Gå til innhold

Samsung S8500 Wave , 1 GHz, Super Amoled Skjerm ++++

Bacchus

Anbefalte innlegg

Vet ikke hva andre Wave brukere her på forumet synes, men jeg er ganske overbevist over at telefonen hadde vært et bedre produkt med Android under panseret isteden.

Sike vurdering bør nok taes før du går til innkjøp. Er ikke akkurat mangel på valgmuligheter dersom du ønsker deg en Android mobil.

Jo det er det. Hvis du er spesifikk nok.

For eksempel, de fleste Android telefonene er rimelig store, med skjermer i 3.5" størrelsen og oppover. Kriteriet for meg er ca 3" skjerm, denne skal være basert på OLED, mobilen skal være dekket av så mye metall som mulig, skal ha stort batteri, helst ny hw som den kan gro litt på, telefonen må også være rimelig kjapp og til slutt et noenlunde kamera med LED (Liker å ha en lommelykt med meg) som kan brukes i det minste litt.

Sjekk hvor mange telefoner som står disse spesifikasjonene du. Det er svært få.

Er man kresen nok kan man nok velge bort det meste som finnes på markedet ja. Var Android bruker før og skulle gjerne hatt det på min nyeste mobil også men jeg valgte Wave etter en totalvurdering. Pris/verdi er det nok neppe noen som kan konkurrere med wave om dagen. Får rett og slett utrolig mye for pengene vil jeg si.

Nå er den jo allerede et halvt år gammal så det vil vel komme endel snart som går forbi. Bare vente litt til så kommer nok drømmemobilen;) men slik er det da med det meste, noen kompromiss må man kunne inngå.

Det er ikke så mye jeg savner om dagen faktisk bortsett fra at jeg angrer på siste firmware oppgradering da forrige ga meg en helt rå batteri levetid i forhold. Snakker hard bruke og kun lading hver andre dag. Og da mener jeg hard bruk med ekstremt masse surfing og chatting på nettet (wifi).

Når du finner din drømmemobil så må du si fra for jeg leter alltid etter den selv:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snip...

Kresen, jupp er da litt av det, men synes det er minst like mye ukresne krav som en mobiltelefon bør oppfylle i dag. Dette er jo tross alt en enhet som skal vare en stund. Metall og OLED så er plutselig telefonen langt mer solid fra både fall og støt.

Og det er utrolig lite å velge i mellom i dag synes jeg hvis du ikke orker å drasse på et beist av en telefon som fortsatt har en "fornuftig" mengde med funksjoner. :p

Lenke til kommentar
Snip...

Kresen, jupp er da litt av det, men synes det er minst like mye ukresne krav som en mobiltelefon bør oppfylle i dag. Dette er jo tross alt en enhet som skal vare en stund. Metall og OLED så er plutselig telefonen langt mer solid fra både fall og støt.

Og det er utrolig lite å velge i mellom i dag synes jeg hvis du ikke orker å drasse på et beist av en telefon som fortsatt har en "fornuftig" mengde med funksjoner. :p

Akkurat om dagen er det kun Wave og kanskje N8 jeg kunne tenkt meg. Rimelige mobiler som gir deg det aller meste og litt til. Hvilke var det du tittet på før du endte opp på Waven din da? Men for engangs skyld virker det som om Samsung satser litt på mobilen. Bada blir jo stadig oppgradert og det ser ut til at vi er inn i planenen når de lager versjon 2.0 av Bada. Koselig at de tenker på oss "prøve-kaniner". Faktisk syns jeg bada er veldig bra til å være i slik en tidlig versjon og jeg regnet aldri med at den kom til å få like stort miljø som Android. Android er jo trossalt veldig mye større. Som i veldig veldig mye større...

Og ja helt enig, Wave er et flott lite teknovindunder i mine øyne men faktisk så er den ikke så veldig mye mindre enn mange av mobilen som har 3,7 tommers skjerm og den er vel ca like stor som iphone.

Lenke til kommentar
Snip...

Er ikke så lenge siden jeg kjøpte min Wave, hatt den i ca 1.5 måneder. Vurderte blant annet Nokia N8 siden jeg hadde 5800Xpress før, og de fleste andre telefoner med skjerm størrelse fra 3.0" opp til 3.7".

Wave er ikke per definisjon liten i forhold til skjermstørrelse, synes det har sløst litt for mye med plassen. Er ikke uenig her.

Bada er ikke håpløs til å være ny, definitivt. Er litt små pell her og der som er irriterende, men ikke noe problem iforhold til daglig bruk akkurat.

Lenke til kommentar

Har idag plutselig fått 3 spontane restarter på min Wave... Samtlige har kommet ved bruk av Wifi, men har ikke opplevd dette tidligere. Noen som har opplevd det samme? Skjermen blir bare svart og så starter den på nytt av seg selv.

Du har ikke kommet borti menyknappen da? for selv med tastelås kan du ta restart ved å holde inn denne i ca 8 sekunder.

Hvis du fremdeles plages, prøv å oppdatere tlf på nytt.

Her innne ligger det mye info om reflashing: http://www.badaforums.net/forums/bada-firmware/

Lenke til kommentar

Det skjedde mens jeg holdt telefonen i hånda, de to første gangene i et gjeste-wifi med en gang jeg koblet til og igjen rett etter restart. Siste gangen var hjemme etter at jeg hadde vært koblet til en stund. Har skrudd av , tatt ut batteriet og prøver litt videre. Skjedde ikke noe mer i går i alle fall.

Lenke til kommentar

Noen som opplever å få ødelagte sms?

Når jeg får lange meldinger (200-300 tegn) skjer det noen ganger at bare starten på meldinga er lesbar og det står [Ødelagt melding] Telefonen varsler også om ny melding selv etter denne er lest.

Bruker FW= S8500XXJH3

Lenke til kommentar

Har idag plutselig fått 3 spontane restarter på min Wave... Samtlige har kommet ved bruk av Wifi, men har ikke opplevd dette tidligere. Noen som har opplevd det samme? Skjermen blir bare svart og så starter den på nytt av seg selv.

Du har ikke kommet borti menyknappen da? for selv med tastelås kan du ta restart ved å holde inn denne i ca 8 sekunder.

Hvis du fremdeles plages, prøv å oppdatere tlf på nytt.

Her innne ligger det mye info om reflashing: http://www.badaforums.net/forums/bada-firmware/

Aha...!!

Der fant jeg ut hvordan den restarter i lomma....

Det var ikke menyknappen(diamanten, som jeg oppfatter som meny knapp), men jeg hadde satt på tastaturlåsen og holdt "legg på røret knappen" inne i 10 sekunder ca. og der hadde jeg jaggu en restart med tastaturlåsen på.

Får skaffe en flipcase med litt stivt lokk, eller noe tenker jeg...

grmps

Endret av Grmps
Lenke til kommentar

Sliter med å finne ut av bruk av navigasjon på Wave'n. Har nå fått satt inn minnekort og fått startet navigasjonen, men kartene som kommer opp er jo latterlig udetaljerte. Haugesund, hvor jeg bor, står ikke på kartet...

Men så kan jeg laste ned mer data ved å bruke "Avansert GPS", men da advarer telefonen om at dette vil medføre kostnader. Jeg vil tro at siden jeg er tilkoblet Wi-Fi (trådløs internett hjemme) så blir det ikke ekstrakostnader...eller?

Jeg sliter virkelig med å finne ut hvordan denne 30-dagers testperioden for Route66 virker. Synes informasjonen er manglende. Ligger dette i telefonen allerede?

Lenke til kommentar

Sliter med å finne ut av bruk av navigasjon på Wave'n. Har nå fått satt inn minnekort og fått startet navigasjonen, men kartene som kommer opp er jo latterlig udetaljerte. Haugesund, hvor jeg bor, står ikke på kartet...

Men så kan jeg laste ned mer data ved å bruke "Avansert GPS", men da advarer telefonen om at dette vil medføre kostnader. Jeg vil tro at siden jeg er tilkoblet Wi-Fi (trådløs internett hjemme) så blir det ikke ekstrakostnader...eller?

Jeg sliter virkelig med å finne ut hvordan denne 30-dagers testperioden for Route66 virker. Synes informasjonen er manglende. Ligger dette i telefonen allerede?

"Avansert GPS" er kun en server på nett som hjelper deg med å kalkulere posisjonen, dette koster litt nettbruk, men blir ikke veldig dyrt i Norge... Kan være lurt å skru av i utlandet.

For å få kartene til navigasjons app'en, må du laste ned og installere Route66 Sync på PC'en:

http://www.66.com/route66/index.php?cid=NO&act=1&catid=255

Der kan du laste ned kartene du trenger. Kartene er gratis, men navigasjonen er ikke det.

grmps

Lenke til kommentar

Noen som opplever å få ødelagte sms?

Når jeg får lange meldinger (200-300 tegn) skjer det noen ganger at bare starten på meldinga er lesbar og det står [Ødelagt melding] Telefonen varsler også om ny melding selv etter denne er lest.

Bruker FW= S8500XXJH3

Yes, samme her...Uvisst hvorfor, men det skjer i tide og utide.

Lenke til kommentar

Jeg har fått et alvorlig problem med batteriet på min Wave. Jeg har hatt telefonen i ca. tre uker. De to første ukene var jeg faktisk imponert over varighet mellom ladingene, men de siste dagene har det skjedd en voldsom forandring: batteriet lader seg ut på no time. Idag tidlig lot jeg telefonen lade i flere timer til den viste fullt nivå på batterisymbolet. Jeg har overhodet ikke brukt telefonen idag - den har bare ligget passivt påslått. Nå kl. 21 er batteriet tomt!

Jeg skjønner ikke at jeg har gjort noe feil med oppladingen, men kanskje skulle den stått på lading veldig lenge (24 timer?) første dagen?

Jeg regner med jeg må ha nytt batteri og jeg regner med at garantien dekker dette? Flere som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar

Jeg har fått et alvorlig problem med batteriet på min Wave. Jeg har hatt telefonen i ca. tre uker. De to første ukene var jeg faktisk imponert over varighet mellom ladingene, men de siste dagene har det skjedd en voldsom forandring: batteriet lader seg ut på no time. Idag tidlig lot jeg telefonen lade i flere timer til den viste fullt nivå på batterisymbolet. Jeg har overhodet ikke brukt telefonen idag - den har bare ligget passivt påslått. Nå kl. 21 er batteriet tomt!

Jeg skjønner ikke at jeg har gjort noe feil med oppladingen, men kanskje skulle den stått på lading veldig lenge (24 timer?) første dagen?

Jeg regner med jeg må ha nytt batteri og jeg regner med at garantien dekker dette? Flere som har opplevd noe lignende?

Nope, du har ikke gjort noe galt - moderne batterier av typen Li/Ion tåler 'klatt-lading' fint og ikke noe must å lade til krampa tar deg første gangen. Begynte å bruke min 'rett ut av esken' og lada ikke opp før den var tom. Lader fortsatt i hytt og pine, men sjekker innimellom kapasiteten og den er stadig veldig god - går 3 - 4 dager med moderat bruk før den er tom. Dog, er stadig noen som insisterer på at en må følge bestemte rutiner angående lading - ikke hør på de - gammal overtro som stemte med eldre batterityper...

Så her er det bare å klage - får dog håpe det er noe så enkelt som batteriet og ikke sw'n i tlf. som tapper det for fort....

Lykke til videre med en glimrende tlf! :-)

Endret av FoxMulder
Lenke til kommentar

Nope, du har ikke gjort noe galt - moderne batterier av typen Li/Ion tåler 'klatt-lading' fint og ikke noe must å lade til krampa tar deg første gangen. Begynte å bruke min 'rett ut av esken' og lada ikke opp før den var tom. Lader fortsatt i hytt og pine, men sjekker innimellom kapasiteten og den er stadig veldig god - går 3 - 4 dager med moderat bruk før den er tom. Dog, er stadig noen som insisterer på at en må følge bestemte rutiner angående lading - ikke hør på de - gammal overtro som stemte med eldre batterityper...

Så her er det bare å klage - får dog håpe det er noe så enkelt som batteriet og ikke sw'n i tlf. som tapper det for fort....

Det kan væren flere ting enn batteriet. Har du mange aktive programmer oppe å gå? Eller hvis det er noen av de som bruker gpsen, eller som ofte bruker nettverk - kan det tømme batteriet relativt fort. På min tlf lastet jeg ned en HTC-klokkewidget med en eller annen bug som gjorde at prosessoren sto å jobba hele tida. Det førte til at batteriet tappet seg fortere. Sjekk CPU under instillinger, om telefonen, systeminfo. Når ikke telefonen "jobber" skal den ligge på ca 1%.

Lenke til kommentar

Det kan væren flere ting enn batteriet. Har du mange aktive programmer oppe å gå? Eller hvis det er noen av de som bruker gpsen, eller som ofte bruker nettverk - kan det tømme batteriet relativt fort. På min tlf lastet jeg ned en HTC-klokkewidget med en eller annen bug som gjorde at prosessoren sto å jobba hele tida. Det førte til at batteriet tappet seg fortere. Sjekk CPU under instillinger, om telefonen, systeminfo. Når ikke telefonen "jobber" skal den ligge på ca 1%.

Ja, her var det tydeligvis noe. Jeg hadde påslått "aktiver lokaliseringstjeneste". Nå har jeg slått av denne og det ser ut som om batteriet holder lengre.

Men likevel ser jeg at CPU-bruken svinger mellom 1-5 % og av og til spretter opp i 25% og høyere. Aktive programmer er: innstillinger, navigering, meldinger, kontakter, musikk, startskjermbilde, Widgeter.

Vet ikke hvorfor navigasjon er aktiv når jeg har slått av GPS-funksjoner. Dessuten bruker jeg ikke Widget (vet ikke hva det er engang). Hvor slår jeg av dette?

Lenke til kommentar

"Avansert GPS" er kun en server på nett som hjelper deg med å kalkulere posisjonen, dette koster litt nettbruk, men blir ikke veldig dyrt i Norge... Kan være lurt å skru av i utlandet.

For å få kartene til navigasjons app'en, må du laste ned og installere Route66 Sync på PC'en:

http://www.66.com/route66/index.php?cid=NO&act=1&catid=255

Der kan du laste ned kartene du trenger. Kartene er gratis, men navigasjonen er ikke det.

grmps

Er ikke navigasjonen også gratis, men om man skal ha stemmenavigasjon så koster dette.

Tror det var snakk om $30 for livstids abbonemang om man registrerer seg før nyttår, men mulig jeg husker feil.. Om det er noen genier her som kan fikse for Openstreetmap så hadde jo det vært genialt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...