Giddion Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Jeg har noe kode som jeg gjerne skulle teste om fungerer under freebsd så jeg tenkte å gjøre det enkelt for med ved å få opp gdm med code::blocks. Dette skulle vise seg å ikke være så lett for meg så jeg søker hjelp. Jeg tester ut freebsd på en vmware x64 "maskin". Det jeg har gjort er å installere freebsd 7.2 som norsk og med x-developer profil og kjørt: pkg_add -r gnome2 pkg_add -r nano Ettersom jeg ikke var helt med på vi så har jeg lagt en linje i /etc/rc.conf: gnome_enable="YES" Problemet: Problemet er at når gnome login vinduet kommer frem så stopper tastaturet å fungerer hvis jeg trykker med musen eller bruker backspace (mulig også flere taster), det som også er litt rart er at skjermtastaturet heller ikke fungerer. Når jeg får logget meg inn så virker alt helt fint (hvis man ser bort fra tastaturet ) Av ting som jeg ser kan være galt er at det står at det ikke er spesifisert noe språk (se vedlegg), men det er heller ikke mulig å velge noe. Hvis noen har en tesje-version av å gjøre det samme med freebsd v 8.0 så sier jeg også takk for det.. med freebsd 8.0 fikk jeg ikke startet gnome engang Takker på forhånd for all hjelp og gode tanker. Lenke til kommentar
t0mm96 Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Prøv å legg til gdm_enable="YES" i rc.conf. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Prøv å legg til gdm_enable="YES" i rc.conf. Det hjalp ikke, men skal ikke gdm_enable="YES" ++ bli satt av gnome_enable? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå