppgradere i og med at Samsung "aldri" tør å komme med hva som er forandret, så det blir jo opp til "oss" igjen å se hva som er skjedd.

Lykke til med oppgradering!

Lenke til kommentar

oppgraderte jeg og i dag. Merka at internett browsern ble mye bedre. Ikke så mye lagg der nå, men fortsatt et stykke unna browsern til itouch og iphone. Noen som har en side hva denne oppdateringa inneholdt? hva den fiksa osv.

Lenke til kommentar

Sliter med å finne ut av bruk av navigasjon på Wave'n. Har nå fått satt inn minnekort og fått startet navigasjonen, men kartene som kommer opp er jo latterlig udetaljerte. Haugesund, hvor jeg bor, står ikke på kartet...

Men så kan jeg laste ned mer data ved å bruke "Avansert GPS", men da advarer telefonen om at dette vil medføre kostnader. Jeg vil tro at siden jeg er tilkoblet Wi-Fi (trådløs internett hjemme) så blir det ikke ekstrakostnader...eller?

Jeg sliter virkelig med å finne ut hvordan denne 30-dagers testperioden for Route66 virker. Synes informasjonen er manglende. Ligger dette i telefonen allerede?

"Avansert GPS" er kun en server på nett som hjelper deg med å kalkulere posisjonen, dette koster litt nettbruk, men blir ikke veldig dyrt i Norge... Kan være lurt å skru av i utlandet.

For å få kartene til navigasjons app'en, må du laste ned og installere Route66 Sync på PC'en:

Der kan du laste ned kartene du trenger. Kartene er gratis, men navigasjonen er ikke det.

grmps

Takker for dette svaret. Jeg har lastet ned Route66 på PC'en. Men nå er problemet at dette programmet ikke klarer å finne mobiltelefonen når denne er koblet til USB'en. Men telefonen er tilkoblet, og jeg har tilgang til alle filene via Explore (CD Drive Samsung Mobile). Route66-programmet sier bare "Ingen enhet tilkoblet"...?

I hjelpfilen til programmet står det kun om "Windows Mobile"-enheter. Men dette er vel ikke en Windows-telefon? Eller er det det? Er det ikke Bada?

Dessuten finner jeg ingen informasjon om 30 dagers prøveversjon av navigasjonen som jeg har lest skal være tilgjengelig.

Nå er jeg kanskje treg, men jeg synes hele Route66 er veldig krøkkete å finne ut av.

Kanskje det er forskjellige Sync versioner.

Prøv her: http://www.66.com/samsung/index.php?cid=NO&act=1

Du må klikke på skillearket med nedlastinger for å finne Sync nederst av nedlastings linkene, eventuelt direkte her om du vil: http://www.66.com/static_media/updates/sync9/samsung/ROUTE%2066%20Sync%20setup.exe

Du må også ha installert Kies etter det jeg husker for å få riktige USB drivere installert. I tillegg må du også koble til tlf i Masselagring modus ikke i Kies modus

grmps

Lenke til kommentar

Siste oppdateringa fiksa i allefall problemet med pirat programvare. Folk flest hadde vel derimot håpa på at denne oppdateringa ikke skulle komme før 1.2, men det er masse innlegg mot å legge inn denne oppdateringa om piratvare skal brukes. Har ikke link, men google oppdateringsnavnet så kommer det vel opp noe.

Så da spørs det om bada 1.2 kommer for s8500 eller om den kommer for resten av wave mobilene

Lenke til kommentar

grmps

Første du bør sjekke er at du setter mobilen riktig opp når du kobler den til den pcen der du har route66 softwaren installert. Du skal sette mobilen opp som masselagring eller hva det nå heter. Her på min pc startes da sync programmet for route66 opp automatisk med engang jeg kobler min mobil til.

Hvis du liker route66 så har de lifetime abb på kart og slikt for en slik og ingenting.

https://secure.66.com/samsung_wave/index.php?cid=UK&act=

Dessuten kommer snart ett annet GPS navigasjons program på markedet snart. Det heter Sygic og dukker opp innen kort tid.

Hva angår prøvetid så vet jeg ikke åssen det funker.

Lenke til kommentar

Siste oppdateringa fiksa i allefall problemet med pirat programvare. Folk flest hadde vel derimot håpa på at denne oppdateringa ikke skulle komme før 1.2, men det er masse innlegg mot å legge inn denne oppdateringa om piratvare skal brukes. Har ikke link, men google oppdateringsnavnet så kommer det vel opp noe.

Så da spørs det om bada 1.2 kommer for s8500 eller om den kommer for resten av wave mobilene

Ser ut som at dem har fixa alarmen(vekkerklokka) også.

grmps

Lenke til kommentar

Ser ut som at dem har fixa alarmen(vekkerklokka) også.

grmps

nope... begynte på jobb kl 10 i dag... hadde vekkeklokka på kl 09.00....... vet ikke om jeg kan stole på mobilen som vekkeklokka mer, vurderer eventuelt å kjøpe en alarmklokke ved siden av.. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...