Gå til innhold

jeg prøver på nytt.

Anbefalte innlegg

Skal starte med å fortelle at jeg er en gutt på 18 år.

Jeg sliter veldig med en tanke som aldri vil ut av hodet, finnes en gud? Hvem er han? Vet han hva vi tenker?

Vil han straffe meg hvis jeg gjør noe galt?

Vær så snill å hjelp.

Hei, gerrardo.

La meg starte mitt innlegg med å fortelle at jeg selv er en gutt på 18 år, akkurat slik som deg. Jeg har kikket litt igjennom innleggene som har blitt lagt inn på denne tråden, både fra troende og ikke-troende; og det skulle ikke forundre meg om du satt igjen med flere spørsmål enn du hadde til å begynne med, min venn. Det er et hav av læresetninger, dogmer, menneskelige filosofier og trospunkter der ute, og det som er viktig, gerrardo, er at du ikke lar hvert et vindpust med lære fra hvert nye menneske du møter (enten i virkeligheten eller på internett) få makten over din samvittighet. Ikke la noen tvinge sine læresetninger eller trospunkt på ditt sinn/samvittighet - for å dra det ennå lenger, ikke hør på noen, ikke stol blindt på det alle andre sier. Ikke kast inn over deg verdens populære paradigmer, som har vært i konstant endring de siste hundre årene, ikke sluk alt som kommer ut fra prestens eller den intellektuelles munn!

Gerrardo, det beste rådet jeg kan gi deg som min ukjente venn, er at du søker etter sannheten selv. At du søker med hele ditt hjerte og hele deg og skaffer deg en egen erfaring å henvise til. Ikke basér ditt liv på et det et annet menneske forteller deg; basér det på din egen erfaring og dine egne funn. Og aldri stopp å grave dypere! Vær ærlig med deg selv, altså oppriktig i det du virkelig tror, og tenk nøye over hvorfor du tror det du gjør. Og til slutt, tro aldri noe fordi du har lyst eller kunne tenke deg å tro det, men fordi du virkelig tror at det er slik. Dette har med oppriktigheten å gjøre. (:

Jeg kan fortelle deg at jeg selv vet at Gud er kjærlighet. Jeg kan fortelle deg (og ikke sluk noe av det jeg sier nå!) at jeg vet at vi som mennesker befinner oss midt i en hard kamp mellom det gode og det onde, mellom universets Skaper og Hans mektigste skapning. Ut ifra man egen erfaring vet jeg at Bibelens Gud er en Person som virkelig eksisterer, at Yeshua (Jesus) var og er Guds Sønn åpenbart i menneskeskikkelse for å frelse mennesker fra synd og død. Jeg vet også at verdens ende og slutten på denne verden virkelig er nær, at tiden for Guds Sønns gjenkomst til jorden nærmer seg, og at Gud i Hans ubevegelige kjærlighet til alle, skynder på menneskene med sin Ånd, før det er for sent. Uten at en har fått en personlig og reell erfaring med den levende Gud, vil man aldri kunne stole og tro på Ham gjennom de harde prøvelsene som vil komme over hele jorden og alle dens innbyggere, slik som Bibelen beskriver. Når alt ser svart ut og tingene er som verst, vil Gud gripe aktivt inn og frelse sine trofaste.

Men igjen, let og søk, min venn. Gud har lovet å åpenbare seg for alle som søker Ham av et helt og oppriktig hjerte:

"Når dere søker meg, skal dere finne meg. Ja, søker dere meg av et helt hjerte, lar jeg dere finne meg, sier Herren. (Jer 29,13.14)

Lykke til, min venn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kan du vite at endetiden er nær? Har han kommet inn på rommet ditt og fortalt deg det? Eller er det noen andre som har sagt det til deg? Ser du klarer å si at gud har ubevegelig kjærlighet til alle, men alikevel er det bare noen som han kommer til å redde... Himmelriket har mer enn plass nok til alle ikke sant? Men han gidder ikke ha med alle, bare de som er villige til å tilbe han i all evighet... Ser du ikke at det er logiske brister? Tror du ikke at gud kan være en liten luring? Han truer alle som ikke skal bli hans slaver i bønn for all evighet med evig ild og faenskap... Hva vil han egentlig??

Du sier at TS ikke skal høre på hva folk sier til han,men alikevel så lirer du av deg hvor fantastisk gud er og alt han har gjort for deg... Du kunne bare sagt: les biblen og se hva du syns...

Jeg kan garantere deg jeg, alle som ikke blir forkynt, overtalt eller hjernevasket, men bare leser biblen fra a-å aldri i verden kommer til å bli kristen!

Lenke til kommentar

IDF, det du anser som bevis er ikke i stand til å møte kriteriene som stilles for at noe skal kunne vedtas som fakta. vage historier om venner og bekjente som har hatt diverse opplevelser og tolket det i en religiøs retning er ikke tilstrekkelig for at jeg skal tro på noe som helst.

for både du og meg blir dette som å diskutere med en murvegg. jeg kommer ikke til å svare på dine gjentagende argumenter ettersom nesten alt har blitt grundig motbevist gang på gang av samtlige forumbrukere.

Lenke til kommentar

godt formulert innlegg, mennesket, dog jeg vil anbefale gerrardo å søke med hodet framfor hjertet.

og bare for å ha sagt det, gerrardo, skal du først sette deg inn i en religion foreslår jeg buddhismen framfor kristendommen. enda jeg har lite til overs for overtro, så er buddhismen en religion jeg er svært glad i. mye av buddhismens syn på selvet og dets relasjon til omgivelsene har etterhvert blitt bekreftet innenfor nevrologi.

sam harris, en forfatter og ateist jeg er sterkt inspirert av, har mye bra å si om det jeg vil anse som fornuftig spiritualitet.

Lenke til kommentar

Jeg sliter veldig med en tanke som aldri vil ut av hodet, finnes en gud? Hvem er han? Vet han hva vi tenker?

Vær så snill å hjelp.

Hei, gerrardo.

La meg starte mitt innlegg med å fortelle at jeg selv er en gutt på 18 år, akkurat slik som deg. Jeg har kikket litt igjennom innleggene som har blitt lagt inn på denne tråden, både fra troende og ikke-troende; og det skulle ikke forundre meg om du satt igjen med flere spørsmål enn du hadde til å begynne med, min venn. Det er et hav av læresetninger, dogmer, menneskelige filosofier og trospunkter der ute, og det som er viktig, gerrardo, er at du ikke lar hvert et vindpust med lære fra hvert nye menneske du møter (enten i virkeligheten eller på internett) få makten over din samvittighet. Ikke la noen tvinge sine læresetninger eller trospunkt på ditt sinn/samvittighet - for å dra det ennå lenger, ikke hør på noen, ikke stol blindt på det alle andre sier. Ikke kast inn over deg verdens populære paradigmer, som har vært i konstant endring de siste hundre årene, ikke sluk alt som kommer ut fra prestens eller den intellektuelles munn!

Vil han virkelig ikke hjelpe meg hvis jeg ikke legger meg på gulvet og ber?

Jeg har det veldig vondt, og det må jo han vite

Gerrardo, det beste rådet jeg kan gi deg som min ukjente venn, er at du søker etter sannheten selv. At du søker med hele ditt hjerte og hele deg og skaffer deg en egen erfaring å henvise til. Ikke basér ditt liv på et det et annet menneske forteller deg; basér det på din egen erfaring og dine egne funn. Og aldri stopp å grave dypere! Vær ærlig med deg selv, altså oppriktig i det du virkelig tror, og tenk nøye over hvorfor du tror det du gjør. Og til slutt, tro aldri noe fordi du har lyst eller kunne tenke deg å tro det, men fordi du virkelig tror at det er slik. Dette har med oppriktigheten å gjøre. (:

Jeg kan fortelle deg at jeg selv vet at Gud er kjærlighet. Jeg kan fortelle deg (og ikke sluk noe av det jeg sier nå!) at jeg vet at vi som mennesker befinner oss midt i en hard kamp mellom det gode og det onde, mellom universets Skaper og Hans mektigste skapning. Ut ifra man egen erfaring vet jeg at Bibelens Gud er en Person som virkelig eksisterer, at Yeshua (Jesus) var og er Guds Sønn åpenbart i menneskeskikkelse for å frelse mennesker fra synd og død. Jeg vet også at verdens ende og slutten på denne verden virkelig er nær, at tiden for Guds Sønns gjenkomst til jorden nærmer seg, og at Gud i Hans ubevegelige kjærlighet til alle, skynder på menneskene med sin Ånd, før det er for sent. Uten at en har fått en personlig og reell erfaring med den levende Gud, vil man aldri kunne stole og tro på Ham gjennom de harde prøvelsene som vil komme over hele jorden og alle dens innbyggere, slik som Bibelen beskriver. Når alt ser svart ut og tingene er som verst, vil Gud gripe aktivt inn og frelse sine trofaste.

Men igjen, let og søk, min venn. Gud har lovet å åpenbare seg for alle som søker Ham av et helt og oppriktig hjerte:

"Når dere søker meg, skal dere finne meg. Ja, søker dere meg av et helt hjerte, lar jeg dere finne meg, sier Herren. (Jer 29,13.14)

Lykke til, min venn.

hvorfor hjelper han meg ikke da? Må jeg virkelig legge meg ned på gulvet og be?

Skulle tro han visste at jeg sliter : /

Endret av gerrardo
Lenke til kommentar
godt formulert innlegg, mennesket, dog jeg vil anbefale gerrardo å søke med hodet framfor hjertet.

og bare for å ha sagt det, gerrardo, skal du først sette deg inn i en religion foreslår jeg buddhismen framfor kristendommen. enda jeg har lite til overs for overtro, så er buddhismen en religion jeg er svært glad i. mye av buddhismens syn på selvet og dets relasjon til omgivelsene har etterhvert blitt bekreftet innenfor nevrologi.

sam harris, en forfatter og ateist jeg er sterkt inspirert av, har mye bra å si om det jeg vil anse som fornuftig spiritualitet.

Hvordan kan vi være så sikkre på at det ikke finnes en gud som han sier da?

Hvorfor sier han det om det ikke er sånn?

Det er så vanskelig at av og til kunne jeg ikke orka mer, får lyst til å avslutte det hele..

Vet ikke hva jeg skal tro jeg..

Lenke til kommentar
Og igjen trekker du ting opp fra hatten din og presenterer som sannhet...Og du lurer på hvorfor folk ser på deg som ekstrem?

Du snakker med troende, folk som er overbevist om at det er sannhet. Du er inne på ett religion og livsyn diskusjon. Ikke bli overrasket visst du spørr en kristen om han er overbevist om at troen på Jesus er sannhet, ja ikke bli overrasket om han sier JA. Så kan du selvsagt få kalle han ekstrem visst du vil det, men kanskje enn bør være litt forsiktig med å kalle folk ekstreme pga. de er overbevist om at Gud eksisterer. Dem skiller seg nemlig ikke ut, fordi det er så mange millioner av millioner som tror, det blir bare dumt å kalle dem ekstreme synest jeg. Og det virker også litt useriøst å gjøre det. Prat i vei, men bare aksepter det faktum at noen er overbevist om ett eller annet, uten å slå dem i hodet med forbanna ekstreme tullinger. Det virker litt teit liksom, om du har rett eller ei angående at Gud er en oppdiktet tulling eller ei. Om han passer inn i din logiske tankegang eller ei.

Endret av IDF
Lenke til kommentar

*sukk*

Du blir ikke kalt hjernevasket og ekstrem fordi du tror på en av tusenvis av guder IDF. Du blir kalt ekstrem fordi du sier ting som at verden ender snart som den største selvfølge. Du våser i det vide og det brede om hva gud vil og hvordan naboen din ble kristen og andre hendelser du har bestemt deg for at det ligger noe magisk bak.

Du prater som en galning og derfor blir du kaldt ekstrem... Got it?

post-131222-1266352003_thumb.jpg

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar
*sukk*

Du blir kalt ekstrem fordi du sier ting som at verden ender snart som den største selvfølge. Du våser i det vide og det brede om hva gud vil og hvordan naboen din ble kristen og andre hendelser

Du prater som en galning og derfor blir du kaldt ekstrem... Got it?

Får vi ikke lov til å mene og tro det vi vil på ett diskusjonsforum, med egne meninger om ditt og datt? Det er vel ikke en nazicamp dette her, er det vel?

Jeg tror på Gud og Jesus og hele den pakken der. Så får folk bare kalle meg en ekstrem, tulling, ulogisk, lavpannet eller hva som helst. Jeg kunne ærligtalt ikke brydd meg mindre :) Jo mer folk kaller meg en ekstrem lavpannet gjøkulf som ikke tenker på evolusjon og big bang eller logiske forklaringer, jo mer går det opp for meg hvor mektig Gud er.

Got it? Muhaha!

Forøvrig så ender ikke jorden før etter tusenårsriket. You didnt got it?

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Per definisjon så hadde nok alle på nazicamper veldig sterke meninger om mye rart. Men joda, du kan mene hva du vil! Og du kan sikkert overbevise andre om det du tror på da trusler om evig fortapelse sikkert ikke er moromt for de svake.

Hvorvidt du er ulogisk og lavpannet er det vanskelig for oss å kommentere, ei er det vel heller lovt etter rettningslinjene :) Men at jo mer motgang du får på dine teorier burde heller skape litt kritisk tenkning på om hva du tror er riktig. Hvis det heller er proposjonelt med tro på Gud så begynne vi jo å nærme oss fanatisme... :)

Lenke til kommentar
Per definisjon så hadde nok alle på nazicamper veldig sterke meninger om mye rart. Men joda, du kan mene hva du vil! Og du kan sikkert overbevise andre om det du tror på da trusler om evig fortapelse sikkert ikke er moromt for de svake.

Hvorvidt du er ulogisk og lavpannet er det vanskelig for oss å kommentere, ei er det vel heller lovt etter rettningslinjene :) Men at jo mer motgang du får på dine teorier burde heller skape litt kritisk tenkning på om hva du tror er riktig. Hvis det heller er proposjonelt med tro på Gud så begynne vi jo å nærme oss fanatisme... :)

Ja men då sier vi det da :) At jeg tror på Gud. Altså en fanatiker, fanatisme eller hva dere ønsker å forbinde det med. Selv kaller jeg det fantastisk!

Og sier jeg att på til "support the isrAliens i kampen mot terror", så er det jo ikke noe tvil lenger. Jeg er en brutal fanatiker som oser av fanatisme av 3.grad.

God bless you :p

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Det er tydelig at du har vanskelig for å få inn informasjon... Folk prøver å forklare deg hvorfor du fremstår som fanatisk, men alt glir jo bare av...

Hvorfor støtter du forresten Israel? De tok livet av guden din gjorde de ikke? Jeg vil kalle Israelerne som akkurat like store terrorister som de som bor i Palestina jeg, er du ikke enig i det? Eller lukker du øynene for dette og?

Eller er man ikke terrorist dersom man har high tech våpen og jagerfly?

Hvordan hadde du følt deg hvis kommunen plutselig krevde at en familie plutselig skulle flytte inn i kjelleren din? Ikke fikk du noen kompensasjon heller, dette måtte du bare godta. I tillegg inretta denne familien seg slik de ville, og en dag hadde de satt opp en lettvegg i stua de og lagt frem krav på enda større deler av huset ditt? Hvis du motstridte deg dette sto de klar med balltre og kjetting, og det eneste du kunne forsvart deg med var oppvaskbørsten og kaviartuben... Hvordan hadde du følt deg da? Hadde du blitt sint kanskje?

Lenke til kommentar

Vær så snill å hjelp.

Hei, gerrardo.

Vil han virkelig ikke hjelpe meg hvis jeg ikke legger meg på gulvet og ber?

Jeg har det veldig vondt, og det må jo han vite

Lykke til, min venn.

hvorfor hjelper han meg ikke da? Må jeg virkelig legge meg ned på gulvet og be?

Skulle tro han visste at jeg sliter : /

Jeg vet ikke, gerrardo. Jeg vet bare at Gud ikke alltid gjør ting slik vi skulle ønske det, eller slik vi forestiller oss; ettersom Han har hele oversikten og kjenner oss (fordi Han har laget oss), så vet Han hvordan Han vil nå sine barn og hva som må til. Jeg er overbevist om at Han er fullstendig klar over alle forhold i livene våre, men noen ganger, for eksempel, så er Han stille bare for å sette ens tro på prøve - ikke misforstå meg, for Gud vet hvor stor tro hver og enkelt har fra før. Men du må huske at det finnes et helt skuende univers der ute, med engler og andre skapte vesener på myriader med andre kloder som alle følger Guds lov og tilhører Guds enorme imperie. Ifølge Bibelen, følger alle disse med på hva som foregår på jorden og med menneskene der - dette er på en måte et dramastykke eller slagmarken mellom Gud og Hans engler, og Satan og hans engler, om du vil. Ettersom disse skapte maktene der ute ikke er altvitende, må Gud la dem se med egne øyne hva synd og lovbrudd overfor Guds lov egentlig betyr. Dette krever den frie viljen som Gud har gitt alle sine skapninger, og Han må også gi djevelen og de onde englene rom til å få satt sine onde planer i verk. Derfor tillater Gud noen ganger at ens tro og ens oppriktighet blir satt på prøve, nemlig for å vise alle de andre der ute hva som bor i deg og hva slags menneske du egentlig er. Kanskje når både gode og onde engler ser at du søker Gud og virkelig mener alvor (ved at du f.eks. kneler ned og ber Gud inderlig om å åpenbare seg for deg), så vil Han kunne gripe inn og gjøre nettopp det, uten at djevelen og de onde englene kan protestere og hevde at Gud blander seg inn i andres saker? Forstår du hva jeg mener?

Nå sier jeg ikke at det er derfor Gud tilsynelatende ikke griper inn, min venn. Men jeg tror at grunnen til hvorfor Gud noen ganger handler merkelig (eller tilsynelatende ikke handler i det hele tatt), er pga. det skuende universet som trenger å se selv med egne øyne hvor avskyelig synden og djevelens planer egentlig er. For Gud skapte Lucifer, den nåværende falne engelen, med fri vilje - og om Gud tilintetgjorde eller fjernet hans frie vilje så snart han valgte bort Gud, så ville ingen kunne vite hvorfor Gud gjorde dette. Dem som var lojale mot Gud, ville være lojale av frykt for å bli tilintetgjort, i stedet for av kjærlighet til Gud fordi Gud var rettferdig. Når alle får se hvorfor Gud hater synden, vil de ikke lenger protestere når Gud til slutt tilintetgjør alle dem som velger bort Gud og dermed elsker synden. Alle vil bekjenne at Gud er rettferdig og overmåte god, at Han bare vil alles beste, og på den måten sikrer Gud at synd aldri oppstår igjen - nemlig fordi alle har lært hvor avskyelig den er.

Håper det var litt til hjelp for deg, gerrardo. Om jeg var deg, ville jeg nok ha bedt høyt i Jesu navn om alt det som plaget meg. Ikke gi opp om det ikke skjer noe med det samme. Det trenger overhodet ikke være noe høytsvevende, velformulert bønn - bare rett på sak og ærlig. Og det er viktig å stole på og tro på at din bønn er hørt, og at Gud vil gjøre for deg det du ba om. Jesus sier i NT:

"Jeg sier dere: Be, så skal dere få. Let, så skal dere finne. Bank på, så skal det lukkes opp for dere. For den som ber, han får. Den som leter, han finner. Og den som banker på, skal det lukkes opp for.

Finnes det en far blant dere som vil gi sønnen sin en orm når han ber om en fisk, eller gi ham en skorpion når han ber om et egg? Når selv dere som er onde, vet å gi barna deres gode gaver, hvor mye mer skal ikke da Far i himmelen gi Den hellige ånd til dem som ber ham!»" (Luk 11,9-13)

Lenke til kommentar

Gerrardo, fold hendene dine og be av hele hjerte, gjør ett ordentlig forsøk. Så gir du oss tilbakemelding på om det hjelper.

Men husk, du må legge sjela di i det..

Hvis det er slik mennesket proklamerer så skal du da bli frelst og kjenne guds varme.. Hvis det ikke fungerer vet du at han ikke finnes.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det absolutt kristendommen eller ingenting? Kristendommen er en av tusenvis forskjellige religioner og livvsyn. Prøv noe annet i stedet for denne dystre ørkenreligionen.

Ja prøv islam. Slå deg sammen med muslimene i Oslo og krev en forbanna søt hevn over Norge som trykker Muhammed tegninger, be om at terroreren må slå rot i Norge, og terrorisere og øydelegge tusenvis av uskyldige sivile...

...MEN?! Var det ikke en fyr i Dagbladet som trykket ett bilde av Muhammed da sier du? Ja men det skal du bare drite i sier muslimen i Oslo, fordi her skal alle nordmenn få blod rennene nedover ansiktet i terrorens herlige navn, la uskyldige hunder og svin få lide sin skjebne. Du kødder ikke med oss hellige muslimer, jorden opphøyde skapninger.

I Bin Ladens og Oslo muslimenes navn, måtte Norge bli rystet av terror. Sier selv helt vanlige muslimer i Oslo. Fordi ved hellige Muhammed går grensen selv for den mest liberale muslim.

Og til alle dere som brenner Bibelen og Jesus på TV (Hr.Jespersen), vi synes bare synd på deg og skulle gjerne sett deg frelst. Vi kommer ikke til å krasje ett SAS passasjerfly inn i huset ditt og ett i stortinget og ett i slottet. Men vi kommer til å si, Hr.Jespersen hør på oss:

"Naaavnet Jeesuus bleeEEkner aaldri, det haar satt din sjeel i brann." Gud velsigne deg å bevare deg for alt ondt."

MEN HVA SKJER? Ropere dere eksteme fanatiske lavpanna fundamentalister etter bibelbelte folket i Norge? JA nå har vi det koselig dere. Men tror ikke alle helt skjønner hva en galen ekstrem fundamentalist faktisk er for noe!

Endret av IDF
Lenke til kommentar
"Naaavnet Jeesuus bleeEEkner aaldri, det haar satt din sjeel i brann." Gud velsigne deg å bevare deg for alt ondt."

MEN HVA SKJER? Ropere dere eksteme fanatiske lavpanna fundamentalister etter bibelbelte folket i Norge? JA nå har vi det koselig dere. Men tror ikke alle helt skjønner hva en galen ekstrem fundamentalist faktisk er for noe!

Tjo, syntes da at jesus navnet har bleknet en del her i landet ihvertfall... Vi er tross alt 70% sekularister her til lands, som ikke tror på jesus... :)

Hva muslimer angår må du ikke et øyeblik tro at flertallet her i landet har lyst til å falle for den en her inne beskrivende kalte "en dyster ørkenreligion" for andre gang. Så dumme er det ingen som er. Vi fikk ikke stort godt ut av den forrige dommedags religionen som herjet landet og det er ingenting som tilsier at det vil komme noe godt ut av å tro på den nesten dommedags religionen heller, som om mulig er enda mer trangsynt og fordømmende enn den vi hadde sist.... Så slapp av min godeste IDF, det er ingen som for alvor tror at den religionen er noen trussel på andre områder enn å bedrive terror og det kan vi bedrive tilbake hvis de ikke passer seg :p

Nei, du har helt rett, vi klarer nok ikke å følge deg i galskapen nei... Det har du helt rett i :)

Lenke til kommentar
Nei, du har helt rett, vi klarer nok ikke å følge deg i galskapen nei... Det har du helt rett i :)

Hehe. For meg virker det som du er redd bibelfolket i Norge skal øydelegge hele Norge. Til tross for at landet fikk kors i flagget for 1000 år siden, og har hatt ett enormt antall misjonærer som har reist ut i verden. Og vi har hundrevis av bedehus i landet.

Hvorfor er du inne på ett religionsforum og gjør alt som er i din tunges makt for å fortelle folk at GUD FINNES IKKE!!! HAN FINNES IKKE!!!!! HAN FINNES IKKEE!!!!!!

Jeg bare lurer på hvorfor du bruker så mye tid på det? Er du redd en Gud som ikke eksisterer? Redd for at folk skal tro på Gud? Hvorfor sitter du hele din energi inn på å fortelle alle om at Gud ikke finnes? Og at kristne er noen galne ekstreme fundamentalister.

Skulle nesten tro du var en liten feig bleik veik løpegutt for satan, altså sier ikke at du er det :) Ikke misforstå! Men visst Gud eksisterer, så virker det absolutt som du er noe i den gaten...

..HAHAH! *latterkrampe* Ser du det ikke selv eller?

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...