Gå til innhold

jeg prøver på nytt.

Anbefalte innlegg

Snip...

En ting så må til for å ta noen seriøse er at de må forstå logikken bak det de fornekter, å nekte for utviklingslæren før man har forstått den blir litt dumt.

Med uttalelsene dine lyser det jo ut at du ikke har forstått den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjelen forlater legemet med det siste åndedraget, det tror jeg på,

det som gir liv til sjel er ånd.

Gud er en realitet. Han står bak hele skaperverket, han er mester hjernen bak det hele.

...og nei, det var ikke ett lite fiske fosil som krøp på land og så ble alt til. Og nei, vi var ikke sjampanser som plutselig ble lyn intelligente mennesker.

Det som tydeligvis det fleste ikke vet eller ignorerer, er at Darwin selv sa at hans ape teori ikke stemte. Men han sa det for sent, fordi da hadde "verden" allerede blitt hjernevasket over hans teori. Men gitt hva? Jo gjentar, nemlig Darwin selv sa at hans ape teori som han hadde kommet frem til ikke stemte. Men da ville plutselig ikke "tilhengerne" hans høre på han mer, men teorien hans levde videre blant folket.

Å Big Bang sier dere! Så hva? Tror dere ikke Gud er i stand til å lage ett Big Bang? Er det virkelig større sjanse for at alt ble til av ingenting og helt tilfeldig? Nope.

Så du mener det er mer sannsynlig at en "gud" knipset med fingrene og så ble menneskene til, enn at vi utviklet oss fra andre livsformer over tid?

Gud skapte naturen slik at den kan utvikle seg å være tilpassningsdyktig. Han var da ikke idiot. Bare ta en titt rundt deg. Det betyr uansett selvsagt ikke at mennesket har utviklet seg fra en fisk eller ape eller fugl eller flue eller frosk eller sau eller solsikkeplante.

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Og nei, vi var ikke sjampanser som plutselig ble lyn intelligente mennesker.

Det har du faktisk helt rett i. Det er ingen vitenskapelig teori som sier det heller. Er du spesielt glad i stråmenn IDF?

Å Big Bang sier dere! Så hva? Tror dere ikke Gud er i stand til å lage ett Big Bang? Er det virkelig større sjanse for at alt ble til av ingenting og helt tilfeldig? Nope.

Vel, hvis en gud kan bli til av ingenting, så kan universet også det. At du ikke forstår hvordan universet oppsto, styrker ikke din gud, da det finnes titusenvis av andre guder, som sies å ha gjort akkurat det du påstår din gud har gjort. Det er heller ingen vitenskapelig teori som sier at universet har blitt til av ingenting. Du forstår ikke de vitenskapelige teorier som ligger til grunn her og jeg anbefaler deg å lese om vitenskap i vitenskapelige tidskrift, fremfor på kreasjonistiske nettsteder og medier, da slike lyver så det renner av dem. Og jeg kan bevise det om det skulle være ønskelig.

Ikke ta mitt ord for det, sjekk hva vitenskapen sier, så sammenlikner du det med det kreasjonister og IDere påstår at vitenskapen sier. Du vil oppdage at det ikke er samsvar her og at de religiøse fanatikerne i disse kretser, lyver, forvrenger og eller rett og slett ikke forstår hva de vitenskapelige teoriene sier.

Lenke til kommentar
Sjelen forlater legemet med det siste åndedraget, det tror jeg på,

det som gir liv til sjel er ånd.

Gud er en realitet. Han står bak hele skaperverket, han er mester hjernen bak det hele.

...og nei, det var ikke ett lite fiske fosil som krøp på land og så ble alt til. Og nei, vi var ikke sjampanser som plutselig ble lyn intelligente mennesker.

Det som tydeligvis det fleste ikke vet eller ignorerer, er at Darwin selv sa at hans ape teori ikke stemte. Men han sa det for sent, fordi da hadde "verden" allerede blitt hjernevasket over hans teori. Men gitt hva? Jo gjentar, nemlig Darwin selv sa at hans ape teori som han hadde kommet frem til ikke stemte. Men da ville plutselig ikke "tilhengerne" hans høre på han mer, men teorien hans levde videre blant folket.

Så du mener det er mer sannsynlig at en "gud" knipset med fingrene og så ble menneskene til, enn at vi utviklet oss fra andre livsformer over tid?

Gud skapte naturen slik at den kan utvikle seg å være tilpassningsdyktig. Han var da ikke idiot. Bare ta en titt rundt deg. Mennesket har likevel ikke utviklet seg fra en fisk eller ape.

Mennesket er en ape.

Lenke til kommentar
religiøse fanatikerne i disse kretser, lyver, forvrenger og eller rett og slett ikke forstår hva de vitenskapelige teoriene sier.

Religiøse galne ekstreme fundamentalist fanatikere av en helt annen dimenasjon, som dere gjerne kaller en som tror på Jesus og de greiene der.

Vel visst så er, så er isåfall alle som tror at alt skapte seg selv ut av rene tilfeldigheter. Ja da er dem også noen galne ekstreme fundamentalist fanatikere.

Men så skal jo det være sagt, at selv om en blir betegnet som en galen ekstrem fanatiker, så betyr selvsagt ikke det automatisk at fyren har feil. Det betyr vel heller, at han går imot hovedstrømmen. Ifølge mange av Jesus motstanderne, altså de som ikke tror på nye testamentet og profetene i Bibelen, ja ifølge dem så er det isåfall titalls på titalls av millioner av ekstreme menneske fanatiker galninger her på jorden som tror på Bibelen.

Og selv om mange religiøse fanatikere rundt om i verden lyver, forvrenger, driter møkk og ikke forstår en dritt. Så betyr selvsagt ikke det, at Gud dermed ikke finnes. Eller at Bibelen ikke er sann.

Jesus sa forøvrig at det skal komme mange rare sekter i øst og vest til slutt her på jorden, der det glade budskapet om frelsen blir rotet vekk til fordel for vranglære og menneske skapte oppfattninger. Ikke mist fokuset vekk fra det enkle, sanne og viktige budskapet som hele NT handler om, nemlig Jesus og frelsen.

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Vel visst så er, så er isåfall alle som tror at alt skapte seg selv ut av rene tilfeldigheter.

Ingen som tror det... det er ikke slik at alt som ikke har en Gud bak er tilfeldig. Lær deg litt om hva du bestrider før du bestrider det, da blir du kanskje tatt litt mer seriøs.

Lenke til kommentar
Gud skapte naturen slik at den kan utvikle seg å være tilpassningsdyktig. Han var da ikke idiot. Bare ta en titt rundt deg. Det betyr uansett selvsagt ikke at mennesket har utviklet seg fra en fisk eller ape eller fugl eller flue eller frosk eller sau eller solsikkeplante.

Med tanke på at 99.9% av alle arter som har eksistert er utdødd, må jeg si at skapeverket ikke er mye å skryte av. :roll:

Og selv om mange religiøse fanatikere rundt om i verden lyver, forvrenger, driter møkk og ikke forstår en dritt.

En perfekt beskrivelse av deg selv.

Lenke til kommentar
religiøse fanatikerne i disse kretser, lyver, forvrenger og eller rett og slett ikke forstår hva de vitenskapelige teoriene sier.

Religiøse galne ekstreme fundamentalist fanatikere av en helt annen dimenasjon, som dere gjerne kaller en som tror på Jesus og de greiene der.

Nei, de folkene vi kaller ekstreme fundamentalister er de som lukker øyne og øre og fornekter virkeligheten. Jeg har mange religiøse venner, både kristne og muslimer uten at det er noe problem. De har samtidig beina plantet på jorda og vet forskjell på virkelighet og fantasi.

Vel visst så er, så er isåfall alle som tror at alt skapte seg selv ut av rene tilfeldigheter. Ja da er dem også noen galne ekstreme fundamentalist fanatikere.

Her er vi enige. Jeg kjenner eller vet forsåvidt ikke om noen sier at alt har skapt seg selv og av rene tilfeldigheter. Jeg vil gjerne se eksempler på det, om det ikke er tomt tåkeprat fra din side selvsagt.

Og selv om mange religiøse fanatikere rundt om i verden lyver, forvrenger, driter møkk og ikke forstår en dritt. Så betyr selvsagt ikke det, at Gud dermed ikke finnes. Eller at Bibelen ikke er sann.

Nei, det betyr selvsagt heller ikke at allah ikke eksisterer, det betyr ei heller ikke at Zevs, Ares, Heli, Tor, Odin eller Shiva heller ikke eksisterer. Det er bare det at det ikke er noe som tyder på at noen av disse eksisterer, like lite som at det er noe som tyder på at DIN gud eksisterer.

Jesus sa forøvrig at det skal komme mange rare sekter i øst og vest til slutt her på jorden, der det glade budskapet om frelsen blir rotet vekk til fordel for vranglære og menneske skapte oppfattninger. Ikke mist fokuset vekk fra det enkle, sanne og viktige budskapet som hele NT handler om, nemlig Jesus og frelsen.

Det sier stort sett alle religioner. Dette er et fellestrekk ved de aller fleste religioner, at det vil være hyklere og fiender av gud som forsøker å lure deg bort. Merkelig dette, hvordan alle religioner er så like og hvordan de bruker de samme midlene for å enten true eller lokke tilhengere.

Lenke til kommentar

altså, jeg er takknemmlig for at dere skriver her inne, og hjelper med det : )

Men asså, jeg sliter som sagt med slitsomme tanker. Men la meg spørre dere noen spørsmål.

1: Hvorfor tror du/tror du ikke på en gud?

2: Hvordan oppsto liv på jorden?

3: Finnes det noen bevis for noe?

4: Tror dere på folk som går igjen og heelere osv?

Lenke til kommentar

1- Jeg tror ikke på gud fordi "jeg" mennesket har skapt deres nåværende og tidligere guder. På dette punktet er jeg viten og er derfor ikke troende.

2- Ingen vet 100%, men det er funnet mange kilder som støtter de annerkjente vitenskaplige teorier som abiogenessis. I vitenskapen trenger man heldigivs ikke å få alt servert på et sølvfat.

3- Det finnes ingen form for bevis som støtter de religiøses påstander. Det finnes bare bevis/dataer som støtter vitenskapen.

4- Sannsynligvis ikke.

Endret av Lube
Lenke til kommentar
1: Hvorfor tror du/tror du ikke på en gud?

Jeg har ikke sett tilstrekkelig bevis til å tro på noen av de gudene som er presentert for meg. Det er faktisk så enkelt. Jeg bryr meg om det jeg har i hodet mitt, jeg ønsker å tro på så få usannheter som mulig og tror derfor ikke på noe som det ikke finnes tilstrekkelig bevis for å tro på. Siden jeg ikke har sett bevis for noen som helst gud, så tror jeg heller ikke på noen av dem. Det er mange andre ting jeg ikke tror på også, slik som spøkelser, ånder, liv etter døden, alver, feer, troll, tusser og andre skapninger - årsaken er like enkel som den som gjør at jeg ikke tror på guder, jeg har ikke sett tilstrekkelig bevis for noen av dem.

2: Hvordan oppsto liv på jorden?

Vi vet ikke sikkert hvordan livet oppsto på Jorden, men vi vet at det er flere måter det kunne skjedd på.

http://en.wikipedia.org/wiki/Abiogenesis

http://www.talkorigins.org/faqs/abioprob/

3: Finnes det noen bevis for noe?

Dette spørsmålet ønsker jeg at du utdyper før jeg svarer på det i alle fall. Da dette er alt for upresist og er et typisk kreasjonistspørsmål for å rettferdiggjøre god of the gaps og samtidig antyde at vitenskap er tro og at vitenskapelige oppdagelser er like sannsynlige som tilfeldige påfunn i religion.

4: Tror dere på folk som går igjen og heelere osv?

Nei, jeg gjør ikke det - av samme årsak som at jeg ikke tror på andre ting uten bevis. Frem til i dag så er det ingen ting som tyder på at slike påstander er sanne og jeg ser derfor ingen grunn til å tro på det. Det hadde selvsagt vært jævlig praktisk om håndspåleggelse fungerte, men dessverre er det ikke noe som tyder på det.

Lenke til kommentar

A casual stroll through the lunatic asylum shows us that faith proves nothing

- Friedrich Nietzsche

dersom spørsmålet om guds eksistens, liv etter døden etc. er noe som opptar tankene dine mye for tiden og i tillegg gjør deg engstelig så virker det for meg som om du går gjennom en aldri så liten eksistensiell krise.

mitt råd til deg er at du begynner å tilegne deg mer og mer kunnskap om verden vi lever i, religionenes historie og deres bakgrunn og samtlige av de store tenkerne som har preget oss gjennom tidene. informasjon er tilgjengelig overalt, men du bør lære deg å vurdere ny informasjon med en kritisk og virkelighetsorientert holdning; det finnes altfor mye misvisende informasjon på både nettet og ellers ute blant folk.

om du derimot vil bekrefte hvor dum og lettlurt vår art har potensialet til å være så kan du like godt bli religiøs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...