Gå til innhold

Samsung S8500 Wave , 1 GHz, Super Amoled Skjerm ++++

Bacchus

Anbefalte innlegg

Jeg får feilmeldinger overalt nå..

I Samsung Apps appen får jeg melding om at oppdatering (av appen) feiler

Og nå i natt startet dævelskapet å restarte kontinuerlig da jeg prøvde å laste ned en app i Samsung Apps appen. Endte med at jeg måtte ta ut minnekortet, og nå kjenner telefonen ikke igjen det.

Noen som kan hjelpe meg med dette? For ellers er jo telefonen flott!

Etter å ha oppdatert til siste Firware via Kies hadde jeg samme problemer:

For å oppdatere Samsung Apps, avslutt alle applikasjoner Widgets med Diamant tasten (midten foran) som du holder inne til du får opp bak-kjørende prosgrammer og feltet nederst med avslutt alle Apps(eller noe): Kjør Samsung apps igjen og og la den få tid til å fullføre innstallasjonen. Mulig du trenger en reboot igjen men er ikke sikker. Jeg gjorde det ihvertfall.

Når det gjelder minnekortet, prøv ta det ut av telefonen og ikke sett i batteriet med en gang. Boot en gang uten minnekort og når du setter i sørg for at det sitter godt i og la batteriet være ute litt før du prøver igjen. Dette funket hos meg.

grmps

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...irriterer meg grønn over at samsung apps ikke funker på telefonen, men at jeg må koble den til pcen for å laste ned div. spill programmer, noen som vet når dette evt blir fikset? (feilen består av at når jeg åpner apps på telefonen får jeg etter en kort stund beskjed om at en apps oppdatering er klar, trykker da på bekrefte, og oppdateringen blir da lastet ned, men at installasjonen er feil og apps lukker seg igjen) Skikkelig irriterende.

Se post over denne

grmps

Lenke til kommentar

Etter å ha oppdatert til siste Firware via Kies hadde jeg samme problemer:

...

grmps

:thumbup:

Takk for tips, dessverre funket ingen av de på min telefon :(

Har du norsk eller engelsk i skjermspråk., prøv å sette det til engelsk om du ikke har det allerede.

grmps

Lenke til kommentar

Var litt for rask. Minnekortet har begynt å virke igjen!

Samsung Apps lar seg ikke oppdatere selv med engelsk språk.

Etter å ha oppdatert til versjon 8, avsluttet jeg alle widgets, slo deretter av telefonen, slo den på igjen, unnlot å aktivere widgets, gikk inn på samsung kies, og da oppdaterte den og installerte oppdateringene.

Deretter aktiverte jeg mine widgets igjen. Jeg hadde norsk språk før og etter oppdateringen, så det skal vel ikke spille noen stor rolle vil jeg tro?

Ellers er det mange svar på ulike problemstillinger på de forrige sidene, les deg litt igjennom, så kan du få mye info. :o)

Ang. versjoner av oppdateringer;

Jeg hadde versjon 7 installert på min telefon da jeg kjøpte den.

Jeg oppdaterte telefonen til versjon 8 via kies på datamaskinen, så for min del er det bare en oppdatering, og kjenner meg således ikke igjen i de problemstillingene som knyttes til oppdatering via eksterne nettsider...

Men jeg kjøpte min telefon fra telenor, kanskje dette har noe å si, altså hvilken butikk, leverandør(operatør du bestiller fra?

Du kan jo kontakte butikken du kjøpte den fra, så kan de hjelpe?

Så igjen, jeg har bare sett 1 oppdatering til samsung wave på Kies sålangt..

Problemet med at Kies ikke finner telefonen, tror jeg avhenger litt av datamiskinen. Ser det gjelder også for dem som har kjøpt den nye Galaxy..

Jeg åpner Kies, plugger telefonen inn, trykker telefonen slik at jeg har valgt kies, og inne i programmet kies finner den telefonen med en gang. Jeg har w.vista.

Men det kan hende du rett og slett må plugge ut usb'en fra din datamaskin og inn i igjen noen ganger før datamskinen responderer?

Håper denne avklaringen kan være til hjelp.

Lykke til :o)

Lenke til kommentar

En mer grundig test er nå ute hos www.dinside.no:

"Vi vaklet veldig mellom firer og en femmer for Samsung Wave, men endte til slutt på den svakeste terningen av de to. Det skyldes først og fremst surfeproblemene, og at utvalget applikasjoner i Samsung Apps-butikken er svært beskjedent. Det betyr naturligvis ikke at det ikke kan ta seg opp, men vi tror for det første at avstanden opp til både App Store fra Apple og Android Market allerede er så markant at det må et lite under til for å ta igjen de to markedslederne."

http://www.dinside.no/849111/test-samsung-wave-s8500

Terningkast 6 som mange andre sider ga til Wave i vår og sommer mener jeg var fullstendig feil etter å ha prøvd Wave selv noen dager.

Testen til Dinside mener jeg viser det rette bildet av Wave. Verdt å lese om man har lyst på denne.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Går det ann å fjerne det norske tastaturet? Wave er for liten til å ha tre ekstra knapper, ble jo helt ufyselig å skrive på! Alle knappene rett under hverandre ble jo helt ulogisk! Går det ann? :p Og hva annet ga oppdateringen meg? Fikk det endelig til :)

Lenke til kommentar

Går det ann å fjerne det norske tastaturet? Wave er for liten til å ha tre ekstra knapper, ble jo helt ufyselig å skrive på! Alle knappene rett under hverandre ble jo helt ulogisk! Går det ann? :p Og hva annet ga oppdateringen meg? Fikk det endelig til :)

Du kan jo bare bruke engelsk tastatur. Det finner du under Innstillinger-Generelt

Lenke til kommentar

Du kan jo bare bruke engelsk tastatur. Det finner du under Innstillinger-Generelt

Tusen takk! Mye bedre!

Lenke til kommentar

En mer grundig test er nå ute hos www.dinside.no:

"Vi vaklet veldig mellom firer og en femmer for Samsung Wave, men endte til slutt på den svakeste terningen av de to. Det skyldes først og fremst surfeproblemene, og at utvalget applikasjoner i Samsung Apps-butikken er svært beskjedent. Det betyr naturligvis ikke at det ikke kan ta seg opp, men vi tror for det første at avstanden opp til både App Store fra Apple og Android Market allerede er så markant at det må et lite under til for å ta igjen de to markedslederne."

http://www.dinside.no/849111/test-samsung-wave-s8500

Terningkast 6 som mange andre sider ga til Wave i vår og sommer mener jeg var fullstendig feil etter å ha prøvd Wave selv noen dager.

Testen til Dinside mener jeg viser det rette bildet av Wave. Verdt å lese om man har lyst på denne.

Bare noen kommentar ang. Dinsides vurdering eller "anmeldelse".

Jeg synes denne testen var svak.

Telefonen har tross alt vært ute noen mnd nå, og det er først nå dinside.no klarer å offentliggjøre en anmeldelse?

Ser en på andre anmeldelser i Norge og utlandet (eks. gsmarena.com), vil jeg tørre å hevde at dinside.no har vært den som har den minst utfyllende og detaljerte av dem alle, og i tillegg har gitt dårligst karakter på sin test, som er på en, altså 1 side, med 5 bildevisningseksempel og ett videoeksempel. Bør jo klare å skrive mer enn det, om det skal være sakelig og pålitelig.

Selv har jeg hatt telefonen en stund og er super fornøyd(Det er jo en subjektiv erfaring), flash støtter den, noe jeg leste testen hevdet den ikke gjorde, Og det virket som kanskje testeren ikke har lest denne før han testet. Testeren hevder i tillegg at vg.no ikke kunne besøkes med denne telefonen.

Hmm her må det da være noe som ikke stemmer...

En annen ting er at anmelderen var overrasket over at trådløs nett-tilkoblingen var strømkrevende? Er ikke det innlysende?

En bør og må jo bare lese manualen som medfølger, om man skal få et ryddig overblikk over hvordan instillinger og funskjoner fungerer, noe kanskje anmelderen ikke har vært så nøye med.

Så jeg kan ikke kjenne meg igjen i de såkalte minusene dinside skriver om. Men for all del

apps er forøvrig noe som er lite av hos samsung per i dag, men tiden vil vise hvor mange som kommer. tok jo en stund med android såvidt jeg kan huske. Så akkurat det punktet kjenner jeg igjen. Men det er jo ikke appsene som gjør at en mobiltelefon skal bli bedømt dårlig, etter min oppfatning.

Jeg vil anbefale dinside.no å være mer detaljert og muligvis lese manualen, samt komme med testene da telefonen blir utgitt neste gang. Galaxy S kom tross alt etter Wave, og det er galaxy modellen de har skrevet test om 1 måned før de skrev om Samsung Wave så vidt meg bekjent. Grunnen til det må en jo stille spørsmålstegn ved.

Om dinside.no skal leve opp til navnet om å være "-Norges nyttigste nettsted" forventer jeg at de kan skrive bedre og mer utfyllende, som kan gi et helhetlig bilde som kan også være pålitelig og etterprøvbart, altså, hvordan foretok de testen? Hvilke kriterier la de til grunn? Hvordan brukte de telefonen og hvilke prøvelser ble den utsatt for. hvordan testet de batteriet? også videre, også videre, osv....

Med andre ord, de bør argumentere og begrunne bedre enn det de har gjort i denne testen. Ta for eksempel testen på gsmarena.com, der er det 10 sider en kan lese detaljert og oversiktelig. Slik burde også dinside.no klare når de påberoper seg "Ekspertisen" i å vurdere og teste mobiltelefoner.

Vel vel, uansett så vil det være ulike meninger om denne telefonen, og slik vil det alltid være "-til lags åt alle kan ingen gjera" er det vil noe som heter, eller "smaken er som baken" om man skal være i det mer useriøse laget.. :cool:

Endret av militærnekter
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Var litt for rask. Minnekortet har begynt å virke igjen!

Samsung Apps lar seg ikke oppdatere selv med engelsk språk.

Har du fremdeles problemer?

Da kan du jo kikke innom Samsung wave forum

http://www.samsungwaveforum.com/index.php

Mye interessante diskusjoner der, med tips og råd, samt veiledninger,og tips til programmer, bakgrunner, temaer, spill osv mm.

Kanskje de kan hjelpe med ditt problem?

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...