Khaffner Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Jeg og de fleste andre som kjenner meg anser meg som typisk nerd. Men jeg er veldig allsidig, jeg er datanerd, musikknerd, fotonerd, fysikknerd og litt sportsnerd. Men hvis man eier en egen pc til testing av linuxdistroer, 3 lasere som sammenlagt krever tillatelse fra statens strålevern, 3 skjermer på hovedpc-en min og lodder egne kretskort til gadgets så er det ikke rart man kaller meg nerd Endret 14. februar 2010 av khaffner Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Hvor tok du nerdscoretesten? Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) ja Endret 1. september 2010 av Enzyme X Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Ble level 80. Lenke til kommentar
Reow Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) ble level 21 ellerno, så er visst ikke så nerd. Endret 14. februar 2010 av Reow Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Da jeg var liten var jeg datanerd, så ble jeg bilnerd og så ble jeg musikknerd. Nå er jeg blitt ganske fotonerd, og holder fortsatt på med jævlig mye data og musikk. I tillegg tiltrekkes jeg av veldig geeky gutter, så ja - jeg har vel en del nerd i meg. Ikke at jeg ser på det som noe negativt. Det er jo gøy med folk som brenner for det de driver med. Lenke til kommentar
kans Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 Da jeg var liten var jeg datanerd, så ble jeg bilnerd og så ble jeg musikknerd. Nå er jeg blitt ganske fotonerd, og holder fortsatt på med jævlig mye data og musikk. I tillegg tiltrekkes jeg av veldig geeky gutter, så ja - jeg har vel en del nerd i meg. Ikke at jeg ser på det som noe negativt. Det er jo gøy med folk som brenner for det de driver med. Hehe du er en liten multi nerd ! er vel ikke så mye negativt og si om de som kan mye Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Jeg vil si det fins to typer nerder. 1. Den ene typen er den som er den asosiale typen, h*n som spiller mye data og er lite med folk, sitter for seg selv i et hjørne på skolen. Denne personen har stereotypisk sett briller og gjerne fregner, og utenom dette kanskje et "avvikende" utseende som heller mot det folk flest ville kalt "lite attraktiv". Vil tro dette er hoveddefinisjonen og den som ordet "nerd" blir mest brukt om. Denne definisjonen trenger ikke innebære at personen er spesielt smart. I denne sammenhengen blir ordet gjerne brukt som et skjellsord. 2. Den andre typen er den som omhandler dem som rett og slett er intelligente, smarte mennesker. Skoleflink kan være et annet ord for nerd i denne sammenhengen. I denne sammenhengen blir ordet gjerne også brukt som skjellsord, men det kommer mest av misunnelse. I mange tilfeller blir det brukt på en vennlig og beundrende måte, kommer helt an på. Her har vi også en underkateogori for dem som er spesielt flink til noe, f.eks. The Martine som er datanerd, bilnerd, musikknerd og fotonerd, også kalt en multinerd ifølge Kans92. Ordet "multinerd" eller f.eks. "bilnerd" vil jeg påstå som oftest blir brukt som et kompliment. Jeg tror alle faller litt under begge kategorier fra tid til annen, selv faller jeg litt under kategori 2. Har alltid være skoleflink og har ofte blitt kalt nerd av klassekamerater, da for det meste ment fornærmende fra deres side. Ellers er jeg genuint interessert i utrolig mye rart, liker å lære nye ting og liker å lære andre ting. Så vil så absolutt si jeg er litt nerd. Lenke til kommentar
kans Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 Jeg vil si det fins to typer nerder. 1. Den ene typen er den som er den asosiale typen, h*n som spiller mye data og er lite med folk, sitter for seg selv i et hjørne på skolen. Denne personen har stereotypisk sett briller og gjerne fregner, og utenom dette kanskje et "avvikende" utseende som heller mot det folk flest ville kalt "lite attraktiv". Vil tro dette er hoveddefinisjonen og den som ordet "nerd" blir mest brukt om. Denne definisjonen trenger ikke innebære at personen er spesielt smart. I denne sammenhengen blir ordet gjerne brukt som et skjellsord. 2. Den andre typen er den som omhandler dem som rett og slett er intelligente, smarte mennesker. Skoleflink kan være et annet ord for nerd i denne sammenhengen. I denne sammenhengen blir ordet gjerne også brukt som skjellsord, men det kommer mest av misunnelse. I mange tilfeller blir det brukt på en vennlig og beundrende måte, kommer helt an på. Her har vi også en underkateogori for dem som er spesielt flink til noe, f.eks. The Martine som er datanerd, bilnerd, musikknerd og fotonerd, også kalt en multinerd ifølge Kans92. Ordet "multinerd" eller f.eks. "bilnerd" vil jeg påstå som oftest blir brukt som et kompliment. Jeg tror alle faller litt under begge kategorier fra tid til annen, selv faller jeg litt under kategori 2. Har alltid være skoleflink og har ofte blitt kalt nerd av klassekamerater, da for det meste ment fornærmende fra deres side. Ellers er jeg genuint interessert i utrolig mye rart, liker å lære nye ting og liker å lære andre ting. Så vil så absolutt si jeg er litt nerd. Jeg brukte ordet multinerd til The martine ettersom hu sa hu likte forskjellige ting eller var nerd i de , det var ikke noe negativt med det. Sjel så er jeg nerd , vil si i katogeri 2 av din beskrivelse ( som jeg likte ganske godt btw ) og syns ikke det er noe negativt og være nerd av denne kategorien Den andre er det litt værre med, jeg har nemlig en sånn i klassen og kjenner jeg blir litt små irritert når han blir kalt nerd siden han egentlig ikke har peiling på ting. Han liker og tro han er kjempe smart og intresang men det er han rett og slett ikke, jeg vil ikke si jeg har noe i mot fyren tvert om står jeg opp for han fra tid til annen. Men må fremlegge hans mangel på kunnskap når han blir kalt nerd og har nå lært klassekameratene mine forskjellen på han og en nerd *stolt* Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Endret 14. februar 2010 av cozmos Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Hva med dem som er utrolig innsiktsfulle og intelligente innen ett bestemt område, og ikke noe annet? Jeg vet om flere som kan alt som er å vite om for eksempel systemutvikling og programmering, men ikke kan en damn shit om noe annet i livet. Sånne folk som er umulig å holde en ordentlig samtale med, og som stadig tråkker over grensene når de snakker til andre. For meg er det nerding på høyt plan, men ikke akkurat noe positivt. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Jeg mente ikke at du fornærmet TheMartine på noen måte, oppfattet det heller ikke slik. Takk for at du likte definisjonen min Har flere sånne i klassen jeg også, "type 1" nerder altså, plager ikke meg på noen måte. Synes mest synd på dem.. Hva med dem som er utrolig innsiktsfulle og intelligente innen ett bestemt område, og ikke noe annet? Høres veldig ut som autisme.. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Høres veldig ut som autisme.. Har tenkt tanken selv, men de klarer jo å tørke seg i rompa, liksom. Det er nok på grense, dog. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Høres ut som aspergers, egentlig. De kan veldig mye om bestemte ting, men er totalt fraværende når det gjelder kunnskap i andre felt. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Tja, jeg skal være forsiktig med å diagnostisere noen her. Jeg har alltid trodd det var eksepsjonelt sterk og ensporet interesse som var årsaken, men man vet jo aldri om det faktisk ligger noe mer bak. Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 I dag blir jo alle med briller ansett som nerder hvis de har pc veske Lenke til kommentar
Sinna'gurk Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 er det ikke sånn det er da? Lenke til kommentar
Caree Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Er mer "jentejente" enn nerd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå