kremt Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Er vel noen nyere dieselmotorer som ikke har glødeplugger, som kan forklare hvorfor de kan få noe tregere oppstart når de er veldig kald, samt endel brukerfeil der bilen har vanlig tenningslås og brukeren vrir nøkkelen direkte til startposisjon og dermed starter uten gløding der glødeplugger finnes og skal benyttes. Jeg vet ikke hva folk legger i kaldt, men min Renault CDI dieselmotor fra i fjor, med glødeplugger, starter i vertfall uten noen som helst problemer ned i -15 som jeg har testet den. Den bruker 2-3 sekunder på gløding før oppstart, men det er akkurat den tiden jeg trenger på å ta op setebeltet etter å ha trykket på startknappen. Lysene bruker lengre tid på oppvarming enn motoren bruker på å starte.. Den kakler et par sekunder etter oppstart, men det gjør da en bensinmotor også (spesielt de med variable ventilklaringer). At en ett år gammel bil starter fint i -15 skulle da bare mangle. Min dieselbil er 16 år gammel og startet helt greit når det var -26. Ikke imponerende akkurat, men prøv det med bilen din når den er 16 år gammel, så kan vi snakkes. Lenke til kommentar
Yasssss Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 bob bob. drar til 100 i 2.gir på TDIen min. Hei. Jeg har tenkt å kjøpe meg en Audi A5 2011 Modell.. Anbefaler dere Bensin eller Diesel? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Moderatormelding Vennligst ikke bump tråder for å stille spørsmål. Lag heller en egen tråd. Send PM for tilbakemelding eller spørsmål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg