Locrin Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Så du har troen på tran? http://en.wikipedia.org/wiki/Cod_liver_oil Tro, men ikke blind tro Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Har noen spørsmål. 1. Hva er det med mennesker som snåsamannen, som har sånne evner? er ikke det en grunn til å tro på gud? 2. hva med synske folk? 3. Jeg kjenner også en familie der alle sier at de har sett en mann, og hørt han i huset.. Hva er dette? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Har noen spørsmål.1. Hva er det med mennesker som snåsamannen, som har sånne evner? er ikke det en grunn til å tro på gud? 2. hva med synske folk? 3. Jeg kjenner også en familie der alle sier at de har sett en mann, og hørt han i huset.. Hva er dette? 2: Svada. Hvis de har 100% suksessrate ned til et visst detaljnivå kan man begynne å lure. Å "se en gammel dame med frakk" betyr ikke at det er oldemora di som hjemsøker huset ditt. Dessverre er det mange som trekker denne konklusjonen. 3: Et annet fenomen. Bevis er alfa-omega i slike saker. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Folk var også overbevist om at det fantes tusser troll og hekser før. Ser du mange som hevder det nå om dagen? Nei... gjennferd og annet vås er bare det som er moderne nå for tiden. Lettskremte stakkarer Jeg har sovet på hotellrom og i gamle hus hvor folk er overbevist om at det spøker og altid sovet godt og lenge. Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 hum.. Ja, vet ikke jeg.. Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Men jeg vil stille dere ikke troende et spørsmål. Hvorfor tror dere ikke på noen gud? Håper på gode svar Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=15218099 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Vi har vell poengtert det flere ganger. Les litt mer i denne foumdelen syne nå du har sykt med spørsmål. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Har noen spørsmål.1. Hva er det med mennesker som snåsamannen, som har sånne evner? er ikke det en grunn til å tro på gud? 2. hva med synske folk? 3. Jeg kjenner også en familie der alle sier at de har sett en mann, og hørt han i huset.. Hva er dette? 1 & 2: du skal vite at det finnes ufattelig mange måter å lure mennesker på. søk på derren brown på youtube og du vil bli sjokkert over hvor lett han klarer å vri på virkelighetsoppfatningen til folk. han er en av de mest talentfulle magikerne noensinne, og han er veldig tydelig på at det ikke er noe magisk eller overnaturlig med triksene hans, dog han ikke alltid avslører nøyaktig hva slags teknikker han tar i bruk. en annen mann ved navn james randi har viet store deler av livet sitt til å forske på og finne beviser for overnaturlige fenomener. han har lovet noe sånt som 1 million dollar til den som kan presentere konkrete beviser for overnaturlige fenomener. ingen har fått pengene ettersom ingen av de mangfoldige spøkelses-ekspertene, healerne eller synske har vært istand til å bevise noe som helst. og hypotetisk sett, la oss si at snåsamannen var et av få mennesker som kunne helbrede andre, ville det egentlig vært et bevis eller en god grunn i det hele tatt til å tro på gud? det ville i så fall vært en bekreftelse på menneskets potenisale og ikke guds potensiale. 3: the god helmet er et eksperiment hvor de tar i bruk en hjelm som sender ut magnetisk stråling til spesifikke områder i hjernen; resultatet av forsøket var at 80 % av deltagerne hevdet at de kunne føle nærværet til en avdødd slektning i rommet. som du sikkert vet så er jorda omgitt av et magnetisk felt som skjermer oss fra diverse farlige stråler og partikler fra rommet, og på noen områder, om jeg ikke tar helt feil, så kan disse magnetiske strålene være annerledes enten i styrke eller kompleksitet. for alt vi vet kan det ha seg slik at strålingen på et spesifikt landområde er annerledes enn på andre områder. på disse stedene kan det hende at folk, grunnet strålingen, har lettere for å oppleve hallusinasjoner enn ellers. og kanskje noen til og med har bygd et hus på en slik hot spot hvor sjansen for å oppleve slike ting er betraktelig større - og på grunn av det blir det kjent som et spøkelseshus siden folk har lettere å ha slike merkelige opplevelser der grunnet strålingen. merk deg at selv om vi ikke alltid vet nøyaktig hvordan eller hvorfor noe skjer, så finnes det alltid en naturlig forklaring. det er mye vi ikke forstår, men vi kommer ingen vei med å skylde på gud eller ånder hver gang vi ser noe vi ikke skjønner bæret av. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 edit: Gerrardo, jeg ønsker deg lykke til, og håper du ser hvor ekstreme folk kan bli når det kommer til religion. IDF er ett eksempel på hvordan det kan gå... Min anbefaling til deg er å prate med legen din, kanskje bli henvist til en psykolog eller lignende. Akkuratt det samme anbefalte jeg. Men det ignorerte du på groveste vis. Men men. Ditt problem, ikke mitt. Lenke til kommentar
carenevo Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 jeg foreslår at dere tar dere tid til å kjenne på tyngdekreftene d2.wav Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) merk deg at selv om vi ikke alltid vet nøyaktig hvordan eller hvorfor noe skjer, så finnes det alltid en naturlig forklaring. det er mye vi ikke forstår, men vi kommer ingen vei med å skylde på gud eller ånder hver gang vi ser noe vi ikke skjønner bæret av. Nå anbefaler jeg på det sterkeste å ikke følge det neste jeg sier. Så du tror ikke på overnaturlige ting? Jeg vet hvordan du brutalt kan få en annen oppfattning, med sterke mulige bivirkninger som grusomme mareritt, sterk angst, redsel, til og med selvmordsforsøk. I beste fall bare redd og mer nervøs. En venn av meg, hadde gått til en spåkone og fikk vite når han skulle dø. Riktig døde han ikke det året han fikk beskjed om. Uansett etter at han hadde vert til spåkonen, hadde han og ei veninne funnet ut at dem skulle påkalle "svarte maria", det skjedde ingenting tilsynelatene. Men etter at han alene gikk inn på badet etterpå, så gikk lyset av og han såg ett blått ganske sterkt men samtidig difust lys inne i speilet. Ble han skremt? Han ble vettskremt. Jeg kjenner personlig folk som nå har blitt kristne, men som før det hadde av ren nysgerrighet og spenning prøvde å kontakte såkallte ånder med spiritisme brett. Som var onde demoniske ånder. Mye rart skjedde, mange ble vettskremte for livet. En av personene under ånde seansen der ble kroppen hennes reist opp uten at personen selv hadde kontroll eller ville det, videre gikk personen mot ett annet rom, noen andre der prøvde å få kontakt med henne men dem ble helt oversett. Hun gikk inn i det andre rommet ved siden av og låste døren. Hun kom ikke ut igjen, til slutt fikk de andre låst opp døren med en annen nøkkel, da låg jenten gråtene på gulvet der hun hadde styggt klort inn mange sirkler på underarmen. Den jenten trengte psykolog og terapi behandling etter den traumatiske opplevelsen. Hva tror du skjedde med henne? Ble hun besatt? Eller hadde det hele en naturlig forklaring? En ting er iallefall felles med svært mange som begynner med spiritisme, det ender styggt før eller siden. En annen gruppe som satt seg i en ring og begynte å påkalle ånder, her endte det hele enda mer tragisk. Det var akkuratt det samme mønsteret som i historien ovenfor, altså midt under seansen reiste en av personene seg opp gikk inn på badet og låste døren. Han kom ikke tilbake, når dem andre omsider klarte å få seg inn på badet hadde han skåret opp begge pulsårene på begge armene etter han knuste speilet. Under slike seanser begynner ofte bordet dem sitter rundt å riste, eller sveve i løse luften. Kaller du det naturlig? Det skjer også mye rart i Afrika, der er vodoo mye utbredd endel steder, og mange er blitt besatte. Det er ikke uvanlig at dem som er besatte begynner å sveve i løse luften. Mange går også totalt febrilsk under seanser, med grusom skriking og totalt ute av kontroll av å styre sin egen kropp. At ett menneske svever i løse luften, kaller du det naturlig? Dette er dusinvis av eksempel her i Norge også, der f.eks en gruppe begynner med Oijia-brett og blir vettskremte da dem skjønner at de faktisk fungerer, og at dem faktisk kommer i kontakt med en ånd! Der brikken på brettet beveger seg helt av seg selv, og danner forskjellige ord etter en har spurt ånden om ting og tang. Det som selvsagt gjør det hele veldig farlig, er at det er onde ånder fra satans åndehær dem får kontakt med. Men åndene kan gjerne utgi seg for å være deres tipp tipp oldefar eller noe, og den kan bekrefte det med å gi detalj opplysninger om personen som bevist. I virkeligheten er det en ond ånd som bare utgir seg for å være tipp tipp oldefaren, grunnen til at den kan gi detali opplysninger om han er fordi ånden faktisk vet detalj opplysninger om han. Kaller du slike hendelser naturlig? En annen gang var det noen tenåringer som prøvde spiritisme, det satte opp det klassiske spiritisme breddet med lys etc. Det fikk kontakt med en ånd, som beveget brikken på breddet av seg selv og gav dem svar på forskjellige spørsmål. Den ene jenten som var med på dette, ble funnet drept neste natt, gjerningsmannen ble aldri funnet. En annen ungdomsgruppe som hadde samlet seg i garasjen til en av dem, fikk kontakt med en ånd også, det som skjedde det var mer uskyldig. Midt under seansen ble alle lysene slukket av seg selv og garasjedøren begynte å gå igjen av seg selv samtidig. Alle ble vettskremte selvsagt. Dem hadde også tatt opptak under seansen, når dem satte på opptaket etterpå så hørte dem på opptaket en stemme som sa vekselsvis "ja og nei" hvergang brikken dunket borti glasset av seg selv. Mange som prøver spiritisme, og sitter ett glass på brettet, opplever også noe så uskyldig som at glasset bare begynner å bevege seg av seg selv rundt om på brettet til det forskjellige bokstavene, uten at dem forstår noe av det. Men dem blir uansett veldig redde av seg dem som er med på det, og sliter ofte med angst og mareritt i etterkant. Det finnes så mange dusinvis av eksempler av tragiske ting som har skjedd iforbindelse med spiritisme. Og Bibelen advarer mot å gjøre det på det sterkeste. En person i Bibelen gjorde det, han tok selvmord noen dager etterpå. Det er farlig å prøve å kontakte ånder, fordi det er onde ånder en får kontakt med, som representerer satans forfallne åndehær. Jeg kan ta ett eksempel til, det var en ung mann som helt alene prøvde å påkalle ånder. Det som skjedde med han, var at han fikk unaturlige evner. Han kunne stå oppe i trappen i huset, og befalte lyset i huset til å slukke seg av seg selv og befale det å komme på igjen også av seg selv. Han vart selvsagt litt redd, men han likte samtidig det han fikk til, det var spennende. Men det viste seg at han hadde blitt "besatt" av en ond ånd, han ble sterkt plaget av grusomme mareritt om nettene. Og når han kjørte bil, så kjempet han hardt for å ikke krasje bilen sin, fordi han kjennte at det var en makt som prøvde å ta kontrolle over han og han måtte stanse bilen flere ganger fordi noen presset han til å krasje i fjellvegger eller krasje i andre biler i stor fart. Han ble vettskremt og livredd, han hadde ikke kontroll over seg selv lenger og det holdt på å gå gale ved flere andledninger der han såvdit unngikk fatale krasj med døden som sansynleg konsekvens... ...han oppsøkte en kristen predikant han stolte på, og han klarte å drive den onde ånden ut av kroppen hans med å befale den ut i Jesu navn. Etter det så ble han aldri mer plaget av grusomme mareritt eller at han noen (ånden) prøvde å få han til å frontkollidere eller krasje fjellvegger, der han mot sin vilje ble dratt til å dra rattet i feil ettning til feiltid. Etter at mannen fikk vekk ånden som hadde besatt han, så ble mannen kristen. Jeg tror jeg stopper det hele her. Men dere som 100 prosent slår fast at det ikke finnes såkallte unaturlige ting, dere vet ikke hva dere snakker om. Naboen min ble kristen etter at hun i yngre alder hadde prøvd spiritisme sammen med en vennegjeng. Dem ble vettskremte etter at glasset på brettet beveget seg fra bokstav til bokstat av seg selv, uten at noen rørte det. Dem ble riktig nok ikke så kloke på ordene som glasset laget, men jeg tviler på det var positiv ladet mening. Hun sa det var det mest skremmende hun noen gang hadde opplevd. Hun ble forøvrig kristen etter det. Ellers så har misjonærene på misjonsmarken i f.eks Afrika vert vitne til utrolig mange opplevelser der folk har vert besatt av onde ånder pga. vodoo, spiritisme og slike ting som er veldig utbreddt der. Det skjer svært mye unaturlige ting der, med mange tragiske utfall og mange lider og blir regelrett pint under av å være besatt av onde ånder. Men likevel driver dem på med det. Men nå er det iallefall fantastisk at misjonærer der klarer å "omvende" hele landsbygder der til å gå vekk fra slikt, og bli kristne istedet. Samtidig forsvinner det onde åndene vekk, men misjonærene har hatt mange utdrivelser av onde ånder i navnet Jesus slike prosesser. Endret 16. februar 2010 av IDF Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) Men jeg vil stille dere ikke troende et spørsmål. Hvorfor tror dere ikke på noen gud? Håper på gode svar Vi alle hadde vært i et paradis som tilfredstiller hvert enkelt mennesket om det var en Gud som elsket oss. Jeg utelukker derimot ikke en gud, men om det skulle være en så må det være i en form av kraft. Religioner i dag generelt har mye fokus på "mennesket". I mine øyne er det idiotisk og en egoistisk tanke. Det synet har jeg hatt siden jeg var liten og ikke endret seg noe særlig siden da. Det var også morsomt å se senere at A. Einstein og jeg hadde ganske likt syn på dette med Gud. A knowledge of the existence of something we cannot penetrate, of the manifestations of the profoundest reason and the most radiant beauty - it is this knowledge and this emotion that constitute the truly religious attitude; in this sense, and in this alone, I am a deeply religious man. (Albert Einstein) "I do not believe in a personal God and I have never denied this but have expressed it clearly. If something is in me which can be called religious then it is the unbounded admiration for the structure of the world so far as our science can reveal it. (Albert Einstein, 1954)" I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings. (Albert Einstein) Mange religiøse holder tekster som bevis. Problemene er som følger. 1. Historien ble fortalt for flere tusen år siden. 2. Om befolkningens IQ ble målt , ville den nok ha landa på rundt 80 i gjennomsnittlig IQ. 3. Det var også langt større forskjeller på dialekter i midtøsten før media kom. (Radio, TV, Avis, Internett) og selvfølglig kommuniskasjon generelt (Utdannelse og transport) blitt bedre i de senere i åra. Dette har gjort språket/dialekter langt gjevnere. 4. Oversettelsen er helt sikkert feil. Hvordan folk oppfattet og tolket historier er også helt sikkert helt annerledes en i dag. Gjør man grundig research i bibelhistorie og bakgrunnshistorie vil du se at Kristendommen, Jødedommen egentlig handlere flere enn en gud. 5. Personen som fortalte kan ha brukt metaforer noe som ikke unormalt i historier. (Kan lett mistolkes. Evt. Poenger som har forsvunnet pågrunn av gjenfortellingene) 6. De som først fortalte historiene kan ha halsuniert, drømt vært gale eller lignende. Historiene som har blitt skrevet ned har som oftest godt i folkemunne i lang tid og derfor endret seg med tiden. 7. Historier blir også som regel vagere jo lengre du holder på den. Om du forteller en fortelling i dag, som du har selv har hørt for mange år siden er det også stor sannsynlighet at du selv har klart å forandret på den. Selv om du er sikker på at du fortsatt husker den. Prøv også å sette deg i en sirkel med ti andre. Dikt opp en historie, og fortell den bare til personen som sitter venstre for deg, så la han igjen fortelle den til nestemann osv... Du vil sikkert bli svært overrasket over hvor mye av den historien du først satt med har forandret i løpet av den runden. Nå har historien bare gått innimellom ti personer, så du kan tenke deg hvor mye den vil forandre seg gjennom tid og x antall personer. Vil også tilføye: The culture of ancient Egypt has had far more influence on Christianity than merely adding the Book of Moses to the Old Testament. The ceremonial parallels between the modern Roman Catholic Church and ancient Egyptian ceremony are striking. Egyptian rites were spread by ancient travelers as they dispersed from North Africa and settled in the land of Israel and beyond, carrying with them their own traditions and customs. The influence of Egypt on the origin of Christianity has long been a matter of academic debate. It has prompted thinkers like Siegfried Morenz, Director of the University of Liepzig Institute of Egyptology, to remark that, "the influence of the Egyptian religion on posterity is mainly felt through Christianity and its antecedents." Egypt's contributions to contemporary religious practice are explored in The Egyptian Origin of Christianity. By exploring the Egyptian roots of modern religion, we are better able to understand our modern world, and ourselves... . Studer egyptisk mytologi og du vil lett se at kristendommen har kopiert svært mye derfra.Egyptisk mytologi og kristendommen kommer fra så å si samma plass. Derfor har mye blitt kopiert' date=' og derfor også svært like. Du ser generelt mye likt i Europa, det er fordi ideene er hentet fra hverandre. Drar du til Amerika eller Øst-Asia er/var religioene helt annerledes. Du burde absolutt lese litt om den egyptiske mytologien. Ingen av de nye/store religionene er noe form for nyhet. De stammer som regel mye fra de eldre religionene. Grunnen til at det kommer stadig nye, er fordi de ikke klarer å tilpasse seg samfunnet og må derfor enten gi slipp eller endres. Grunneen til ateismens vekst er at utdannlse stadig blir med utbredt. Norge er det landet med flest ateister i (Rundt 70%). Vi er også det fredligste landet i verden , og er stadig erklært som verdens beste land å bo i. Er det fordi vi religiøse ber så sykt mye til gud eller guder? NEI! Lar han millioner av mennesker lide? JA!!! Vil du si at alle de fortjener å lide? NEI!!! I store deler av Afrika finnes det mange kristne (også andre religioner), men har folket det bra? Nei! Ble Jødene drept under krigen fordi ikke tilba gud nok? Nei! Konklusjon: Det er ingen gud/guder som kommer å hjelper deg! Per dags dato finnes det ingen mirakelgud/er som religioene utaller seg om. OBS: Jeg kan komme langt flere kilder. Det er da grenser for mye tid jeg skal bruke på å forklare noe som burde være nokså klart selv fordi som trenger å få den inn med teskje. Mennesker med tunnelsyn vil nok aldri endre seg, fordi de er ikke åpne for nye muligheter. De er rett og slett for gamle og stae. Mange religiøse kan bare stå fast ved sine gamle meninger og må repetere. Vi ikke religøse motar stadig ny viten som motsier akkurat det de sier. Selv om A. Einstein var et geni, så betyr ikke det at han alltid har rett Jeg har heller ikke rett i alt jeg sier, men at det ikke finnes en personlig Gud er jeg står jeg fast ved. (Om ikke Guden deres ville ha vist seg for meg) Noe som aldri skjer, fordi han eksisterer simpelten ikke. Mye av det jeg sier og andre utspill fra gudløse og tvilende vil som regel ikke bli mot argumentert av de religiøse, fordi de har ikke no stort å si så om saken. Endret 16. februar 2010 av Lube Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Oversettelsen er helt sikkert feil. Historier blir også som regel vagere jo lengre du holder på den. Om du forteller en fortelling i dag, som du har selv har hørt for mange år siden er det også stor sannsynlighet at du selv har klart å forandret på den. Selv om du er sikker på at du fortsatt husker den. Sikter du også til GamleTestamentet her? Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) Fordi som ser på meg som religionsfiendtlig. Jeg argumentere aldri i mot religiøse eller generelt med religiøse utenfor internett. Om de ikke har utalt seg upasselig til det allmennlige. (Noe som aldri har skjedd i mitt nærvær) Jeg mener at folk skal få lov å tro på akkurat hva de vil i fred. På diskusjon derimot får de høre. De som er her inne og diskutere, for tåle å høre sannheten når de selv har valgt å bli med. Er også her for å utvikle meg selv. Man lærer mye ved å delta i debatter. Endret 16. februar 2010 av Lube Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) Oversettelsen er helt sikkert feil. Historier blir også som regel vagere jo lengre du holder på den. Om du forteller en fortelling i dag, som du har selv har hørt for mange år siden er det også stor sannsynlighet at du selv har klart å forandret på den. Selv om du er sikker på at du fortsatt husker den. Sikter du også til GamleTestamentet her? Ja, jeg siktet hovedsaklig på det fundamentale i deres tro. Det er jo der det hele startet. Det er jo en av grunnene til at dere sitter igjen med gud i singular form. Om det hadde vært oversatt på nytt ville det nok stått at det var flere guder, synd at det er litt sent nå... Om man hadde faktisk forstått hva de orginale fortellingene og deres bakgrunn, ville NT vært helt annerledes. Det som har blitt nedskrevet er bare diffuse utsagn fra folk. - IDF jeg har ikke glemt profetene om det var det som streifet rundt i tankene dine, de er inkludert i noen av punktene selv om det er mer indirekte. Endret 16. februar 2010 av Lube Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) Mange religiøse holder tekster som bevis. Problemene er som følger. Oversettelsen er helt sikkert feil. Historier blir også som regel vagere jo lengre du holder på den. Om du forteller en fortelling i dag, som du har selv har hørt for mange år siden er det også stor sannsynlighet at du selv har klart å forandret på den. Selv om du er sikker på at du fortsatt husker den. Alle bøkene i GT (gamle testamentet) ble funnet på Dødehavsrullene, untatt Estersbok som uansett ble funnet en annen plass på oldgamle skrifter av arameisk (det språket Jesus snakket). Dødehavsrullene er flere tusen år gamle. I perioden 1947 til 1956 ble Dødehavsrullene funnet i elleve huler i Israel. De fleste rullene er skrevet på geiteskinn som er garvet med en prosess som krevde kjemikalier hentet fra Dødehavet, rullene er skrevet på Jesus sin tid og før Jesus sin tid. Funnet av Dødehavsrullene er blitt kalt århundrets arkeologiske begivenhet. - Rullene kaster lys over Bibelen. Forskere og journalister har naturlig nok vist stor interesse for Dødehavsrullene, som er en stor samling jødiske håndskrifter. Endret 16. februar 2010 av IDF Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) edit: Gerrardo, jeg ønsker deg lykke til, og håper du ser hvor ekstreme folk kan bli når det kommer til religion. IDF er ett eksempel på hvordan det kan gå... Min anbefaling til deg er å prate med legen din, kanskje bli henvist til en psykolog eller lignende. Akkuratt det samme anbefalte jeg. Men det ignorerte du på groveste vis. Men men. Ditt problem, ikke mitt. Du anbefaler at han drar til psykolog fordi gud vil det, skal han da takke gud for at det hjalp da eller? Er det det du prøver å fiske frem? Les forresten posten min rett før du skrev her her Resten av min "ignorerende" post syns jeg du klarte å ignorere på glimrende vis, skulle gjerne hatt en legitimering på hvordan ett "kristent" menneske kan true en som sliter med angst med evig fortapelse i helvete og dommedag på jord i løpet av relativt kort tid... Ditt problem nå ikke mitt. Endret 16. februar 2010 av McHalvorsen Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) "En annen gruppe som satt seg i en ring og begynte å påkalle ånder, her endte det hele enda mer tragisk. Det var akkuratt det samme mønsteret som i historien ovenfor, altså midt under seansen reiste en av personene seg opp gikk inn på badet og låste døren. Han kom ikke tilbake, når dem andre omsider klarte å få seg inn på badet hadde han skåret opp begge pulsårene på begge armene etter han knuste speilet. Under slike seanser begynner ofte bordet dem sitter rundt å riste, eller sveve i løse luften. Kaller du det naturlig? Det skjer også mye rart i Afrika, der er vodoo mye utbredd endel steder, og mange er blitt besatte. Det er ikke uvanlig at dem som er besatte begynner å sveve i løse luften. Mange går også totalt febrilsk under seanser, med grusom skriking og totalt ute av kontroll av å styre sin egen kropp. At ett menneske svever i løse luften, kaller du det naturlig? En annen gang var det noen tenåringer som prøvde spiritisme, det satte opp det klassiske spiritisme breddet med lys etc. Det fikk kontakt med en ånd, som beveget brikken på breddet av seg selv og gav dem svar på forskjellige spørsmål. Den ene jenten som var med på dette, ble funnet drept neste natt, gjerningsmannen ble aldri funnet." Regner med at du har kilder, og bilder og filmklipp som underbygger dette? Hvis jeg forteller deg at jeg svevde i løse luften i går fordi jeg tegnet ett pentagram i pannen og skrek sataniske vers så tror du automatisk på meg? For det skjedde nemlig! I går svevde jeg over Oslo og spyttet folk i hodet, med satans hjelp selvfølgelig. Endret 16. februar 2010 av McHalvorsen Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 snip Det er utrolig hvor mange du "kjenner" som har drevet med. Beklager, men dine mange historier om "venner av venner" er totalt uinteressant slik du presenterer det. Din fortelling om afrika med "voodoo og slikt", hvor de flotte misjonærene befrir den stakkars befolkningen fra onde ånder, er unektelig enda mer fantastisk. Her er en fortelling om åndeutdrivelser som vi faktisk vet er sann: Klikky. Jeg kan uansett trøste deg med at tusenårsriket begynner før år 2030, og da skal de bli mye betre tilstander her på jorden. Da djevelen blir bundet i 1000 år. Etter det blir han sluppet fri for en liten periode og det skal begynne å bli vondt igjen på jorden før Gud kaster alt det vonde i fortapelsen og brenner opp jorden. Han skal skape en ny himmel og ny jord. osv.. Og igjen trekker du ting opp fra hatten din og presenterer som sannhet...Og du lurer på hvorfor folk ser på deg som ekstrem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå