RWS Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Nei, du har helt rett, vi klarer nok ikke å følge deg i galskapen nei... Det har du helt rett i Hehe. For meg virker det som du er redd bibelfolket i Norge skal øydelegge hele Norge. Til tross for at landet fikk kors i flagget for 1000 år siden, og har hatt ett enormt antall misjonærer som har reist ut i verden. Og vi har hundrevis av bedehus i landet. Hvorfor er du inne på ett religionsforum og gjør alt som er i din tunges makt for å fortelle folk at GUD FINNES IKKE!!! HAN FINNES IKKE!!!!! HAN FINNES IKKEE!!!!!! Jeg bare lurer på hvorfor du bruker så mye tid på det? Er du redd en Gud som ikke eksisterer? Redd for at folk skal tro på Gud? Hvorfor sitter du hele din energi inn på å fortelle alle om at Gud ikke finnes? Og at kristne er noen galne ekstreme fundamentalister. Skulle nesten tro du var en liten feig bleik veik løpegutt for satan, altså sier ikke at du er det Ikke misforstå! Men visst Gud eksisterer, så virker det absolutt som du er noe i den gaten... ..HAHAH! *latterkrampe* Ser du det ikke selv eller? Hvorfor være redd for noe som ikke er der? Hvorfor tror du satan er tilstede så fort noen ikke tror på gud? Satan er jo mer latterlig enn guden din er, så hvorfor satan liksom? Hva er det som er så speiselt med en figur som guden din ikke kan kneble? Og seriøst, var en liten veik løpegutt for satan det eneste og beste du kommer opp med? Hva med stor, sinna, livsglad, solbrun og dødskjekk ateist? Passer mye bedre syntes jeg Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Hvorfor er det absolutt kristendommen eller ingenting? Kristendommen er en av tusenvis forskjellige religioner og livvsyn. Prøv noe annet i stedet for denne dystre ørkenreligionen. Ja prøv islam. Slå deg sammen med muslimene i Oslo og krev en forbanna søt hevn over Norge som trykker Muhammed tegninger, be om at terroreren må slå rot i Norge, og terrorisere og øydelegge tusenvis av uskyldige sivile... ...MEN?! Var det ikke en fyr i Dagbladet som trykket ett bilde av Muhammed da sier du? Ja men det skal du bare drite i sier muslimen i Oslo, fordi her skal alle nordmenn få blod rennene nedover ansiktet i terrorens herlige navn, la uskyldige hunder og svin få lide sin skjebne. Du kødder ikke med oss hellige muslimer, jorden opphøyde skapninger. I Bin Ladens og Oslo muslimenes navn, måtte Norge bli rystet av terror. Sier selv helt vanlige muslimer i Oslo. Fordi ved hellige Muhammed går grensen selv for den mest liberale muslim. Og til alle dere som brenner Bibelen og Jesus på TV (Hr.Jespersen), vi synes bare synd på deg og skulle gjerne sett deg frelst. Vi kommer ikke til å krasje ett SAS passasjerfly inn i huset ditt og ett i stortinget og ett i slottet. Men vi kommer til å si, Hr.Jespersen hør på oss: "Naaavnet Jeesuus bleeEEkner aaldri, det haar satt din sjeel i brann." Gud velsigne deg å bevare deg for alt ondt." MEN HVA SKJER? Ropere dere eksteme fanatiske lavpanna fundamentalister etter bibelbelte folket i Norge? JA nå har vi det koselig dere. Men tror ikke alle helt skjønner hva en galen ekstrem fundamentalist faktisk er for noe! Nei takk, både islam og kristendommen er to dystre ørkenreligioner som har spredt sin ideologi over hele verdenen som en kreftsvulst, og brakt ødeleggelser, splittelser, rasisme, diskriminering, krig og forsinket den vitenskapelige evolusjonen med hundrevis av år. Jeg støtter selvfølgelig all publikasjon av Muhammed, Jahve, Jesus, Buddha, Krishna, Tor, Ra eller Satan og krever at absolutt ingen skal frykte sitt liv av den grunn. Ikke innbill deg selv at kristendommen er noe bedre enn islam, du oppfører deg bare som en patetisk hykler. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Nei, du har helt rett, vi klarer nok ikke å følge deg i galskapen nei... Det har du helt rett i Hehe. For meg virker det som du er redd bibelfolket i Norge skal øydelegge hele Norge. Til tross for at landet fikk kors i flagget for 1000 år siden, og har hatt ett enormt antall misjonærer som har reist ut i verden. Og vi har hundrevis av bedehus i landet. Hvorfor er du inne på ett religionsforum og gjør alt som er i din tunges makt for å fortelle folk at GUD FINNES IKKE!!! HAN FINNES IKKE!!!!! HAN FINNES IKKEE!!!!!! Jeg bare lurer på hvorfor du bruker så mye tid på det? Er du redd en Gud som ikke eksisterer? Redd for at folk skal tro på Gud? Hvorfor sitter du hele din energi inn på å fortelle alle om at Gud ikke finnes? Og at kristne er noen galne ekstreme fundamentalister. Skulle nesten tro du var en liten feig bleik veik løpegutt for satan, altså sier ikke at du er det Ikke misforstå! Men visst Gud eksisterer, så virker det absolutt som du er noe i den gaten... ..HAHAH! *latterkrampe* Ser du det ikke selv eller? Hvorfor være redd for noe som ikke er der? Hvorfor tror du satan er tilstede så fort noen ikke tror på gud? Satan er jo mer latterlig enn guden din er, så hvorfor satan liksom? Hva er det som er så speiselt med en figur som guden din ikke kan kneble? Og seriøst, var en liten veik løpegutt for satan det eneste og beste du kommer opp med? Hva med stor, sinna, livsglad, solbrun og dødskjekk ateist? Passer mye bedre syntes jeg Jeg krever ikke ett svar. Men jeg må bare minne deg på, at du svarte overhodet ikke på spørmålet mitt så mye som 1 prosent engang. Du regelrett helt tydelig unngikk det istedet. Men jeg tror vi avslutter her, så sant du ønsker å unngå å svare på det jeg spurte deg om, så skal du selvsagt få lov til det. Ærlig talt. Hvorfor er det absolutt kristendommen eller ingenting? Kristendommen er en av tusenvis forskjellige religioner og livvsyn. Prøv noe annet i stedet for denne dystre ørkenreligionen. Ja prøv islam. Slå deg sammen med muslimene i Oslo og krev en forbanna søt hevn over Norge som trykker Muhammed tegninger, be om at terroreren må slå rot i Norge, og terrorisere og øydelegge tusenvis av uskyldige sivile... ...MEN?! Var det ikke en fyr i Dagbladet som trykket ett bilde av Muhammed da sier du? Ja men det skal du bare drite i sier muslimen i Oslo, fordi her skal alle nordmenn få blod rennene nedover ansiktet i terrorens herlige navn, la uskyldige hunder og svin få lide sin skjebne. Du kødder ikke med oss hellige muslimer, jorden opphøyde skapninger. I Bin Ladens og Oslo muslimenes navn, måtte Norge bli rystet av terror. Sier selv helt vanlige muslimer i Oslo. Fordi ved hellige Muhammed går grensen selv for den mest liberale muslim. Og til alle dere som brenner Bibelen og Jesus på TV (Hr.Jespersen), vi synes bare synd på deg og skulle gjerne sett deg frelst. Vi kommer ikke til å krasje ett SAS passasjerfly inn i huset ditt og ett i stortinget og ett i slottet. Men vi kommer til å si, Hr.Jespersen hør på oss: "Naaavnet Jeesuus bleeEEkner aaldri, det haar satt din sjeel i brann." Gud velsigne deg å bevare deg for alt ondt." MEN HVA SKJER? Ropere dere eksteme fanatiske lavpanna fundamentalister etter bibelbelte folket i Norge? JA nå har vi det koselig dere. Men tror ikke alle helt skjønner hva en galen ekstrem fundamentalist faktisk er for noe! Nei takk, både islam og kristendommen er to dystre ørkenreligioner som har spredt sin ideologi over hele verdenen som en kreftsvulst, og brakt ødeleggelser, splittelser, rasisme, diskriminering, krig og forsinket den vitenskapelige evolusjonen med hundrevis av år. Jeg støtter selvfølgelig all publikasjon av Muhammed, Jahve, Jesus, Buddha, Krishna, Tor, Ra eller Satan og krever at absolutt ingen skal frykte sitt liv av den grunn. Ikke innbill deg selv at kristendommen er noe bedre enn islam, du oppfører deg bare som en patetisk hykler. Jeg er ingen patetisk hykler. Jeg har aldri lagt skjul på at kristendommen har gjort grusomme ting opp igjennom tiden i Jesu navn. Ikke minst kirken. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Jeg er ingen patetisk hykler. Jeg har aldri lagt skjul på at kristendommen har gjort grusomme ting opp igjennom tiden i Jesu navn. Ikke minst kirken. Flott, så da er du enig i at kristendommen ikke er noe bedre enn islam? Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Jeg skal la RWS svare for seg selv, men jeg mistenker at svaret er det samme som mitt ville ha vært. Vi klarer ikke å stå å se på at tomme påstander og løgn står ubesvart. Når noen hevder at endetiden er nær og at man vil havne i helvete og brenne i all evighet dersom man ikke aksepterer en banal eventyrhistorie uten noe som helst bevis. Da klarer jeg ikke å la noe slikt stå ubesvart. Korsflagg er skandinavisk tradisjon og det ville derfor vært latterlig å nevne det. Jeg innså ikke engang at det symboliserte kristendommen før du nevnte det. Jeg tror også svært få forbinder det norske flagget med kristendom. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Du svarte forresten 0% på mitt inlegg om israel kontra palestina.. Overså du eller gadd du ikke svare`? Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Du svarte forresten 0% på mitt inlegg om israel kontra palestina.. Overså du eller gadd du ikke svare`? Jeg overså. Har det med politikk å gjøre? Så pleier jeg ikke å svare på alt for mye direkte off-topic. Men jeg husker ikke israel kontra palestina spørsmålet akkuratt nå. Bare til å spørre igjen. Bare så det er sagt, israelittene er ikke noe mer syndfrie og mer perfrekte enn andre mennesker i krig eller ellers. Men jødene er gode business folk, det skal dem ha. Selv om enkelte blir misunnelige ut av det. Og helt til slutt: jeg er en vanlig syndig mann som alle andre. Så ikke forvent dere at jeg skal være perfekt, eller at jeg har en fullkommen kropp ahhaha! Endret 17. februar 2010 av IDF Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Du svarte forresten 0% på mitt inlegg om israel kontra palestina.. Overså du eller gadd du ikke svare`? Jeg overså. Har det med politikk å gjøre? Så pleier jeg ikke å svare på alt for mye direkte off-topic. Men jeg husker ikke israel kontra palestina spørsmålet akkuratt nå. Bare til å spørre igjen. Bare så det er sagt, israelittene er ikke noe mer syndfrie og mer perfrekte enn andre mennesker i krig eller ellers. Men jødene er gode business folk, det skal dem ha. Selv om enkelte blir misunnelige ut av det. Og helt til slutt: jeg er en vanlig syndig mann som alle andre. Så ikke forvent dere at jeg skal være perfekt, eller at jeg har en fullkommen kropp ahhaha! forrige side, sjekk den ut da og se om du gidder å svare på noe "politisk". Den signaturen din er ganske politisk forresten, og det er den jeg sikter til i det nevnte innlegget. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Det er tydelig at du har vanskelig for å få inn informasjon... Folk prøver å forklare deg hvorfor du fremstår som fanatisk, men alt glir jo bare av... Hvorfor støtter du forresten Israel? De tok livet av guden din gjorde de ikke? Jeg vil kalle Israelerne som akkurat like store terrorister som de som bor i Palestina jeg, er du ikke enig i det? Eller lukker du øynene for dette og? Eller er man ikke terrorist dersom man har high tech våpen og jagerfly? Hvordan hadde du følt deg hvis kommunen plutselig krevde at en familie plutselig skulle flytte inn i kjelleren din? Ikke fikk du noen kompensasjon heller, dette måtte du bare godta. I tillegg inretta denne familien seg slik de ville, og en dag hadde de satt opp en lettvegg i stua de og lagt frem krav på enda større deler av huset ditt? Hvis du motstridte deg dette sto de klar med balltre og kjetting, og det eneste du kunne forsvart deg med var oppvaskbørsten og kaviartuben... Hvordan hadde du følt deg da? Hadde du blitt sint kanskje? Det er ikke mange land i verden som har opplevd mer terror og kriger det siste 60 årene enn Israel. Det er ikke uten grunn at Israel er det landet i verden folket sliter mest med psyken. Det er visst nok av folk som kritisserer og går hardt imot Israel sin kamp mot å forsvare seg selv. Og som undervurderer terror gruppenes rolle i midtøsten konflikten (Hamas, Hisbolla og andre grupper og tilhengere) Jeg har derimot valgt å trøste israelittene og vise dem forståelse, istedet for å rakke så hardt ned på dem. Siden jeg synest det er alt for få som gjør nettopp det. Kritikken mot Israel tar visst andre seg av for å si det slik. Jeg synest nemlig ikke det er slik at israelittene er utelukkene den grusomme part, menst alle rundt dem er utelukkene har så fantastisk flott og glansfullt rulleblad. Jeg synest ikke det er balanse lenger i midtøsten konflikten blant mange folk, takker være at stor media har valgt side i stor grad i Norge og på den måten ikke får frem balansen og den riktige fremstillingen av hva sannheten er. Jeg synest at Israel fortjener mer forståelse og støtte. At Israel har high tech våpen og jagerfly betyr ikke at dem automatisk blir terrorister for det. Da er vel Russland også terrorister da når dem kriger og uskyldige sivile blir indirkete rammet i kampene som utspiller seg. Men nå skal det sies at jeg synes synd på palestinerne, ikke fordi jeg er enig med dem at israelittene er så grusomme. Men det er fordi palestinerne har noen jævlar av noen ledere som skaper store problemer for både seg selv og Israel, som fører sitt folk i avgrunnen og pine pga. av destruktive allah muhammed islamistiske holdninger som er helt klare på at Israel er ett ikke-muslimsk land innenfor "islamshus", og at ingen vantroende land har lov til å være innefor det grensene. Ifølge islamistene er Israel nettopp ett slikt land. Riktig trenger dem ikke utrydde israelittene, men før eller siden må islam få makten i landet og gjøre det muslimsk og ikke ett vantroende jødisk land som er bygget på demokrati og vestlige levesett og tankegang. Og det att på til midt i islamshus, som koranen underbygger helt tydelig. .Visste ikke det skjer, så faller profetiene i Koranen i dass og Allah har dermed blitt krenket på det groveste av islamistene, for å sitte perspektiv på det med ord. Eller gjerne omvendt da Allah jo har sviktet sine barn Det er ingen hemmelighet at visst dem ikke klarer å ta kontrollen over dette landet i kriger, så skal dem prøve å gjøre det bit for bit, sakte men sikkert, steg for steg. Alt av taktikker utprøves. Alle taktikker og metoder er prøvd ut i kampen mot jødestaten siden opprettelsen i 1948. Etter at dem fant ut at de ikke klarte å vinne over landet med direkte kriger, så ble taktikkene skiftet. Alt fra selvmordaksjoner i hytt og vær, der målet var å skape så mye frykt i jødeland at bl.a rike innflytelsesrike forrettningsfolk skulle flytte ut av landet. Og at befolking eller skulle bli lammet. Det som er inn nå er mediakrigen, som Hamas er veldig bevisste på å prøve å vinne. Ellers har ikke Israel råd til å fortsette med mange småkriger i det uendelige mot slike terrorgrupper, det er nemlig ganske øydeleggene for befolkningen i både Israel og for araberne selv. Jeg må bare stoppe her, kan ikke snakke off topic over 100 sider hehe. Men jeg kunne ha fortsatt å snakket om dette i det uendelige. Men det hadde blitt tykkere enn bibelen, og når mye av det blir så veldig off topic itillegg så får det konsekvenser deretter. Endret 17. februar 2010 av IDF Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Du svarte forresten 0% på mitt inlegg om israel kontra palestina.. Overså du eller gadd du ikke svare`? Jeg overså. Har det med politikk å gjøre? Så pleier jeg ikke å svare på alt for mye direkte off-topic. Men jeg husker ikke israel kontra palestina spørsmålet akkuratt nå. Bare til å spørre igjen. Bare så det er sagt, israelittene er ikke noe mer syndfrie og mer perfrekte enn andre mennesker i krig eller ellers. Men jødene er gode business folk, det skal dem ha. Selv om enkelte blir misunnelige ut av det. Og helt til slutt: jeg er en vanlig syndig mann som alle andre. Så ikke forvent dere at jeg skal være perfekt, eller at jeg har en fullkommen kropp ahhaha! Et mennesket er like godt og ondt om det bor i Norge eller i Afghanistan. Bare at de har en litt mer hissig form av ørkenreligion enn de som bor her oppe. Men det er typisk at slike gladkristne skal stå på den moralske høygrunnen og føle seg som overmennesker selv om hele deres virkelighetsoppfatning er eventyr. Noen må ta å spenne dere ned fra stabelen av bibler dere står å danser på. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Et mennesket er like godt og ondt om det bor i Norge eller i Afghanistan. Bare at de har en litt mer hissig form av ørkenreligion enn de som bor her oppe. Men det er typisk at slike gladkristne skal... Sikt til hvem du vil, meg jeg følte meg iallefall ikke truffet. Fordi jeg er helt enig med deg. Folk er like godt og ondt om det bor i Norge eller Afghanistan. Alle er rammet av det samme syndefallet. Så da har du nok fått med deg hva jeg har sagt i mellom linjene. Grattis. Så kan jeg heller leve med at du tror jeg er en fordømmene gladkristen. Endret 17. februar 2010 av IDF Lenke til kommentar
NavStar22 Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Skal starte med å fortelle at jeg er en gutt på 18 år. Jeg sliter veldig med en tanke som aldri vil ut av hodet, finnes en gud? Hvem er han? Vet han hva vi tenker? Vil han straffe meg hvis jeg gjør noe galt? Vær så snill å hjelp. Prøv å søk Gud av hele ditt hjerte og hele din sjel og ikke gi opp så har Han lovet(I Bibelen) at Han vil åpenbare seg for deg! Og Gud leter etter deg, og bare venter på at du skal søke ham for han vil være din Far! Når vi har gjort noe galt trenger vi ikke være redd for at Gud skal straffe oss hvis vi ber Ham om tilgivelse og angrer. Nettopp fordi Gud allerede har straffet sin egen sønn for våre synder! "For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv." - Joh 3,16 "Og dersom du søker Herren din Gud der, skal du finne ham når du søker ham av hele ditt hjerte og hele din sjel." 5. Mosebok 4,29 "Når dere kaller på meg og kommer til meg med deres bønner, vil jeg høre på dere. Når dere søker meg, skal dere finne meg. Ja, søker dere meg av et helt hjerte, 14 lar jeg dere finne meg, sier Herren." Jeremia 29,12-14 Sjekk ut om hva Gud sier til nettopp deg! Jesus vil hjelpe deg når du ber han om noe! "Kom til meg, alle dere som strever og bærer tunge byrder, og jeg vil gi dere hvile. Ta mitt åk på dere og lær av meg, for jeg er mild og ydmyk av hjertet, og dere skal finne hvile for sjelen. For mitt åk er godt og min byrde lett.»" Matt. 11,28 Sjekk også ut bibelundervisning.com hvor du sikkert finner mere svar på disse tingene du lurer på! Gjerne send meg melding også hvis du har spørsmål. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Og hvis det ikke funker, dette fantastiske tilbudet? Hva skal han så tro? Nei, få orden i problemene hos eksperter først og oppsøk deretter religion når man er helt frisk og rask. Det er mange trossretninger så det er litt å sette seg inn i. Eventuelt så kan du gjøre som meg, ha trua på deg selv og dine, ha trua på at ting blir bedre og at man får det fint. Oppsøk viten, gjør deg dine egne tanker om hvordan du vil ha det og beundre jorda vår og det fantastiske universet. Kanskje har en gud skapt alt dette, kanskje er det skapt av ett eneste proton som utvider seg stadig, hvem vet? Bind deg ihvertfall ikke fast til noe du ikker er sikker på! Alle har tunge stunder og mange kommer ut av disse etter en liten stund, uten bibelske dogmer og vers. Det at en gjennomsiktig person i kjortel og langt skjegg sitter og passer på hver eneste tanke du gjør deg og alle gjerninger du måtte finne på å utføre... Det kaller jeg motorveien rett til paranoia... Og hvis du gjør noe imot det gud mener er synd, så må du forte deg og be han om tilgivelse... Han er ikke glad i folk som ikke tilber han serru, akkurat som jeg ikke er glad i unga mine når de ikke hører på meg, da kan de dra rett til helvete! Den siste setningen er selvfølgelig ironi og setter ting litt på spissen, alikevel er det ikke langt unna sannheten... Tilber du ikke gud og jesus så er det rett til helvete med deg.. Er dette en vei å følge?? Religiøse folk skremmer meg faktisk, enten det er selvmordsbombere eller folk som truer med dommedag, folkemord og en evighet i helvete... Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Og hvis det ikke funker, dette fantastiske tilbudet? Hva skal han så tro? Nei, få orden i problemene hos eksperter først og oppsøk deretter religion når man er helt frisk og rask. Det er mange trossretninger så det er litt å sette seg inn i. Eventuelt så kan du gjøre som meg, ha trua på deg selv og dine, ha trua på at ting blir bedre og at man får det fint. Oppsøk viten, gjør deg dine egne tanker om hvordan du vil ha det og beundre jorda vår og det fantastiske universet. Kanskje har en gud skapt alt dette, kanskje er det skapt av ett eneste proton som utvider seg stadig, hvem vet? Bind deg ihvertfall ikke fast til noe du ikker er sikker på! Alle har tunge stunder og mange kommer ut av disse etter en liten stund, uten bibelske dogmer og vers. Det at en gjennomsiktig person i kjortel og langt skjegg sitter og passer på hver eneste tanke du gjør deg og alle gjerninger du måtte finne på å utføre... Det kaller jeg motorveien rett til paranoia... Og hvis du gjør noe imot det gud mener er synd, så må du forte deg og be han om tilgivelse... Han er ikke glad i folk som ikke tilber han serru, akkurat som jeg ikke er glad i unga mine når de ikke hører på meg, da kan de dra rett til helvete! Den siste setningen er selvfølgelig ironi og setter ting litt på spissen, alikevel er det ikke langt unna sannheten... Tilber du ikke gud og jesus så er det rett til helvete med deg.. Er dette en vei å følge?? Religiøse folk skremmer meg faktisk, enten det er selvmordsbombere eller folk som truer med dommedag, folkemord og en evighet i helvete... At en tror på frelsen, betyr ikke at en får ett fantastisk og flott liv på jorden for det. At en tror på frelsen, betyr ikke at en er mer perfekt eller synder mindre enn andre. En trenger ikke være frisk eller rask for å velge å tro på frelsen. En kan både ha kreft og alt mulig andre sykdommer både fysisk og psykisk. Ett menneske kan tenke å gjøre hva han vil, han trenger ikke å like Benjamin Netanyu. Han kan like Russlands president for min del. Frelsen kommer ikke ann på slike ting. Og frelsen kommer ikke ann på egne gjerninger. Frelsen er derimot en ren gave gitt av nåde til de som ønsker å ta imot den. Uavhengig om enn har brent ned 1000 kirker, eller om enn er brannmann sam som slukker kirkebrannene. Jeg har nå forklart slike ting mange ganger før her, men du ignorerer det blindt. Det fordi du mister mange av dine argumenter visst du velger å godta at frelsen er en ren gave hvilket som helst menneske kan få av ren nåde , uavhengig om hvem enn er, eller hva enn gjør på, eller hvilken syndige tanker enn måtte ha om nabo fruen. En blir ikke ett mindre syndig eller mer perfekt menneske av å tro på Gud og ta imot frelsen. Men derimot så blir en ikke dømt for alle syndene enn har gjort på jorden, en blir kjøpt fra av Jesus, slik at en ikke går fortapt. Men selvsagt så skal en prøve å skille mellom rett og galt. Og prøve å gjøre det som er rett og ikke galt. For eksempel så vet alle at det er galt å drepe naboen pga. en er sjalu på hans nye Ferrari. Så at en er frelst og ikke blir dømt for sin synd, betyr selvsagt ikke at en kan bare dure frem frimodig å rane den ene banken etter den andre og drepe det ene offeret etter det andre og samtidig tenke at det gjør jo ingenting fordi jeg er frels og blir tilgitt. Hehe. Som sagt dem som er frelst er ikke betre enn andre mennesker, så vet du det. Dem er like mye rammet av syndefallet som noe som helst annet mennesker. Det er derfor dem velger å ta imot frelsen, nettopp fordi dem vet at dem er fortapt uten frelsen. Da selv den minste synd ikke kan komme inn i Guds nye rike. Endret 17. februar 2010 av IDF Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Ahh, da er det jo greit da... Synd for de som prøver, men ikke klarer å bli frelst da, til tross for at de vil. Nei, jeg tar heller mitt syndige liv og koser meg med det, så kan du kose deg med ditt, så får vi se hvem som havner hvor og hvem som har rett når vi en gang svinner hen. Du får leve ved din urokkelige tro og bibelske godbiter og jeg skal kose meg glugg ihjel hver gang forskerne og vitenskapsmennene kommer med nye teorier og konklusjoner. Verden og universet forandrer seg konstant, og blir større og større helt til det om ca 30milliarder år utvider seg såpass fort at alt tilintetgjøres, der er jeg nå, så får vi se om det endrer seg etterhvert når vi får enda råere teknologi og lærer enda mer, Spennende!! Jeg lever ett herlig liv uten jesus og du lever ett herlig med jesus, vi har det ihvertfall tilsynelatende godt begge to. Til sist vil jeg si at jeg syns du kunne holdt deg for god for å true en som sliter og har tunge tanker med evig fortapelse dersom han ikke lar seg bli frelst, eller får det til. Vi er sta som esel begge to, men jeg truer ihvertfall ikke med dommedag og satans piskeslag i all evighet. Amen- Edit: Jeg tror du misforstå hva jeg mente med å være frisk og rask før frelsen. Jeg anbefalte TS å søke proff hjelp før han sjekker ut religion, jeg ser på det som en fordel å være ved sine fulle fem før man oppsøker religion, rett og slett fordi noen religioner er skremmende. Hvis man sliter, så kan det være slitsom å plutselig måtte tilfredstille en gud i redsel for straff... Capiche? Endret 17. februar 2010 av McHalvorsen Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Men jeg må bare minne deg på, at du svarte overhodet ikke på spørmålet mitt så mye som 1 prosent engang. Du regelrett helt tydelig unngikk det istedet Tenk deg at du sitter i kirken under en guds tjeneste en fin og solrik søndag og presten under gudstjenesten sier at han syntes det var synd at jesus ble skutt med hagle i storgata nede i Bagdad for 15 000 år siden, at broren til gud hadde sklidd på et gudemmelig bananskall og brukket anklen og at maria, den hora, betalte for oppholdet i stallen med å ligge med stall mesteren, som eide det tvilsomme etablissamentet.. Hadde du da nikket og latt være å si noe eller hadde du ønsket å rette opp denne stakkarens helt klare feil? Det har seg nemlig på samme måte når du kommer trekkende med påstander uten fnugg av beviser og presenterer dem som sannhet, da trenger de et motsvar slik at ingen blir lurt til å tro at påstandene, som du har et slikt lettvindt forhold til, på noen måte er sanne. Klarer du å leve med det? Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Er uansett ikke noe stress TS, de fleste kristne sier at det skal være godhet i himlen og ondskap i helvete.. Når du så ser på hvordan gud definerer godhet så er det ikke ved dine gjerninger, men om du tror på jesus og er frelst. Det vil da si at himlen vil bestå av folk som tror og er frelst(godhet) og helvete vil bestå av folk som ikke er det(ondskap). Da får du velge om du vil sitte sammen med meg og RWS og spise potetgull og drikke øl, høre på death metal og metallica og prate om digge damer og andre synder. ELler du kan velge å sitte sammen med de kristne og jesus med foldede hender og synge salmer og tilbe gud. Begge deler er helt sikkert ok, men jeg vet hva jeg ville valg Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 It's better to reign in hell than to serve in heaven. Lenke til kommentar
Grinchen Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 jeg foreslår at dere tar dere tid til å kjenne på tyngdekreftene hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå