Gå til innhold

120 i 80-sone

alfie70

Anbefalte innlegg

Ok. Her er situasjonen.

Det er ca 12 om natta og jeg kjører i en tunell med nedoverbakke. Jeg vet at jeg kjører litt for fort, men i nedoverbakken har farten økt uten at jeg har tenkt over det. Så blinker det kraftig i en fotoboks. Speedometeret viste ca 120, men jeg vet at det viser litt for mye.

Spørsmålet er - dersom jeg blir klokket inn på 120 så ryker vel lappen, men hva blir bota? Og har jeg et lite håp om at feilmarginer osv får meg under 115 slik at lappen berger?

Hvor sikre er boksene i mørket, og også med tanke på at jeg har en ødelagt "1000-metring" som henger etter kabelen foran bokstavene på skiltet. Er det sjanse for at bildekvaliteten er for dårlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok. Her er situasjonen.

Det er ca 12 om natta og jeg kjører i en tunell med nedoverbakke. Jeg vet at jeg kjører litt for fort, men i nedoverbakken har farten økt uten at jeg har tenkt over det. Så blinker det kraftig i en fotoboks. Speedometeret viste ca 120, men jeg vet at det viser litt for mye.

Spørsmålet er - dersom jeg blir klokket inn på 120 så ryker vel lappen, men hva blir bota? Og har jeg et lite håp om at feilmarginer osv får meg under 115 slik at lappen berger?

Hvor sikre er boksene i mørket, og også med tanke på at jeg har en ødelagt "1000-metring" som henger etter kabelen foran bokstavene på skiltet. Er det sjanse for at bildekvaliteten er for dårlig?

bota? 9000Kr som forelegg eller vis du ikke godtar det og det går videre isystmet 11000Kr

ja det er en sjanse for at du blir tatt i 115 eller mindre, men det kommer jo ann på om du så på speedoen etter du hadde begynt å bremse om du lå rett over eller rett under 120 osv osv.

boksene har blitz av den grunn at de skal fungerer i det meste av lysforhold innkludert mørke....

en liten kabel som henger ned over skiltet er tvilsomt nok til å hindre at du får bot, men kan jo vær.

Lenke til kommentar
bota? 9000Kr som forelegg eller vis du ikke godtar det og det går videre isystmet 11000Kr

ja det er en sjanse for at du blir tatt i 115 eller mindre, men det kommer jo ann på om du så på speedoen etter du hadde begynt å bremse om du lå rett over eller rett under 120 osv osv.

boksene har blitz av den grunn at de skal fungerer i det meste av lysforhold innkludert mørke....

en liten kabel som henger ned over skiltet er tvilsomt nok til å hindre at du får bot, men kan jo vær.

For det første: Tidligere på dagen kjørte jeg forbi en sånn fartsmåling. Da viste speedometeret mitt 90, mens fartsmålingen viste 83. Det er altså omtrent 7 % feil på speedometeret mitt. Hvis man trekker den prosenten fra 120 km/t så kommer jeg på rundt 111 km/t. Jeg er 100 % sikker på at jeg så på speedometeret før jeg bremset ned.

For det andre: Det er ikke bare kabelen som henger ned foran skiltet. Det er nok hele lykta som dingler der. Ja, det høres sikkert snålt ut, men jeg har bare ikke tatt meg tid til å klippe den bort ennå.

Jeg ser for meg at jeg har et godt håp om å beholde lappen, men at det nok er et vinnerbilde av undertegnede med et måpende og sjokkert blikk opp mot boksen :)

Lenke til kommentar

All erfaring tilsier at det ikke er nødvendig å ta sorgene på forskudd når det gjelder fotobokser. Mange slipper unna uten forelegg engang, dette grunnet fårlig bildekvalitet, vanskeligheter ved å identifisere fører, osv. Dersom lykten din henger foran skiltet, og skiltnummeret derfor delvis er dekket, vil du neppe få brev i posten.

Lenke til kommentar
Lappen berger nok. Du har somoftest minst 5% feilmargin på speedometeret.

0,95x120= 114

Grensen for å miste lappen i 80 sona er 116km/t.

To virkedager er gått uten at jeg har hørt noen ting....

det tar vanligvis litt mer tid en det. og du får nok et brev.

jeg har fått to ATK "bøter" det ene tok det 6 måneder før jeg fikk og den andre tok det 2 måneder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...