FlinkeFreddy Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Hvorfor bruke så mye tid på noen som ikke liker deg ? Tenk hvor mange kalorier det gikk med til å skrive denne teksten? Du kunne brukt de på dine barn, din svigerfar, dine svigersøsken, og ikke minst kona di:) Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Hvorfor bruke så mye tid på noen som ikke liker deg ? Tenk hvor mange kalorier det gikk med til å skrive denne teksten? Du kunne brukt de på dine barn, din svigerfar, dine svigersøsken, og ikke minst kona di:) Hehe, tydeligvis ikke hatt et nært familiemedlem som oppfører seg som om hun er i barnehagen du? Er faktisk litt terapi i å få ut frustrasjon, så det er velbrukte kalorier å skrive om det Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Jo har faktisk det Men å få ut frustrasjon er alltid bra! Lenke til kommentar
mayla Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Min svigermor er også sånn. I begynnelsen godtok jeg veldig mye, skulle jo unngå konflikt. Men til slutt gjorde jeg "opprør" og konfronterte henne. Det var vel verdt forsøket, men det funket ikke med henne. Det gjorde bare vondt verre. Hennes oppførsel laget også kjempemye trøbbeli samboerskapet vårt. Jeg syntes han var altfor passiv i forhold til hvordan hun oppførte seg. I etterpåklokskapen har vi tenkt at hvis han hadde satt grenser, hadde det kanskje aldri blitt så ille som det ble (vi måtte flytte ut av huset vi leide av henne og som vi skulle kjøpe). Det endte med nesten brudd og samlivsterapi reddet oss. Vi har snakket veldig mye og funnet ut at det ikke nytter å prøve å snakke med henne, han har også begynt å se henne for den hun er. Det var veldig vondt å bryte kontakten med henne, man er jo tross alt i samme familie. Man er jo redd for hva omverdenen vil si, og man vil jo så gjerne at det skal funke med svigermor. Men i ettertid vil jeg si at det var det beste jeg gjorde. Jeg føler ingen trang til å utsette meg selv for henne. Min samboer har fortsatt litt kontakt med henne. Det synes jeg er greit, hun er tross alt mora hans. Barna våre er av og til med han på besøk. Jeg holder meg unna, sier bare hei hvis jeg møter henne i butikken. Den andre svigerdatteren ringer meg stadig og klager på hva hun finner på å si til henne. Men hun liker å "ta igjen", og dermed har de den evige karusellen i gang. Jeg orker ikke dette, derfor har jeg kuttet kontakten og bruker tiden min på min egen familie og venner som gir meg noe. 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 This, Stakkars deg! Skjønner godt du har behov for å få ut litt frustrasjon.. Men du skriver ingenting om hva fruen din gjør med dette problemet? Synes faktisk det er hennes ansvar og ordne opp med moren sin. Det er ganske respektløst ovenfor deg å ha det gående slik. .. Du skal faktisk ikke behøve å måtte ta opp ting med svigermoren din, for det er faktisk konen din sitt ansvar. And this: Ring og inviter kun svigerfar på middag en dag? --------------------- Ignorence is bliss. Ignorer henne og ikke vær en del av hennes sfære. Ignorance betyr uvitenhet, sammenhengen i det berømte sitatet har ingenting med det å ignorere å gjøre, men med ignoranse(uvitenhet). TMYK 1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Litt gøy å bli hengt for 2 år gamle engelsk gramatiske feil. Uansett å være svigermor uvitende vil jo i grunnen medføre det samme. 2 Lenke til kommentar
Rattlebone Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Litt gøy å bli hengt for 2 år gamle engelsk gramatiske feil. Uansett å være svigermor uvitende vil jo i grunnen medføre det samme. Enig i den, du. Lenke til kommentar
toth Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 (endret) Haha.. Så ikke på datoen på OP eller ditt innlegg - posten før min var jo 1. april :!: Endret 10. april 2012 av toth Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Wolfgang. Du har for lite eksempler til at vi kan si så veldig mye om hva du skal gjøre. Du kommer med adjektiv-karakteristikker av din svigermor. Hvis hun fører krig mot deg og din kone, og du ønsker å bevare forholdet mellom deg og din kone, så må dere være samkjørte i interesser. Dersom hun ikke stiller seg bak deg, så prioriterer hun forholdet til sin mor framfor forholdet til deg. Det føles bedre å sette foten ned og være dominerende, enn å hele tiden være en underdanig dritt. Samtidig, så føles det bedre å være den som har kontroll, enn å bli agitert i en konflikt. Derfor er det lurt å være bestemt i budskap, men lav i stemmeleie, sparsommelig med banneord, osv. Når besteforeldre er bindeledd ovenfor resten av familien, og du går i konflikt med dem, så mister du ut resten av familien. Skal du unngå det, må dere bli direkte bindeledd mellom din kones søsken ved å pleie mer omgang med dem utenom. Jeg opplevde samme med mine foreldre og besteforeldre, fattern var en hippie-bohem som ikke ble akspetert av bestefaren min, det eskalerte til åpen konflikt, bestefaren min stilte som ultimatum at han ikke ville være i sammenkomster med faren min, han fikk det som han ville grunnet noen slasker av tanter og onkler, som veiet sine interesser. Dette må du ta inn i betraktningen. Hvis jeg gjetter riktig, så er svigermora di ein slange med utpreget narsissisme. Du kan gre henne etter hårene ved å oppføre deg forførerisk ovenfor henne, rose alt hun gjør, er og har, men jeg tror ikke det er tilfredsstillende som long-term strategi. Da må du sette foten ned, og være forberedt på brudd. Boka "When I say no, I feel guilty" er fin for å avkle manipulasjonsteknikker. Den er skrevet av en psykiater, og har fått utmerkede kritikker. En av de beste bøkene jeg har lest. Når svigerfar ringer og unnskylder seg, så er det et tegn på at svigerfar veldig godt vet hva slags drittpersonlighet hun har, men har gjort et valg med pikken. Jeg tipper kona di er en like feig kjerring, og hun er kanskje også konfliktsky. Jeg foreslår at du også begynner å manipulere kona di, og spille det skitne spillet. Du vinner ikke dette her ved å skulle være grei, og ta hensyn til ungene dine, så lenge de andre som er med her, er så unnvikende og feige. Funker ikke det, så bør du skaffe deg ny dame, teste henne ut først, så ta skilsmisse. 1 Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Jeg er klar over at dette er en gammel tråd, men jeg vet akkurat hvordan det er å ha en svigermor fra helvete. En type slange som setter sine fire barn opp i mot hverandre, og som alltid tar parti og fyrer oppunder. Jeg tok et oppgjør med henne for et drøyt år siden, og har ikke sett meg tilbake. Samboeren min og begge barna får selvsagt ha så mye kontakt med henne som de vil, men det blir stort sett bare over telefon da hun heldigvis bor i Polen. Også her er det en utrolig snill, hjelpsom og hyggelig svigerfar inne i bildet, som dessverre blir et "offer". Uansett; jeg har det mye bedre uten disse små og store konfliktene i livet mitt, og kommer mest sannsynlig aldri til å løfte en finger for å bedre forholdet mitt med den dragen. Heldigvis er hun noen og seksti, og jeg er "bare" 28. Dermed vil i alle fall jeg ha mange lykkelige år sammen med samboeren og barna uten henne Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Haha.. Så ikke på datoen på OP eller ditt innlegg - posten før min var jo 1. april :!: Faen. Me too. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå