Gå til innhold

jeg prøver på nytt.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mennesket er "gud".

Les Det Tapte Symbol av Dan Brown, man får et helt nytt syn på livet og gud :)

folk som sier de har sett gud, føler gud, og blitt helbreda da, tror dere ikke på det?

Og hva skjer etter døden, ingenting?

Det at man kan bli helbredet av andre mennesker tror jeg på.

Dagens mennesker utnytter bare rundt 10% av hjernekapasiteten. Det som står skrevet i blant annet bibelen, er kodete meldinger der det står at mennesket er gud, at den menneskelige hjerne har evnen til å endre masse (fysisk masse), og dermed å helbrede andre mennesker (bare et fåtall mennesker som klarer dette..snåsamannen feks). I gamle dager var man klar over dette, så ble det glemt.

Noetikk.

Men at det finnes eller har vært en "gud", det er bullshit.

Endret av timb
Lenke til kommentar

Så vidt vi vet så skjer det ikke noe annet etter døden enn at verden går videre som vanlig og at kroppen til den avdøde råtner i jorda.

Per Bergersen sa det så fint:

Kursen på Hydro gikk opp i dag

Ungene sulter i Afrika...og Norge litt

Begravelsesbyrå-agenten kan sitt fag

Og verden stopper ikke av å miste livet ditt!

Det foreligger ingen god grunn til å tro på guder slik jeg ser det, for hvilken gud skal du tro på? Den abrahamitiske gud, islams gud, de hinduistiske gudene osv ... Uansett hvilke(n) av disse gudene det er som eksisterer, om noen av dem i det hele tatt, så risikerer du å velge feil gud og vil bli straffet deretter. Derfor bør du være rimelig sikker på at du velger riktig gud, hvis du først skal velge en av dem.

Lenke til kommentar

Det at en påstand er komfortabel, gjør den ikke sann.

Folk hører gud snakke til dem, folk tror de er elvis, folk tror de blir bortført av romvesener, folk tror at hele verden konspirerer mot dem.

Hvis det fantes folk som virkelig kunne helbrede kreft å få armer og ben til å gro tilbake, hvorfor er det da ikke tatt seriøst og forsket på? Hvorfor putte millioner av kroner mot kreftforskning hvis et par varme hender fikser biffen? Fordi det er tull. Fordi selv om det hadde vært kult hvis healing og liknende var ekte så blir det ikke sandt av den grunn. Det har aldri blitt påvist at slikt fungerer selv om mange liker å hevde at det fungerer.

http://www.randi.org/site/index.php/about-...foundation.html

To raise public awareness of these issues, the Foundation offers a $1,000,000 prize to any person or persons who can demonstrate any psychic, supernatural or paranormal ability of any kind under mutually agreed upon scientific conditions. This prize money is held in a special account which cannot be accessed for any purpose other than the awarding of the prize.

For meg er sannhet det viktigste. Ikke hva jeg liker å tro på. Det gjelder desverre ikke for alle.

Lenke til kommentar
tusen takk til alle som tar seg tid til å svare her, det betyr masse.

For jeg sliter veldig med dette. Hvem tror dere skrev bibelen da?

Og hvordan ble egentlig menneske til, alt er jo så...designet?

Nei, ting er ikke designet... de tilpasser seg omgivelsene, altså hverandre.

Gror du en melon i en pappeske så blir den firkantet, enkelt å greit.

Har med balanse å gjøre.

Lenke til kommentar
Hvem tror dere skrev bibelen da?

Vet ikke hvem som skrev den, men de som skrev den la inn disse hintene (til det vi i dag kaller noetikk) av en god grunn.

Hvis alle visste om det at mennesker har evnen til å endre masse, hva ville da skje om alle fikk evnen til det? Det hadde blitt et kaos uten like. Vi har evnen, vi vet bare ikke hvordan.

Derfor la de inn disse kodene og symbolene i blant annet bibelen, der de får det til å fremstå som at det er én Gud, men de som er virkelig smarte (som Dan Brown feks.) har nå funnet ut av litt av hvert..

Jeg elsker konspirasjonsteorier :love:

Endret av timb
Lenke til kommentar
tusen takk til alle som tar seg tid til å svare her, det betyr masse.

For jeg sliter veldig med dette. Hvem tror dere skrev bibelen da?

Og hvordan ble egentlig menneske til, alt er jo så...designet?

Mennesker skrev bibelen. Eller rettere sagt deler av den. Ble senere satt sammen av andre mennesker.

Lenke til kommentar

Ser ingen grunn til å tro noe annet. Bevistheten min eksisterer som et resultat av kjemiske forbindelser i hjernen min. Når hjernen min slutter å fungere slutter bevistheten å eksistere.

Det er den eneste logiske slutningen basert på tilgjengelige data.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri møtt noen som går igjen. Har aldri sett bevis på at dette skjer. Har heller aldri sett bevis på at at klarsynte finnes.

Det slår meg dog at du ikke har hatt tid til å lese linkene som postes noe som gjør at du herved utnevnes som skrønemaker som opprettet en tråd for kun å prate piss.

Lenke til kommentar
det er fint å høre deres meninger.

så dere tror at etter døden så er det slutt for oss alle?

Jeg tror gjerne på ett liv etter kroppen vår dør men det har ikke med religion å gjøre... har mer med vitenskap.

Ikke at vi har svar på hvorfor hvis (hvis det er det) det er slik men at det finnes en forklaring som vi enda er milevis unna å finne.

Lenke til kommentar

Sjelen forlater legemet med det siste åndedraget, det tror jeg på,

det som gir liv til sjel er ånd.

Gud er en realitet. Han står bak hele skaperverket, han er mesterhjernen bak det hele.

...og nei, det var ikke ett lite fiske fosil som krøp på land og så ble alt til. Og nei, vi var ikke sjampanser som plutselig ble lyn intelligente mennesker.

Det som tydeligvis det fleste ikke vet eller ignorerer, er at Darwin selv sa at hans ape teori ikke stemte. Men han sa det for sent, fordi da hadde "verden" allerede blitt hjernevasket over hans teori. Men gitt hva? Jo gjentar, nemlig Darwin selv sa at hans ape teori som han hadde kommet frem til ikke stemte. Men da ville plutselig ikke "tilhengerne" hans høre på han mer, men teorien hans levde videre blant folket.

Å Big Bang sier dere! Så hva? Tror dere ikke Gud er i stand til å lage ett Big Bang? Er det virkelig større sjanse for at alt ble til av ingenting og helt tilfeldig? Nope.

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Sjelen forlater legemet med det siste åndedraget, det tror jeg på,

det som gir liv til sjel er ånd.

Gud er en realitet. Han står bak hele skaperverket, han er mester hjernen bak det hele.

...og nei, det var ikke ett lite fiske fosil som krøp på land og så ble alt til. Og nei, vi var ikke sjampanser som plutselig ble lyn intelligente mennesker.

Det som tydeligvis det fleste ikke vet eller ignorerer, er at Darwin selv sa at hans ape teori ikke stemte. Men han sa det for sent, fordi da hadde "verden" allerede blitt hjernevasket over hans teori. Men gitt hva? Jo gjentar, nemlig Darwin selv sa at hans ape teori som han hadde kommet frem til ikke stemte. Men da ville plutselig ikke "tilhengerne" hans høre på han mer, men teorien hans levde videre blant folket.

Å Big Bang sier dere! Så hva? Tror dere ikke Gud er i stand til å lage ett Big Bang? Er det virkelig større sjanse for at alt ble til av ingenting og helt tilfeldig? Nope.

Så du mener det er mer sannsynlig at en "gud" knipset med fingrene og så ble menneskene til, enn at vi utviklet oss fra andre livsformer over tid?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...