Gå til innhold

Samsung S8500 Wave , 1 GHz, Super Amoled Skjerm ++++

Bacchus

Anbefalte innlegg

Angående ceutil.dll og rapi.dll: disse filene er en del av Windows Mobile Device Center (Windows ActiveSync) og skal ligge i katalogen c:\Windows\system32.

På min PC som kjøres Windows 7 Pro finnes ikke disse filene andre steder. Derimot finnes filene _ceutil.ddl og _rapi.dll (med underscore)i katalogen C:\Program Files\Common Files\Samsung\DeviceService og det blir jo noe helt annet.

Joda... men hos meg var det (som kan leses ovenfor) slik at det ikke fungerte selv om filene lå i System32 og i DeviceService, og selv om de ikke hadde en _ før navnet. Og selv om jeg hadde restartet maskinen etter at jeg hadde kopiert filene over til System32.

Kun etter at jeg la filene også i Samsung-mappene ('Kies' og 'USB Drivers', etter råd jeg fant da jeg Googlet) fungerte det her.

Det kan selvsagt ha vært en ren tilfeldighet, og kanskje det plutselig hadde fungert også uten at jeg hadde gjort dette, men det var nå sånn årsakssammenhengen så ut for meg. På mitt system.

Endret av John P.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå oppgradert telefonen for andre gang, nå til den versjonen som slutter på 7, og ting blir jo værre for hver gang. jeg kastes fortsatt ut fra samsung apps hver gang. i tillegg klumper nå meldingene seg sammen i samtalevisning. noen som har en løsning?

Lenke til kommentar

Har nå oppgradert telefonen for andre gang, nå til den versjonen som slutter på 7, og ting blir jo værre for hver gang. jeg kastes fortsatt ut fra samsung apps hver gang. i tillegg klumper nå meldingene seg sammen i samtalevisning. noen som har en løsning?

Det samme ble resultatet på min. Det virker dog som det bare er meldingene den har gjenopprettet (altså de man hadde inne før oppdateringen) som legger seg i 'klumper' av inn- og utmeldinger i hver sin 'haug', og ikke formatet "inn - ut - inn - ut" nedover som det var. Når jeg nå har sendt og fått noen nye meldinger etter oppdateringen, ser det ut til at de i alle fall legger seg i riktig rekkefølge.

Samsung Apps funker ikke via telefonen, nei. Fikk forresten beskjed om at det var tre oppdaterte apps, så jeg gikk inn der, men da fikk jeg opp en liste med apps, enkelte av dem noen jeg aldri har lastet ned(!), og bare én av dem hadde en 'Oppdater'-knapp. Når oppdateringen var gjort (det funka faktisk), så står det fremdeles at det er tre apps som kan oppdateres... Og prøver jeg å laste ned en ny app så krasjer det ja.

Virker som Samsung velger å sende ut firmware for å rette opp i ting som 'haster', uten å foreta så veldig nøye testing av hva annet oppdateringen kanskje påvirker (gjerne negativt).

Det er jo fordeler og ulemper med en sånn 'taktikk'; vi får hyppigere oppdateringer, men vi får på den annen side flere bugs på andre områder.

Lenke til kommentar

De tingene jeg har merket så langt er ÆØÅ, og at jeg nå har kunnet sette opp hvor ofte Facebook og Gmail skal synkroniseres. Jeg er nesten 100% sikker på at det ikke fantes noen 'innstillinger'-ikoner (tannhjul) på kontoene (under 'Mine kontoer') med den første firmwaren. Så med den første firmwaren måtte jeg synke (få ned e-post bl.a.) manuelt. Egentlig skal Gmailen 'pushe' e-post til telefonen så snart ny e-post kommer; det funka på Desire som jeg hadde. Men dette med å sette den til å sjekke så-og-så ofte er et greit kompromiss/alternativ.

Kan ikke si jeg har sett noe annet foreløpig, men jeg har vel ikke akkurat saumfart telefonen heller.

Lenke til kommentar

Har oppdatert FW til S8500XXJF7/ S8500OXBJF3. Etter dette har jeg ikke fått til Exhange ActiveSynk. Telefonen synker tilsynelatande normalt men ingenting overføres under synk. Flere som opplever det samme?

Edit: Har fiksa saken. Måtte deaktivere og aktivere kalendersynkronisering. Så nå funker alt som før.

Endret av Photofil
Lenke til kommentar

Når det gjelder Samsung Apps-problemet:

Dette er en bug. Dersom du endrer språket.

Gå inn på innnstillinger > generelt > skjermspråk.

Der har du liste over mange språk. Samsung apps funker med de øverste språka:

Tysk

Engelsk

Fransk

Nederlandsk

Svensk.

Språka videre nedover funker ikke på samsung apps.

Dansk

Finsk

Norsk

Islandsk

--koreansk eller kinesisk?--

Dette er selvfølgelig ikke en holdbar løsning, men for meg funker det å endre språket og så laste ned appen, for så å endre tilbake. Eller bruke Kies.

Det funket for meg i hvertfall.

Lenke til kommentar

Jeg har den første firmwaren, og ved synk av kalender kommer en del oppføringer på feil dato.

Er det noen som har testet kalender-synk med noen av de senere firmwarene? Er problemet fremdeles tilstede?

Når du oppdaterer så funker kalenderen som den skal. Hadde litt problemer med Exhange ActiveSynk og den nyeste oppdateringen, som jeg skrev to poster over her, men det problemet fikk jeg fiksa ganske enkelt.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Samsung Apps-problemet:

Dette er en bug. Dersom du endrer språket.

Gå inn på innnstillinger > generelt > skjermspråk.

Der har du liste over mange språk. Samsung apps funker med de øverste språka:

Tysk

Engelsk

Fransk

Nederlandsk

Svensk.

Språka videre nedover funker ikke på samsung apps.

Dansk

Finsk

Norsk

Islandsk

--koreansk eller kinesisk?--

Dette er selvfølgelig ikke en holdbar løsning, men for meg funker det å endre språket og så laste ned appen, for så å endre tilbake. Eller bruke Kies.

Det funket for meg i hvertfall.

Takker, funket for meg også :thumbup:

Lenke til kommentar

Bra som nevnt at man nå kan sette opp at den skal se etter e-post så-og-så ofte, men en liten bug der er at den gir fra seg meldingslyden etter synk selv om det ikke er noe e-post å hente. Litt irriterende å fiske opp telefonen for å se på e-post man har fått lyd om, og så er det ingen. Og apropos e-post lyd; det hadde vært fint å ha separate lyder for e-post og SMS må jeg si.

Lenke til kommentar

Er det noen som kjenner til et program som kan synke med Outlook, slik at også oppgaver og notater blir med i synkroniseringen?

Har ikke tilgang på push eller Exchangesynk.

Takk på forhånd.

Selv bruker jeg Outlook pga at det synker med Mamut Enterprise. For å få kalender-oppføringer over på mobilen har jeg en Google Calendar. Denne synkroniserer med Outlook via Google Calendar Synk. Så bruker jeg Exhange ActiveSynk mellom mobilen og Google Calendar.

Oppsett av Exhange ActiveSync på telefonen:

Server URL:

m.google.com

Domene:

-Skal stå tom-

Epostadresse:

[email protected]

Brukernavn:

-whatever-

Passsord:

Bruk SLL:

Skal brukes.

Når du har satt opp dette går du til "mine kontoer" i menyen på telefonen og velger hva du vil synke og hvor ofte du vil synke via Exhange. Velger du Push- synkronisering så spiser dette batteri. Bruker 1 time selv.

Lenke til kommentar

Noen som har vert borti at iblandt når man tar telefonen ut av lomma, så må man trykke inn pin?

Jeg er bombesikker på at jeg hadde tastelåsen på alle gangene det har skjedd meg. -.-

Ja, skjer ofte med meg. Har enda ikke oppdatert firmware, så håper det ordner saken:)

Lenke til kommentar

Er det noen som kjenner til et program som kan synke med Outlook, slik at også oppgaver og notater blir med i synkroniseringen?

Har ikke tilgang på push eller Exchangesynk.

Takk på forhånd.

Selv bruker jeg Outlook pga at det synker med Mamut Enterprise. For å få kalender-oppføringer over på mobilen har jeg en Google Calendar. Denne synkroniserer med Outlook via Google Calendar Synk. Så bruker jeg Exhange ActiveSynk mellom mobilen og Google Calendar.

Takk for forslaget, men er ute etter et program som synker alt på en gang, og som ikke trenger å gå veien om andre programmer. Dvs kalender, kontakter, oppgaver og notater, i tillegg til at jeg vil ha kontrollen selv. :blush:

Både Nokia og Sony Ericsson har programmer dette fungerer med. Synes det er merkelig at Kies ikke gjør det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...