Gå til innhold

Samsung S8500 Wave , 1 GHz, Super Amoled Skjerm ++++

Bacchus

Anbefalte innlegg

Yepp, og her er en til som har opplevd akkurat det samme. Fikk også melding på Kies i går og oppdaterte. Alt gikk greit, helt til den skulle starte opp og nå går den i en evig loop - skrur seg av så fort hjemmeskjermbildet kommer opp. Recovery funker heller ikke - Kies står bare og viser 'kobler til' uten at noe skjer. Har tatt kontakt med Tele2, så blir vel å sende den inn. Helt uaktuelt å legge inn fw manuelt - da ryker vel garantien. Men ufattelig klønete av Samsung å ikke ta tak i dette - er seriøst mange verden over som sliter med akkurat det samme nå - diverse forum som renner over av fortvilte som brått er uten tlf. Synd, for den funka helt strålende uten noen prob. før jeg var så intenst teit og oppdaterte.... ;-)

En av grunnene til dette, er jo at man bruker diverse "knep", for å få tak i firmware. Er jo ikke sånn det skal gjøres, egentlig. Samsung har vel ikke gitt ut noe ny offisiell firmware i det siste, eller?

Jo de har gitt ut ny firmware.

Bare sånn for å ha det på rene, så har heller ikke jeg brukt multiloader, eller brukt noe annen programvare eller utstyr som er uoffisiell. Jeg har kun koblet telefonen til Kies og fått beskjed om at oppgradering er tilgjengelig, og gjort som forklart. Har førøvrig oppgradert tre ganger tidligere uten problemer.

Så i løpet av kort tid er vi faktisk 3 stykker, eller fler i dette forum med samme problemer. (Samt veldig mange etter hvert i verden, med samme problemer). Ref forskjellige fora i Tyskland, Nederland osv.

I og med at telefonen ikke har noen resetfunksjon med tastene eller en dedikert "Reset"-knapp, må derfor telefonen sendes til service, når man ikke får opp tastaturet, eller kontakt med telefonen gjennom pc.

Trodde de fleste telefoner i dag hadde en mulighet til å resette med en eller annen funksjon eller tastekombinasjon, men det har jeg ikke vært kar om å finne ut om ang Wave.

Til dere andre med feilmeldingen om FOTA osv (se full feilmelding i post over), så fikk jeg beskjed om å sende inn telefonen fra Samsung support.

Finnes det andre metoder er jeg åpen for forslag, selv om telefonen er sendt bort.

Så bortsett fra denne posten Hellmate, leser jeg postene dine med glede, jeg har fått masse info og tips. Fortsett med det :thumbup:

Må ærlig innrømme at jeg nesten ventet dette med et nytt OS. Det tar tid å kjøre inn et nytt OS. Ellers er jeg godt fornøyd med telefonen, selv om Kies rett og slett er et dårlig makkverk av et program.

Takk til alle som bidrar i tråden.

Endret av 6arken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan resette telefonen, men bare dersom man kommer så langt 'inn' at man får opp ringe-tastaturet (altså ikke PIN-kode tastaturet).

Så da er man vel ikke noe lengre.

Men jeg synes egentlig det er en bra ting generelt sett, av sikkerhetsmessige årsaker. Dersom telefonen blir stjålet f.eks., ville det være bittert om tyven kunne omgå alle de "innvendige" sikkerhetstiltakene ved å bare enkelt resette telefonen.

Men akkurat i den situasjonen at telefonen er 'bricket' p.g.a. oppgraderingsfeil etc. er det jo kjipt for eieren. Det er vel det "Download mode" er laget for å forhindre vil jeg tro, men når Kies da ikke oppdager telefonen...

Burde vært en ikke-slettbar sikkerhetskopi av en 'safe' firmware på selve telefonen, som den alltid kunne tilbakestilles til, uansett.

Jeg har ihvertfall tenkt å vente med å oppgradere nå. Å "oppgradere" til en murstein er liksom ikke det helt store...

Endret av John P.
Lenke til kommentar

Jeg blir trolig eier av S8500 Wave snart så jeg slenger meg på denne tråden.

1. For å legge apps på minnekortet:

Innstillinger > programmer > installasjonsinnstillinger

2. For å lagre bilder til minnekortet:

Kamera > innstillinger > minne > standardminne

3. Bakgrunnsbilder:

Stillestående bilde: 480 * 800

Rullende bilde: X * 800, der X er større enn 480. Et godt tall er 1200

Andre størrelser gir stillestående bilder med sorte felter for tilpasning til skjermen.

4. Opplåsingskode. Se link

5. Skru av autosortering av ikoner:

Innstillinger > meny og widgeter > skru av adaptiv menyrekkefølge

6. Skrive punktum i meldinger: Dobbeltklikk på mellomromstasten

7. Ikke oppdater i hytt og pine. Kun når du har behov for oppdateringen. Oppdatering medfører alltid fare for problemer (innsending til service)

8. Kjente problemer:

- Oppdateringen fungerer ikke og telefonen er "død".

- Telefonen blir fryktelig varm.

9. Ordforklaring: Kies er oppdateringsprogramvaren.

10. Hvordan legge inn Kies på PCen?

- Last ned herfra og installer.

11. Hvordan flashe Samsung Wave.

- Oppskrift her.

det viser seg at beste måten å få siste offisielle firmware, er å først flashe til S8500XXJF1_Full med CSC_S8500_OXBJEG, Åpne regedit, finner fram til riktig trå og endrer KUN ! ProductCode til GT-S8500BAAXEE!

Når du da sjekker i Kies, får du siste firmware. Har gjort det selv nå. Da får man også norsk.

12. Opera mini for Samsung GT-S850 Wave

13. Offisiell Samsung Wave nettside

14. Norsk manual

15. For å oppdatere Samsung Apps, avslutt alle applikasjoner Widgets med Diamant tasten (midten foran) som du holder inne til du får opp bak-kjørende prosgrammer og feltet nederst med avslutt alle Apps(eller noe): Kjør Samsung apps igjen og og la den få tid til å fullføre innstallasjonen. Mulig du trenger en reboot igjen men er ikke sikker. Jeg gjorde det ihvertfall.

16. App-anbefalinger:

Bruce Lee Dragon Warrior

17. Tester: Dinside

18. Engelsk tastatur: Innstillinger > generelt

19. Samsung Wave forum

Endret av Simen1
Samling av tips og triks side 30-36
Lenke til kommentar

Hey. Alt jeg gjør på Telefonen min (f.eks bilder) lagres på telefonminnet og ikke på minnebrikken. Snart er Wave'n min full. Går det an å gjøre noe med det?

Det gjør det :)

Du finner det i innstillingene til kameraet, og under Standardminne, i inntillinger>minne.

Endret av HellMate
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har lagt merke til at telefonen ble veldig varm når den prøver å synce med Exchange og gmail, og ikke finner serveren ved dårlig dekning. Nå har jeg hatt telefonen i jakkelomma i skapet mens jeg var på jobb, der er det litt dårlig dekning(ikke 3g). Når jeg er innom i pausen og sjekker telefonen er den kokvarm og den står og Sync'er (Push) med rødt ikon oppe. Neste gang jeg er innom, et par timer senere har den restarta og jeg er på tast pin skjermen. Lurer på om det er varmen som gjør det(restarten), når den ikke finner server eller lignende.

Nå har jeg satt Sync til manuell og har ikke hatt restart på 2 dager.

Har forøvrig Netcom abonnement...

grmps

Endret av Grmps
Lenke til kommentar

Jeg ser det er inntil 583 kr å spare på totalprisen i forhold til ubundet telefon fra Net on net, men da mister jeg bilhandsfrien (påstått verdi 495 kr) som net on net gir med på kjøpet. Med andre ord lite å spare på det kjøpet. Men Wave går jo for ned mot 1 krone med andre abb. Er det noen abb som gir lavere totalpris (1 år) enn Telenors 2607 kr? Er det verd bryet?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Ok, da er ett av de to spørsmålene besvart. :)

Utdrag fra Netcoms abonnementsvilkår:

Bruddgebyr

Er Kunden i bindingstid ved oppsigelse av Abonnementsavtalen utløses et bruddgebyr. Bruddgebyret tar utgangspunkt i det normaltap NetCom lider som følge av at avtalen sies opp før bindingstiden er ute. Bruddgebyr inkl.mva ved opphør av avtale i bindingstid, jf Abonnementsavtalen pkt. 13 er som følger:

-SuperTalk: kr 2900

13. Oppsigelse av avtalen

<..> Er Kunden i bindingstid ved oppsigelse av Abonnementsavtalen utløses et bruddgebyr. Dersom en Kunde bryter forutsetningene, jf. bl.a. pkt. 2 siste setning i Abonnementsavtalen, for inngåelse av denne avtalen (f.eks. ved å bryte avtalen mer enn én gang), forbeholder NetCom seg retten til i tillegg til bruddgebyret, å fastholde Abonnementsavtalen og kreve betaling av abonnementsavgiften ut bindingstiden (dvs. antall gjenstående mnd x abonnementsavgiften iht. inngått avtale). For grovere tilfeller av misbruk forbeholder NetCom seg i tillegg til dette rett til å kreve erstattet fra kunden sitt fulle økonomiske tap, dvs. det resterende fortjenestetap for bindingstiden. Kunden kan imidlertid unngå kravet ved likevel å oppfylle iht. inngått avtale, dvs. ved å la være å bryte avtalen. NetCom har en slik regel da man ser at flere utnytter et gunstig tilbud på tjenester og telefon kun for å tilegne seg telefonen og ikke de tilhørende teletjenester.

2. Inngåelse av Abonnementsavtale

<..> En grunnleggende forutsetning for NetComs tilbud av tjenester og telefoner samlet, er at Kunden ikke misbruker oppsigelsesretten i henhold til Abonnementsavtalens pkt. 11, f.eks. ved gjentatte abonnementstegninger og derpå følgende oppsigelse.

11. Mislighold

NetCom kan heve Abonnementsavtalen dersom Kunden eller Brukeren vesentlig misligholder Abonnementsavtalen eller utnytter tjenestene på en slik måte at problemer oppstår for andre abonnenter eller NetCom. NetCom har rett til å stenge adgangen til tjenestene umiddelbart og uten varsel, dersom det etter NetComs vurdering er sannsynlig at misbruk pågår eller forsøkes, eller NetCom får varsel fra tredjemann om at bruk av teletjeneste strider mot lov eller annen rettighet. NetCom kan ikke holdes ansvarlig hvis adgangen til tjenestene, eller deler av disse, stenges for Kunden eller Brukeren. Ved hevning fra NetComs side stenges tjenestene umiddelbart. Klage på NetComs ytelser, regninger etc. rettes til NetComs Kundesenter.

Denne guiden er heller ikke positiv til utnytting av binding:

Amobil.no Guide: Slik blir du kvitt bindingstiden

Det samme gjelder Telenors bindingsbetingelser.

Det virker med andre ord ikke som det er verd å ta risikoen på å kjøpe telefon med en binding som ikke vil bli brukt.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Heisann, ny i tråden og den (u)heldige eier av Wave en eller annen gang rundt 13.september ifølge Telenor.

Det jeg lurer på er om dere har råd til hva jeg bør gjøre/sjekke/undersøke når jeg får telefonen og hva jeg evt ALDRI bør finne på å prøve også :whistle:

Tenker da først og fremst på oppdateringer o.l

Det blir min første smarttelefon, så be gentle mht inngående begreper og ord som kanskje ikke er forklarende for alle og enhver :hmm:

På forhånd takk :w00t:

Lenke til kommentar

1. ikke pælm mobilen i bakken :)

2. innstillinger-->Meny og widgeter--> skru av adaptiv menyrekkefølge. Jeg liker hvertifall å ha den av. Hvis du har den på, så bytter ikonene plass for hver gang du trykker på dem. litt irriterende hvis du har sortert alle spillene, programmene og sånn på forskjellige sider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...