Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

16v - kostnad for montering avtopp-pak. på verksted?

salah

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nettopp kjøpt meg en Opel Vectra med x20xev (2.0 136 hk, 16v) motor som har en defekt topp-pakning grunnet registerreim røk. Derfor er ikke bilen kjørbar.

Det jeg lurer på er ca. hvor mye et verksted skal ha for å sette sammen 6 ventilløftere og resten av toppakninga?

Vet dette avhenger av verksted til verksted, men ca. hvor mange lapper ligger dette på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja... Han karen jeg kjøpte den av har slipt, fikset, oljet osv alle ventilløftene og klargjort det meste, bare å putte det inn i motoren og tute og kjøre. Men jeg kan ikke det og må derfor ta det til verksted. Det mangler 6 ventilløftere og 2 som må sjekket om de er tette eller ikke.

Dette bør ikke være store jobben, men jeg kan som sagt ikke gjøre det selv. Hva blir pris for sånt, kanskje dersom jeg ber dem gjøre det mest avanserte av jobben?

Lenke til kommentar
Nja... Han karen jeg kjøpte den av har slipt, fikset, oljet osv alle ventilløftene og klargjort det meste, bare å putte det inn i motoren og tute og kjøre. Men jeg kan ikke det og må derfor ta det til verksted. Det mangler 6 ventilløftere og 2 som må sjekket om de er tette eller ikke.

Dette bør ikke være store jobben, men jeg kan som sagt ikke gjøre det selv. Hva blir pris for sånt, kanskje dersom jeg ber dem gjøre det mest avanserte av jobben?

Når man bytter dette, så bytter man ALLE løfterene... Også er det ikke løfterene som ikke er tette i tilfelle, det er selve ventilene ;)

Et seriøst verksted vil bytte ALLE løfterene, og slipe over ALLE ventilene, uansett om dette har vært gjort fra før, så jeg vil tippe mellom 6 og 10K for den jobben, så da spørs det om skropelen er verdt det :D

Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert du finner noen som gjør det, det er få som ønsker og ta over andres arbeide uten og gå over alt for sjekke tilstanden. De er redd for folk som få montert dette og deretter reklamerer på arbeider som de som monterte strengt tatt ikke hadde noe med og gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...