Gå til innhold

Samsung S8500 Wave , 1 GHz, Super Amoled Skjerm ++++

Bacchus

Anbefalte innlegg

Heisann folkens! Har akkurat fått telefonen og er stort sett fornøyd med dem. Eneste jeg savner er asphalt 5. Har sett og lest testene og det står at den skal være installert på forhånd, men jeg finnner den ikke :dontgetit: any idea hvor jeg kan laste den ned?

Jeg har det på min :hmm:

Vet ikke om det er pga jeg kjøpte telefonen hos expert. Var innom lefdal og så på den utstillings telefonen og den hadde asphalt 5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan setter man hvor mange sider/slides med "skrivebord" man vil ha?

Orginalt var vel tre,

men etter mobilen av skrudd av tastelåsen i lomma har jeg hatt 5 og har nå 4.

Får heller ikke til å sette bakgrunnsbilde som slider med lengre,

fikk det til før

Endret av classic81
Lenke til kommentar

takktakk!

da gjenstår det bare å fa til bakgrunn som slider slik som før

Sikker på at du bruker rett bilde? Ser man kan laste ned mange bilder som bare dekker 1 skjerm.

ja.

hadde et bilde som slidet,

men ville ha nytt.

fikk ikke til med det nye,

og skulle gå tilbake med det gamle, bare for å oppdage at jeg ikke fikk det til der heller.

funker med de to standard bildene som fulgte med,

men ikke med noen andre.

uansett bredde og høyde,

og uansett om jeg forstørrer eller forminsker.

skal knote litt til,

får det sikkert til etterhvert

Lenke til kommentar

I min erfaring 'slider' bakgrunnsbildet bare dersom det er 800x1200 piksler (høyde x bredde); er det større eller mindre vil det enten ikke slide, og/eller man får svarte striper oppe og nede.

Stine_K: Et hvilket som helst .jpg bilde kan brukes som bakgrunn, men det vil se best ut om det er 800x1200 piksler; da får du også 'slide' effekten som er der på de originale. Hvis du er litt handy med et bildebehandlingsprogram, kan du gjøre om hvilket som helst litt store bilde du finner på nettet til å passe som bakgrunn til telefonen. Så overfører du til telefonen via kabel (jeg har brukt Themes mappa, men det spiller ingen rolle), og så velger du det nye bildet med bakgrunns-widgeten.

Lenke til kommentar

Flere som 'sliter' med at telefonen kommer med 'hendelsesvarsel' (sms-lyden) selv når hendelsesvarsel er slått av for den hendelsen?

I mitt konkrete tilfelle er det sånn at jeg hadde satt opp Gmail og Facebook til å synkronisere hver tredje time. Så oppdaget jeg at telefonen da ga fra seg et varsel (samme som sms-lyden) hver gang den synkroniserte, selv om det ikke var noen ny e-post f.eks. Dette blir jo fort ganske irriterende, siden man jo regner med at det er noe nytt å sjekke når man får et sånt varsel, så man drar telefonen opp av lomma hver gang for å sjekke (det kan jo være en sms også, siden lyden idiotisk nok er den samme).

Så jeg gikk inn på Innstillinger/Generelt/Hendelsesvarsler, og slo av helt for både Facebook og Gmail, fordi jeg jo uansett sjekker telefonen med jevne mellomrom, og tenkte jeg skulle slippe det ovennevnte.

Men selv om jeg har gjort det, får jeg allikevel med jevne mellomrom denne varsellyden. Begynner å bli ganske plagsomt. Jeg satte synkroniseringsintervallet til hver sjette time for Gmail og 'hver dag' for Facebook istedet, og det virker jo som det er disse den gir meg varsel om da, for det kommer sjeldnere, men det kommer fortsatt, selv om jeg har slått av Hendelsesvarsler for begge!

Endret av John P.
Lenke til kommentar

Fikk aldri til å oppgradere firmware gjennom Kies, så brukte Multiloader. Tilsynelatende alt bra, helt til jeg fikk en italiensk oppstartshilsen og det at telefonen går i loop under oppstarten.

Sendte den inn på service, håper de fikser eller at jeg får ny!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har hatt telefonen en liten uke nå og er kjempefornøyd, men det er en liten ting som begynner å irritere meg. Når jeg surfer på nettet, blir det plutselig umulig å zoome på sidene, det kommer opp en bokas om at "Nettsiden er for stor, innholdet kan ikke vises skikkelig.." eller noe slikt, og jeg klarer ikke åpne nye nettsider. Trykker jeg på flere sider kommer det opp en boks om at: "minnet er fullt."

Leste lenger oppe i tråden om at det var flere som hadde hatt slike minneproblemer, men at de visstnok var an bug som var fjernet i en oppdatering. Noen som har noen lure tips?

Det samme kan fort komme opp dersom jeg spiller spill.

Endret av Stevenge
Lenke til kommentar

Du må huske å lukke applikasjoner selv, ellers lukker den widgets for deg. Hold inne menyknapp og lukk de du ikke bruker.

Takk for svar, men dette skjer selv om det bare er widget og startskjermbilde som kjører. Særlig f.eks. vg og tv2sporten er sider jeg ikke kan zoome i, og som fører til at jeg må restarte telefonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...