alkofil Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Hvor langt unna senderen befinner telefonen seg da? Husk at mottakeren i telefonene er mye svakere enn de som er i PCer. Prøv å gå nærmere for å utelukke dette. Når det gjelder oppgradering har ikke jeg fått store problemer med dette, men du trenger selvsagt ikke gjøre dette hvis du ikke føler at det gir deg noe særlig ekstra(æ-ø-å f.eks.) Her er det snakk om en avstand på 2 meter. Virker ikke som at WiFien fungerer i det hele tatt. Prøvde en Wave på Elkjøp i sta, hadde samme firmware som hennes mobil, og fant flere nettverk med en gang, slik den SKAL fungere. Men da hjelper det vel lite med en oppdatering tenker jeg... Blir vel bare til at den må byttes! Lenke til kommentar
militærnekter Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Hei! Kjærsten min fikk denne telefonen i går. Men den finner ingen WiFi-nett! Den bare står og søker etter nett, uten at det kommer opp noe. Noen som har vært borte i dette problemet og hvordan man eventuelt løser det? Ellers blir denne mobilen fort sendt i retur til leverandør... Etter det jeg har lest her, så anbefaler dere ikke å oppdatere firmwaren? Hei. Det kan jo også tenkes at wifi senderen er skjult for telefonen. gå inn på Wi fi routeren og søå på synligheten? Ellers er oppdatering af Firmware gjennom kies det som jeg kan anbefale. Fungerte uten problemer versjon 8 ligger der. Telefonen jeg har haddde opprinnelig 7. Fungerte fint å oppdatere. Jeg kan ikke kjenne meg igjen i de problemer som andre forumbrukere her har møtt. Men det kan jo hende de har kjlpt fra utenlandske nettsider, der telefonen ikke har norsk menyinstillinger eller nettinstillinger? Ikke vet jeg, og har forsåvidt ikke klart å lese meg frem til det ut fra disse 32 sidene heller. Ser det er lagt ut linker til hvordan oppdatere på andre måter, men det tror jeg ikke er nødvendig. Prøv å oppdater med kies først, og gå heller i butikken å forhør deg om dette skulle være et problem. Jeg har kjøpt telefonen fra telenor, og således fungerte det greit å oppdatere til versjon 8 med Samsung Kies. Ellers kan du lese nøye manualen som fulgte med Samsung Wave å se om det er noen instillinger du kan aktivere elelr justere på telefonen? Har du ikke den tilgjengelig for øyeblikket, er den norskspråkelige manualen lagt ut på nett. Se eksempelvis; http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201005/20100514142001984/GT-S8500_UM_Open_Norwegian_Rev.1.1_100512.pdf Du kan forøvrig også klikke deg inn på samsung wave forum, og se om du kan få andre tips, om mine ikke skulle fungere tilfredstillende for løsning av dine utfordringer; http://www.samsungwaveforum.com/index.php?PHPSESSID=4fe7245d23c0ed9fd405559b857403d2 Lykke til. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Er en som har fått S8500CVJH1/S8500TENJH1 gjennom Kies. Dette med en Telenor mobil. Lenke til kommentar
minnime Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Hei, jeg har et par problemer som jeg håper noen kan hjelpe meg med.. :-) Det ene er at mine utgående meldinger forsvinner etter en tid, selv om telefonen er inntilt på å beholde kopi. De ligger der en stund, så forsvinner de, uten at jeg har blitt spurt om å slette dem. Er det andre som har dette problemet? Det andre er at kontaktsiden har forandret seg. Mulig at det skjedde gjennom en oppdatering..ikke sikker. Jeg har synkronisert kontaktene med facebook. Tidligere fikk jeg en meny oppe på hver kontakt med info, historikk, medier (bl å linket til bildene på face). Nå er imidlertid hele denne menyen borte. Det eneste som konsert opp er infosiden med telefonnr. Noen som vet hvordan jeg får menyen tilbake? Blir veldig glad hvis noen kan hjelpe meg med dette.. Lenke til kommentar
Photofil Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Hei, jeg har et par problemer som jeg håper noen kan hjelpe meg med.. :-) Det ene er at mine utgående meldinger forsvinner etter en tid, selv om telefonen er inntilt på å beholde kopi. De ligger der en stund, så forsvinner de, uten at jeg har blitt spurt om å slette dem. Er det andre som har dette problemet? Telefonen husker bare de siste 200 meldingene du har sendt og de siste 1100 meldinger du har fått. Totalt 1300 meldinger. Du kan selv se info på -innstillinger- minne- minnestatus- meldinger- tekstmeldinger. Det er alltid de eldste meldingene som fjernes. Du kan lagre meldinger på PC via Kies som en sikkerhetskopi dersom du trenger det. Lenke til kommentar
minnime Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Er det andre som sliter med å synkronisere telefonen med facebook? ofte får jeg bare beskjed om at facebooksynkronisering mislykkes..og dersom det går, så legger aldri facebook hendelser i kalenderen, så kalendersynkronisering fungerer aldri. Noen tips? Lenke til kommentar
John P. Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Hm. I dag ringte ikke vekkeklokka på telefonen, selv om den var aktivert. Jeg tror jeg vet årsaken: Jeg har satt opp to alarmer; en som går på ukedager, og en på lørdag og søndag. I går tidlig våkna jeg før alarmen, så jeg trykket på det grønne klokkeikonet for å deaktivere den (Meny / Klokke/ ). I går kveld tenkte jeg at jeg burde sette på alarmen igjen, og gikk da utifra at det ville være nok å gå inn der igjen, og klikke på dette klokke-ikonet så det ble grønt igjen. Men det fungerte altså ikke; klokka ringte ikke idag. Later til at man må gå inn der, klikke på klokkeslettet, og så lagre forandringen; holder ikke bare å klikke på (det grå, som så blir grønt) klokke-ikonet for å slå på alarmen igjen. Dette er med firmware 7, forresten. For å balansere med noe positivt, så var jeg på en mini-konsert på en pub i helga, og tok opp litt av den med kameraet, og jeg må si jeg ble veldig positivt overraska over resultatet, spesielt lyden. Så videoopptak later til å funke veldig bra. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Hvis noen trenger en kalendervisnings-widget, som viser fremtidige kalenderoppføringer, kan den lastes ned herfra: http://www.mysamsungwave.com/index.php?topic=213.0 Last ned TermineWidget_1.6-EngRe.wgt og/eller TermineFulllast.wgt Endret 29. august 2010 av HellMate Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Da har jeg fått firmware S8500XXJH3/S8500OXBJH1 gjennom Kies. Trykket Ctrl+Alt+U+P, når jeg fikk opp det vinduet, der du ser om det er firmwareoppdateringer i Kies. Da kom det opp et vindu med beskjed om "test mode on". Når jeg da søkte etter ny firmware på nytt, kom denne. Endret 29. august 2010 av HellMate Lenke til kommentar
jajamensen Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 hm. jeg finner ingen oppdatering til min wave. Har xxjf7 som jeg la inn via multiloader. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Glemte å si at du må forandre ProductCode til GT-S8500BAAXEE, i registeret. Endret 29. august 2010 av HellMate Lenke til kommentar
jajamensen Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 hvor gjør jeg det? må mobilen være koblet til dataen? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) hvor gjør jeg det? må mobilen være koblet til dataen? Ja du kobler til mobilen, går inn på Kies og sjekker om det er ny firmware. Når du så får beskjed om at det ikke er noen firmware tilgjengelig, trykker du Ctrl+Alt+U+P. Da skal et nytt vindu komme opp med "test mode on". Slå så av det vinduet med firmwareoppdatering, men la Kies være på. Gå så inn i registeret og forandre ProductCode til GT-S8500BAAXEE. Slå av regedit, og sjekk så for update i Kies igjen. Da skal den komme opp. GJØRES HELT PÅ EGET ANSVAR! Endret 29. august 2010 av HellMate Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Har nullstillt telefonen uten hell for å få tilbake Samsung App ikonet i menyen... Savner det sårt Men HellMate? DU har version 1.0.2 av bada, jeg har 1.0, hva har du gjort? Har oppdatert en gang i Kies, i forige uke. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Har nullstillt telefonen uten hell for å få tilbake Samsung App ikonet i menyen... Savner det sårt Men HellMate? DU har version 1.0.2 av bada, jeg har 1.0, hva har du gjort? Har oppdatert en gang i Kies, i forige uke. Jeg har gjort som beskrevet i postene ovenfor Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Og nå vil ikke min telefon skru seg på... Taster inn PIN-Koden og den starter på nytt,,, Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Mulighet til å oppdatere gjennom telefonen. Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Den der har ikke jeg... Har aldri sett den heller... Blir vell service nå, telefonen skrur seg ikke på, får ikke koble den til PC... Jaja Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Og nå vil ikke min telefon skru seg på... Taster inn PIN-Koden og den starter på nytt,,, Har hørt at det har skjedd med noe andre. Det som ble gjort for å fikse det, var å laste ned S8500XXJF1_Full + norsk csc fil, og bruke Multiloader. Når de så prøvde, fungerte alt greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå