Gå til innhold

jeg prøver på nytt.

Anbefalte innlegg

Håper det kommer flere meninger.

Folk som går igjen vet jeg ikke hva jeg skal tro om, har dere sett åndenes makt?

Jeg tror på det er noe mellom HIMMEL og JORD.

Du har vel selv drømt ting som blir sanne? "åå dette har jeg drømt wtf"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er et paradis ?

Ingen har kommet til hverken helvete eller himmelen enda. Dødsriket er den plassen fortapte sjeler går til, paradis er den plassen ikke fortapte sjeler går til.

Etter tusen årsriket skal Gud adskille det gode og onde engang for alltid. Dommedag. Det er da alle fortape sjeler blir kastet i fortapelsen som er ett samfunn uten Guds nærvær og det gode. Mens alle andre sjeler kommer til himmelen, som er ett samfunn der det onde ikke eksisterer.

Jorden er en miks mellom godt og ondt. Både sykdommer, aldringsprosessen, smerte og stridigheter skal ikke være i himmelen. Denne jorden skal også tilintegjøres og han skal skape en ny jord og ny himmel, der det onde ikke eksisterer.

Alt det onde har blitt sprerret inne på lukket avdeling, kan man godt si. Som blir betegnet som helvete.

2012?

Hva med resten av av verdensrommet? RIGHT

Lenke til kommentar
1. Ja det fleste går fortapt sier Gud, når godt og ondt skal adskilles. Langt fra alle blir frelst, men Gud er rettferdig og dømmer folk deretter.

2. En person omtrent uten muligheter til å bli frelst, får mye mildere straff enn en person som for eksempel har hatt gode muligheter men av sin frievilje har forkastet det.

Det har jeg ikke lest før, kan du vise til hvor i bibelen det står? (delte det opp i punkter så du kan vise begge to)

Kall gjerne Gud egoistisk og maktsyk, men det er som sagt ingen hemmelighet at han vil vi skal opphøye og tilbe bare han. Ellers så sier han at det bare finnes en Gud, det finnes ikke flere guder.

Er ikke dette fryktelig merkelig oppførsel i og med det er snakk om universets mektigste skapning, disse trekkene ved personligheten hans får han/hun/det til å virke veldig mennesklig av seg

Gud er den mektigeste i hele universet, det finnes ingen som er mektigere enn han. Derfor finnes det ingen flere guder. Satan har også egenskaper som ikke er menneskelige, men han er ikke en Gud for det, fordi han er ikke universets mektigeste. Ekte satansister tror Satan skal ta over tronen i universet, og bli den mektigeste. Det vil aldri skje sier Gud.

Betyr dette at hvis en tar livet av gud så får man alle han sine krefter, og at det faktisk er mulig å ta livet av han/hun/det?

Jorden er en miks mellom godt og ondt. Både sykdommer, aldringsprosessen, smerte og stridigheter skal ikke være i himmelen. Denne jorden skal også tilintegjøres og han skal skape en ny jord og ny himmel, der det onde ikke eksisterer.

Hvis vi en gang bygger en månebase, så kommer Armageddon. Vil de som befinner seg på denne månebasen slippe unna hele greia?

Lenke til kommentar

Personlig tror jeg på Gud og livet etter døden. Helvete tror jeg ikke på fordi jeg VIL ikke tro på det. Jeg håper det blir fred for ALLE mennesker og ellers alle skapninger på jorda, uansett hva de har gjort. Menneskers handlinger skyldes menneskers ondskap skapt av andre mennesker gjennom tidene, og man fortjener fred. Ja, jeg mener også for Hitler og Stalin og de som verre er/var. Men jeg skifter litt emne her før jeg blir forhatt av alle som leser dette.

Jeg tror som sagt på Gud (hvilken gud, kan man jo spørre seg selv om), men Adam og Eva; DET er det jeg kaller dumt. Det er molekylert umulig, eller jeg vet ikke jeg.

Jeg tror på liv etter døden, ferdig med det! jeg er trøtt nå!

Endret av Kjetil_91
Lenke til kommentar
Det at man kan bli helbredet av andre mennesker tror jeg på.

Dagens mennesker utnytter bare rundt 10% av hjernekapasiteten. Det som står skrevet i blant annet bibelen, er kodete meldinger der det står at mennesket er gud, at den menneskelige hjerne har evnen til å endre masse (fysisk masse), og dermed å helbrede andre mennesker (bare et fåtall mennesker som klarer dette..snåsamannen feks). I gamle dager var man klar over dette, så ble det glemt.

Noetikk.

Tuller du?

"Although it's true that at any given moment all of the brain's regions are not concurrently firing, brain researchers using imaging technology have shown that, like the body's muscles, most are continually active over a 24-hour period."

http://www.scientificamerican.com/article....ercent-of-brain

Lenke til kommentar

Hei gerrardo. Ville anbefalt å lese litt om f.eks massehysteri og placebo-effekten. Ikke at det har så veldig mye med saken å gjøre, men det er interessant å lese hvor lett man kan bli manipulert, og hvilke utrolige effekter dette faktisk kan forårsake. Dette er effekter vi er fullt klar over. Religiøse mirakler skjer visstnok hele tiden, men det er umulig å få konkrete beviser for dette.

Senest idag kan du lese i VG om en mann som hadde en stort antall kvinner i et harem, som alle anså mannen som en slags gud/messias. En annen interessant historie er den om Charles Manson som hadde en spesiell kult/"familie" rundt seg. Dette endte brått da de drepte et stort antall kjente og ukjente personer på et utrolig bestialsk vis (du kan lese mer på wikipedia). Det interessante er hvordan noen av jentene i ettertid uttalte på kamera hvordan de var villige til å dø for Manson som de så på som Jesus. Hvis Mansons familie hadde fått være i fred i lengre tid hadde den garantert utviklet til å bli en større religion som Aum Shinrikyo (som også "endte" ganske tragisk). Scientologien på sin side startet med at L. Ron Hubbard uttalte at 'hvis man vil bli rik er det bare å starte en religion'. Dette er kanskje litt ekstreme eksempler, men det er ikke akkurat vanskelig å tenke seg at alle religioner startet på samme vis rundt en karismatisk person.

Du er redd for hva som skjer når du dør, og har store spørsmål om livet, døden og vår eksistens. Du er så langt i fra den eneste, og for å si det kort: Det er derfor vi har religioner. Religioner har raske svar på spørsmålene dine. Folk vil gjerne ha noen der oppe som passer på oss, og som lover oss uendelig liv i paradis. Hvis jeg hadde fortalt deg med sikkerhet at gud eksisterte, og at han passet på deg. Hadde du ikke blitt glad da? En lettelse?

Jeg skal ikke fortelle deg at det eksisterer en gud eller ikke -- det skal jeg la deg finne ut for deg selv. Men jeg kan si med sikkerthet at samtlige av dagens religioner ikke er sanne. Kristendommen er den religionen som er mest nærliggende for oss nordmenn. Den er også verdens største religion. Den forteller deg at det er en gud som er uendelig god, og du får lov til å velge, men velger du å tro på han får du uendelig liv i paradis. Til dette tenker mange at det er bedre å være på den sikre siden -- ingen grunn til å ikke tro. Men hvis du tenker litt på dette gir det ikke mening. Bill Hicks har et flott sitat som du kan tygge på: "Eternal Suffering Awaits Anyone Who Questions God's Infinite Love".

Det skal ikke mye historiekunnskap og hjernekapasitet for å finne ut at kristendommen er formet av mennesker. Alle kristne vil til og med innrømme at bibelen er skrevet av mennesker, og satt sammen av mennesker (slik de likte det). Det finnes ikke bare et utrolig antall religioner, men også latterlig mange retninger innenfor kristendommen som har utviklet seg opp gjennom historien. Kristendom er å rømme fra virkligheten, men kanskje først fremst et maktmiddel hvor helvete har vært det største virkemiddelet.

Det er flott at du har mye spørsmål, men jeg tror du må se deg fornøyd med at vi ikke vet svaret på de fleste av disse -- det er så utrolig mye vi ikk vet svaret på. Svaret finner du i alle fall ikke å eldgamle stammereligioner fra Midt-Østen (eventuelt andre plasser). Mitt tips er å slutte å bekymre seg, og heller leve livet med den meningen du selv finner ut. Vitenskapen er forresten en måte som handler om å tenke ut et svar, for å så gi deg muligheten til å bevise det. I religioner får du et svar til å begynne med, og så skal du slutte å tenke på det. Bare noe å tenke på.

Lenke til kommentar
Det at man kan bli helbredet av andre mennesker tror jeg på.

Dagens mennesker utnytter bare rundt 10% av hjernekapasiteten. Det som står skrevet i blant annet bibelen, er kodete meldinger der det står at mennesket er gud, at den menneskelige hjerne har evnen til å endre masse (fysisk masse), og dermed å helbrede andre mennesker (bare et fåtall mennesker som klarer dette..snåsamannen feks). I gamle dager var man klar over dette, så ble det glemt.

Noetikk.

Tuller du?

"Although it's true that at any given moment all of the brain's regions are not concurrently firing, brain researchers using imaging technology have shown that, like the body's muscles, most are continually active over a 24-hour period."

http://www.scientificamerican.com/article....ercent-of-brain

Nei, jeg tuller ikke.

Det er fakta.

Sjekk ut hva noetikk er, og kom tilbake :)

Lenke til kommentar
Sjelen forlater legemet med det siste åndedraget, det tror jeg på,

det som gir liv til sjel er ånd.

Bevis det.

Gud er en realitet. Han står bak hele skaperverket, han er mesterhjernen bak det hele.

Bevis det.

...og nei, det var ikke ett lite fiske fosil som krøp på land og så ble alt til. Og nei, vi var ikke sjampanser som plutselig ble lyn intelligente mennesker.

1. Det skjedde ikke plutselig.

2. Vi har aldri vært sjimpanser.

Det som tydeligvis det fleste ikke vet eller ignorerer, er at Darwin selv sa at hans ape teori ikke stemte. Men han sa det for sent, fordi da hadde "verden" allerede blitt hjernevasket over hans teori. Men gitt hva? Jo gjentar, nemlig Darwin selv sa at hans ape teori som han hadde kommet frem til ikke stemte. Men da ville plutselig ikke "tilhengerne" hans høre på han mer, men teorien hans levde videre blant folket.

Har du ingen forståelse for hvordan vitenskapen fungerer? Hva Darwin mente eller ikke mente har ingenting å si. Han hadde ikke eierskap på teorien sin.

Å Big Bang sier dere! Så hva? Tror dere ikke Gud er i stand til å lage ett Big Bang? Er det virkelig større sjanse for at alt ble til av ingenting og helt tilfeldig? Nope.

Hvorfor er det mer sannsynlig at Gud skapte det?

Endret av Henrik B
Lenke til kommentar
Nei, jeg tuller ikke.

Det er fakta.

Sjekk ut hva noetikk er, og kom tilbake :)

daniel har rett. at vi kun bruker ca 10 % av hjernen er en seiglivet myte. forskjellige områder i hjernen styrer forskjellige funksjoner og som daniel påpeker så er ikke alltid alle disse områdene like aktive til en hver tid - de 'aktiveres' etter behov.

angående noetic science så foreslår jeg at du kommer med noen virkelig gode grunner for hvorfor det du påstår er fakta.

Endret av isaac elric
Lenke til kommentar

Noetikk baserer seg i utgangspunktet på teorien om at skapningers tankevirksomhet kan påvirke fysisk masse. Teorien går ut på at tanker er elektriske signaler som har fysisk masse. Dersom tankene bearbeides og benyttes på riktig måte, kan tankene påvirke annen fysisk masse.

hvorfor tror du dette, timb?

Lenke til kommentar
Noetikk baserer seg i utgangspunktet på teorien om at skapningers tankevirksomhet kan påvirke fysisk masse. Teorien går ut på at tanker er elektriske signaler som har fysisk masse. Dersom tankene bearbeides og benyttes på riktig måte, kan tankene påvirke annen fysisk masse.

hvorfor tror du dette, timb?

Tro kan flytte fjell vet du. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...