abene Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Chrome har tidligere imponerte med fart og minimalistisk design, men manglet flere nøkkelfunksjoner. Les mer Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Hadde en AMD 3500+ AM2 prosessor og 2 gig med ram. 20 faner på Chrome gikk som en 300.000 bruttotonn tanker i ei grøttykk tåke mitt i en innseilingslei. Siden fanene kjøres inviduelt tar det forever og skifte imellom hvis man har mye som kjøres på en gang. Chrome er ypperlig for småting! Rask når det kommer til få faner. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Skulle testet Opera 10.5 beta og på javatesten. Den er (sammenlignet med Chrome 4) 1.38x raskere på min maskin. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Chrome eller Opera raskest sier du? Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Opera 10.5 betaen er raskere. http://www2.webkit.org/perf/sunspider-0.9/...,30,30,29%5D%7D Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Ytelsetest av Chrome 4.0 mot Opera 10.5, Firefox 3.6 og IE8. Chrome er en nettleser med relativt få funksjoner. Få funksjoner gir høy ytelse. Opera er en nettleser med mange funksjoner og burde dermed være tregere. Da er det imponerende av Opera 10.5 å slå Chrome 4.0 på ytelse i en rekke av disse testene. Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Nettbank fungerer nåVi prøvde å logge oss inn på en nettbank med BankID, noe vi hadde problemer med i forrige versjon av Chrome, men denne gangen gikk det uten problemer. Jeg kjører Chrome 3.0 under Ubuntu og har ikke hatt problemer med nettbank, så hvorfor windows har det skjønner jeg ikke EDIT: Med BankID ja! Endret 14. februar 2010 av sinnadyr Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Opera 10.5: 265.8ms Chrome 4.0: 383.6ms Resultatet jeg fikk her i Sunspider Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Å ta skjermskudd av Acid2-testen er greit. Å ta skjermskudd av Acid3-testen er også greit, men det forteller kun halve historien, ettersom ett av Acid3s kriterier er jevn animasjon. En nettleser kan ende på 100/100 og ha hakkete animasjon, hoppe over noen animasjoner etc. Dette aspektet utelates alltid, noe jeg fortsatt anser som slett journalistikk ettersom det er påpekt mange ganger før og er informasjon som er lett tilgjengelig. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Jeg blir handlingslammet av å ikke ha sidebar. Jeg trodde ikke jeg var så avhengig av den, men så feil kan man ta. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Joda, Chrome er raskt. Men plugins til Firefox er bedre (og bedre implementert), og mange flere. Det jeg misliker med Chrome er at det tilsynelatende ødela noen filtilknytninger etter avinstallasjon da jeg skulle bytte tilbake til Firefox. Lenke til kommentar
enl Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Begynner å hjelpe seg, men API for utvidelser er ikke helt i mål ennå. Utvidelser som flashblock er mye lettere å komme seg rundt i chrome enn i firefox. Noscrpt vil ikke komme til chrome slik API'en er i dag :S Fortsetter med Firefox til dette er på plass. Endret 14. februar 2010 av enl Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Hos meg får jeg 407.8ms på Opera 10.5 og 412.8ms på Chrome 5. Så de er jo i praksis like raske. Men jeg bruker stort sett Firefox selvom den bruker 712.6ms Endret 14. februar 2010 av killerost Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Mangler innebygd RSS-leser Hvorfor skulle det komme? Er ikke poenget med Chrome å være superrask på JS for å kunne bruke Google Calendar, Google Reader, Google Mail, Google ditt og google datt som en "vanlig" applikasjon? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Mangler innebygd RSS-leser Hvorfor skulle det komme? Er ikke poenget med Chrome å være superrask på JS for å kunne bruke Google Calendar, Google Reader, Google Mail, Google ditt og google datt som en "vanlig" applikasjon? Blinkskudd! Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Fra artikkelen Chrome er forsatt rask når det gjelder vanlig surfing, men vi opplever ikke at den nye versjonen noe raskere enn dette. Raskere enn hva? Vanlig nettsurfing? Sammenlignet med forrige versjon? Treig ellers? Uklar den der. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Jeg driter i om Opera eller Firefox er 0,2345 sek raskere på en eller annen javatest. Chrome ser bra ut! Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Du finner nok Chrome-skin til Opera og Firefox også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Hva er vitsen? Jeg mener, jeg trenger ikke alskens finurlige funksjoner, og ikke tror jeg den gjennomsnittlige mannen i gata trenger det heller. Chrome er perfekt for vanlig bruk. Endret 14. februar 2010 av Slettet-oVjeg2q2Tk Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Opera er minst, Opera er raskest, Opera har det meste innebygget hvis man har lyst til å bruke det, feks mail, rss, torrent, Musebevegelser, Speed Dial. Man kan endre på utseendet selv hvis man har lyst. Hvorfor vil du ikke bytte? Hvis du ikke gidder er jo selvfølgelig en grunn. Det tar jo litt tid å venne seg til det. (Ikke for å starte krig her nå altså. Firefox kan sikkert gjøre alt med addons.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå