valen Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Så er det ingen som bare bruker mobilen sin i fred og ro og tester ut litt apps, spill og widgets? Lastet ned en ny widget fra appstoren i dag som var temmelig så kurrant. Evmemo heter den og er en kalender widget som viser dine neste hendelser. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Så er det ingen som bare bruker mobilen sin i fred og ro og tester ut litt apps, spill og widgets? Lastet ned en ny widget fra appstoren i dag som var temmelig så kurrant. Evmemo heter den og er en kalender widget som viser dine neste hendelser. Jada Jeg er storfornøyd med telefonen. Og det kommer jo en del nye apps/widgets hele tiden. Lenke til kommentar
Bada Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Her kan du stemme i "Developer Challenge".. Mange fine apps på gang ser det ut til Lenke til kommentar
Real-Madrid Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) For å bruke multioloader: Last ned S8500XXJF1_Full, S8500_OXBJEG.csc og Multiloader. Erstatt S8500_OXBJEG.csc med csc fila som ligger i S8500XXJF1_Full mappa. Ta ut sim og minnekort fra tlf. Mens tlf er av, trykk og hold samtidig "volum ned, øverste knapp på høyre side, og venstre knapp på forsiden. Da skal tlf komme i "download modus". Koble tlf til usb kabel. Start Multiloader. Merk LSI6410, Boot Change og Full Download. -Trykk Boot, og velg Boot mappa i S8500XXJF1_Full Videre skal du velge filer til Amss, Apps, Rsrc1, Rsrc2, Factory FS, CSC og SHP APP. Filene du legger til disse, er det lett å velge ut da de har samme navn i filnavnet. Trykk så "Port Search", og sjekk at den finner en port. Når det er gjort, er det bare å trykke "Download". Når den er ferdig og tlf har startet på nytt, kan du koble den til Kies og sjekke for ny firmware Skulle man ikke få opp siste firmware i Kies etter dette, må man inn i registeret å forandre productKode til GT-S8500BAAXEE. Det gjøres her: HKEY_CURRENT_USER\Software\Samsung\Kies\DeviceDB Legger ved en fil der alt er forklart med bilder. How_to_download_S8500.pdf Jeg har nå gjort ALT dette og mobilen fungerer! MEN, jeg får ikke oppdatert til nyeste firmware.. Det kommer bare opp; Gjeldende versjon: S8500XXJF1/S8500OXAJEG - Versjonen til denne enheten kan ikke oppdateres - Noen som har tips? Endret 21. september 2010 av Real-Madrid Lenke til kommentar
SpoileD Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Real-Madrid: Ja, du må ha regedit oppe og gjøre det Hellmate sier (lagre men ikke lukk), for hos meg endret den seg tilbake da jeg lukket regedit, altså productKode. Mener jeg hadde Kies oppe samtidig som jeg fiklet i regedit. Jeg søkte så etter ny firmware, og da ville den oppdatere seg Håper det var til hjelp! Lenke til kommentar
Real-Madrid Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Real-Madrid: Ja, du må ha regedit oppe og gjøre det Hellmate sier (lagre men ikke lukk), for hos meg endret den seg tilbake da jeg lukket regedit, altså productKode. Mener jeg hadde Kies oppe samtidig som jeg fiklet i regedit. Jeg søkte så etter ny firmware, og da ville den oppdatere seg Håper det var til hjelp! Jeg prøvde på dette nå, men det fungerer fortsatt ikke. Endret dere på productcode i flere mapper? eller i bare en? Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Noen som har et svar på hvorfor klokka på telefonen hopper mellom rett tid og en time tidligere enn reelt tidspunkt litt hipp som happ? Har telefonen innstillt på GMT +1 (Roma) Hadde telefonen som vekkerklokke i morrest. Stod opp til rett tid (trodde jeg) men forsov meg likevel med èn time. Oppdaget dette etter å ha sammenlignet klokker på jobb... F#%#¤n altså. Lenke til kommentar
jajamensen Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 prøv gmt +1 Berlin. ser ikke hvorfor det skal hjelpe, men det funker hos meg. Lenke til kommentar
Futelva Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Hei, jeg har to spørsmål jeg håper jeg kan få besvart her. 1. Hvordan angir jeg på S8500 at den kun skal benytte seg av wifi for å gå online (det være seg apps, internet, eller hva som nå måtte ønske å gå online...) 2. Hvordan får jeg <enkelt> hentet (via bluetooth) alle kontaktene fra min HTC Desire. Finnes det noen pull-funksjon på S8500? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Photofil Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) prøv gmt +1 Berlin. ser ikke hvorfor det skal hjelpe, men det funker hos meg. Samme erfaringa har jeg. Tror det kan være noe med sommertid? Edit: Slurv. Endret 21. september 2010 av Photofil Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Hei, jeg har to spørsmål jeg håper jeg kan få besvart her. 1. Hvordan angir jeg på S8500 at den kun skal benytte seg av wifi for å gå online (det være seg apps, internet, eller hva som nå måtte ønske å gå online...) 2. Hvordan får jeg <enkelt> hentet (via bluetooth) alle kontaktene fra min HTC Desire. Finnes det noen pull-funksjon på S8500? På forhånd takk! 1. Lurer litt på det samme selv. 2. Legg de over på sim eller minnekort? Lenke til kommentar
Futelva Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 1. Lurer litt på det samme selv. 2. Legg de over på sim eller minnekort? Hei, og takk for svar. Det jeg ønsker å gjøre er å eksportere kontakter fra min private telefon (HTC Desire) til jobbtelefon (S8500). Har ikke tenkt på å bytte minnekort for så å kopiere over. Får forsøke det. Pussig at dette ikke skal være mulig å få gjort via blåtann... Til spørsmål 1: Dersom wifi er påslått, vil den da alltid være foretrukket? Lenke til kommentar
valen Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 1. Lurer litt på det samme selv. 2. Legg de over på sim eller minnekort? Hei, og takk for svar. Det jeg ønsker å gjøre er å eksportere kontakter fra min private telefon (HTC Desire) til jobbtelefon (S8500). Har ikke tenkt på å bytte minnekort for så å kopiere over. Får forsøke det. Pussig at dette ikke skal være mulig å få gjort via blåtann... Til spørsmål 1: Dersom wifi er påslått, vil den da alltid være foretrukket? 1. Er usikker på hva den vil foretrekke, wifi eller pakkedata. Tryggeste er jo bare å ha av bruk av pakkedata da vil den jo garantert kun bruke wifi men vil nok tro den bruker wifi dersom det er tilgjengelig. 2. Sync kontaktene dine via google. På din Desire er jo det veldig innebygd så vidt jeg husker og på waven setter du bare opp en Exhange ActiveSync konto til den samme google kontoen som du bruker til å synce kontakter på din Desire. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Når det gjelder foretrukket wifi. Min wave kobler seg alltid opp mot wifi dersom jeg har vært tilkoblet nettverket før, i alle fall. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Hva gjør egentlig oppdateringene? Finnes det noen liste over forbedringspunkter? Jeg gidder nemlig ikke å oppdatere (og risikere problemer) hvis de ikke fikser de problemene jeg opplever. Hittil har det vært: - Klokka stilte seg selv en time feil - Enkelte skjermknapper er responderer ikke før jeg vrir skjermbildet 90 grader Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Hva gjør egentlig oppdateringene? Finnes det noen liste over forbedringspunkter? Jeg gidder nemlig ikke å oppdatere (og risikere problemer) hvis de ikke fikser de problemene jeg opplever. Hittil har det vært: - Klokka stilte seg selv en time feil - Enkelte skjermknapper er responderer ikke før jeg vrir skjermbildet 90 grader Slå av "Automatisk Oppdatering av klokke, og sett tidssone til oslo, GMT+1. Sånn står det på min. Er ikke plaget noe med klokken. Er ikke plaget med knapper som ikke er responsive. Så det kan kanskje være firmware-relatert. Men nå sier du ikke hvilke knapper det er snakk om... Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Kanskje det er mulig å oppdatere til siste firmwire via multiloaderen? Får fremdeles ikke til å gjøre det via kies. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Ny Kies 1.5.3.10092_2_1 http://org.downloadcenter.samsung.com/downloadfile/ContentsFile.aspx?CDSite=DE&CttFileID=3203268&CDCttType=SW&ModelType=N&ModelName=GT-S5250&VPath=SW/201009/20100914110209343/Kies_1.5.3.10092_2_1.exe Lenke til kommentar
Real-Madrid Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Kanskje det er mulig å oppdatere til siste firmwire via multiloaderen? Får fremdeles ikke til å gjøre det via kies. Samme her. Nå laster jeg ned den nye versjonen av Kies som "Hellmate" linket til. Håper det fungerer. Lenke til kommentar
Real-Madrid Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Begynner å bli frustrert nå! Jeg har formatert mobilen tilbake til slik vi fikk den fra fabrikken, jeg har slettet kies fra maskina og innstalert den nyeste Kies. Fortsatt så fungerer det ikke. Kan ikke skjønne hva som er feil nå. Det skal da ikke være noe spor igjen fra den forgje oppdateringa som fucka opp mobilen helt nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå