Gå til innhold

Samsung S8500 Wave , 1 GHz, Super Amoled Skjerm ++++

Bacchus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvor gjør jeg det? må mobilen være koblet til dataen?

Ja du kobler til mobilen, går inn på Kies og sjekker om det er ny firmware. Når du så får beskjed om at det ikke er noen firmware tilgjengelig, trykker du Ctrl+Alt+U+P. Da skal et nytt vindu komme opp med "test mode on". Slå så av det vinduet med firmwareoppdatering, men la Kies være på. Gå så inn i registeret og forandre ProductCode til GT-S8500BAAXEE. Slå av regedit, og sjekk så for update i Kies igjen. Da skal den komme opp.

GJØRES HELT PÅ EGET ANSVAR!

Takk

Fikk oppdatert nå med et par tweaks til

Endra til dette i regedit :

HIDSWVER: S8500XXJF1/S8500OXBJEG

ProductCode: GT-S8500BAAXEE(var der allerede)

SoftwareRevision: S8500XXJF1/S8500OXBJEG

Hadde xxjf7 selv men bare endra dette i Regedit, installert ikke S8500XXJF1/S8500OXBJEG for å få til oppdateringen.

Og ja, eget ansvar og det der...

(Wifi indikatoren ble finere også, + fint med separat sms og mail lyd)

post-117404-1283125715,3312_thumb.jpg

Endret av Grmps
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mulighet til å oppdatere gjennom telefonen.

laoraSUH.jpeg

har heller ikke dette -programvareoppdatering- ikonet på min telefon. hva kommer det av?

Er fordi vi har fått ny bada-versjon, når vi installerte S8500XXJH3/S8500OXBJH1.

Viser seg at enkelte får problemer med tlf, etter å ha gjort dette. Og da må man laste ned firmware selv og bruke Multiloader for å fikse det. Bare til opplysning.

Satt lenge på MSN og veiledet en i går, for å få opp tlf igjen. Kan ha med hvilken firmware man har fra før...

Lenke til kommentar

Hei!

Kjærsten min fikk denne telefonen i går. Men den finner ingen WiFi-nett! Den bare står og søker etter nett, uten at det kommer opp noe. Noen som har vært borte i dette problemet og hvordan man eventuelt løser det? Ellers blir denne mobilen fort sendt i retur til leverandør...

Etter det jeg har lest her, så anbefaler dere ikke å oppdatere firmwaren?

Hei.

Det kan jo også tenkes at wifi senderen er skjult for telefonen. gå inn på Wi fi routeren og søå på synligheten?

Ellers er oppdatering af Firmware gjennom kies det som jeg kan anbefale. Fungerte uten problemer versjon 8 ligger der. Telefonen jeg har haddde opprinnelig 7. Fungerte fint å oppdatere.

Jeg kan ikke kjenne meg igjen i de problemer som andre forumbrukere her har møtt.

Men det kan jo hende de har kjlpt fra utenlandske nettsider, der telefonen ikke har norsk menyinstillinger eller nettinstillinger? Ikke vet jeg, og har forsåvidt ikke klart å lese meg frem til det ut fra disse 32 sidene heller. Ser det er lagt ut linker til hvordan oppdatere på andre måter, men det tror jeg ikke er nødvendig. Prøv å oppdater med kies først, og gå heller i butikken å forhør deg om dette skulle være et problem.

Jeg har kjøpt telefonen fra telenor, og således fungerte det greit å oppdatere til versjon 8 med Samsung Kies.

Ellers kan du lese nøye manualen som fulgte med Samsung Wave å se om det er noen instillinger du kan aktivere elelr justere på telefonen? Har du ikke den tilgjengelig for øyeblikket, er den norskspråkelige manualen lagt ut på nett.

Se eksempelvis;

http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201005/20100514142001984/GT-S8500_UM_Open_Norwegian_Rev.1.1_100512.pdf

Du kan forøvrig også klikke deg inn på samsung wave forum, og se om du kan få andre tips, om mine ikke skulle fungere tilfredstillende for løsning av dine utfordringer;

http://www.samsungwaveforum.com/index.php?PHPSESSID=4fe7245d23c0ed9fd405559b857403d2

Lykke til.

Etter å ha oppdatert telefonen fungerer den foreløpig uten problemer! :D WiFi-nettene kommer opp med en gang, slik det burde fungere. Synes det er litt rart at det ikke fungerte før, når den hadde samme firmware som den jeg prøvde på Elkjøp. Men samme kan det være, fungerer jo nå! :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt denne telefonen nå i ca. 1 måned men kommer til å bytte den til jul for en iPhone 4.

Førsteinntrykket av denne telefonen er veldig bra, skjermen er utmerket og telefonen samt menyene føles solid. Men å leve med denne telefonen er en annen ting. Det er irriterende småting som ødelegger for meg.

1. Bildekvaliteten er på nivå med iPhone 3G, altså kornete og ikke særlig brukbart til annet enn fremvisning på telefonen. (Telefonens skjerm er utrolig god, og derfor tror man også bildene man tar blir meget bra helt til de kommer inn på datamaskinen)

2. Har slitt med vekkerklokka som i en post lengre oppe, jeg vil gjerne kunne ha på 2-3 ulike alarmer, og det er utrolig greit at alarmen går av slik at man kommer seg opp om morgenen.

3. Internett/Facebook - Det tar utrolig lang tid å komme seg inn på en internettside (Hadde iPhone 3G på siden som tok det uten problemer) og denne mobilen som skal være så "sosial", da er det ganske ok om denne egne facebook-appen faktisk kunne fungert!

4. Skjermlåsen er veldig følsom! Når jeg putter telefonen i lomma kommer jeg ofte borti låseknappen på siden og jeg finner telefonen ofte opplåst.

Dette er ting som gjør telefonen irriterende nok for meg, men for all del, den har noe bra også;

Batteritiden er bra sammen med videokvaliteten (selv om lydopptakeren kanskje er i det svakeste laget)

Lenke til kommentar

Utebilder er veldig bra, men er enig at bilder tatt inne, ikke er så mye å skryte av.

Er ikke plaget med at internet er tregt. Spretter opp raskt her.

Alarmene har jeg ikke brukt ennå. Men sånn generelt, har jeg ikke vært plaget overhode, med denne tlf.

Men vil tro at mange av problemene blir fikset/er fikset i nyeste firmware.

Lenke til kommentar

Ja du kobler til mobilen, går inn på Kies og sjekker om det er ny firmware. Når du så får beskjed om at det ikke er noen firmware tilgjengelig, trykker du Ctrl+Alt+U+P.

...

Jeg gjorde dette i sta, og oppdaterte til en versjon med svart tekst og svart bakgrunn. Så koblet jeg til telefonen til Kies igjen uten noen endringer i registeret, og den oppdaterte en gang til, til versjon JH3.

Lenke til kommentar

Ja du kobler til mobilen, går inn på Kies og sjekker om det er ny firmware. Når du så får beskjed om at det ikke er noen firmware tilgjengelig, trykker du Ctrl+Alt+U+P.

...

Jeg gjorde dette i sta, og oppdaterte til en versjon med svart tekst og svart bakgrunn. Så koblet jeg til telefonen til Kies igjen uten noen endringer i registeret, og den oppdaterte en gang til, til versjon JH3.

Du må trykke "Ctrl+Alt+U+P" en gang til når du er inne på Firmware oppdatering for avslutte "test mode". Da får du opp at det ikke er noen Firmware tilgjengelig. Hadde samme problem(antar jeg), med at den ville oppdatere til samme firmware en gang til...

*vil bare legge til at idag har ikke telefonen restarta uoppfordret en gang, noe som gjerne skjedde et par ganger om dagen før. Vi får se hvor lenge det holder... :)

grmps

Endret av Grmps
Lenke til kommentar

Har oppdatert til nyeste versjon av Bada. Liker de små endringene som er der, men savner virkelig muligheten å synke flere google kalendere via Exchange ActiveSynk og en konto, men dette er kanskje google som bestemmer? Har flere kalendere som er delt med flere brukere og da hadde det vert greit om endringer som andre gjør på en kalender kom inn på telefonen.

Lenke til kommentar
Du må trykke "Ctrl+Alt+U+P" en gang til når du er inne på Firmware oppdatering for avslutte "test mode". Da får du opp at det ikke er noen Firmware tilgjengelig. Hadde samme problem(antar jeg), med at den ville oppdatere til samme firmware en gang til...

Hmm..? Telefonen ble riktig oppdatert 2. gangen..

post-218614-1283199874,8562_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...