Gå til innhold

Ny skjerm til bildere

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe meg ny skjem. Poenget er å kunne redigere bilder på den, så jeg lurte på om det var noen som hadde noe kjennskap til for eksempel Eizo 22" LCD FlexScan S2243WE-BK eller noe i den duren?:) Helst ikke noe dyrere enn den skjermen. (Maks rundt 5000 kr)

Takker for alle svar!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke det at jeg vet så mye om skjermer, men for bilderedigering så er vel det viktigste bildets lysstyrke, kontrastforhold og visningsvinkel!?

Skjermen du har funnet ser nokså grei ut, men tror jeg hadde valgt "Eizo 23" LCD FlexScan EV2333WH-BK" istedenfor.

Pga. at den har et nokså bedre kontrastforhold (3000:1, din hadde 1200:1) men bildets lysstyrke har gått ned fra 350 til 300 cd/m2..

Responstiden har også gått opp fra 6ms til 8ms, men er ikke så viktig hvis det kun skal redigeres bilder på den og ikke heftig gaming :p

"din": http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=503606

"nye": http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=507681

Lenke til kommentar
Ikke det at jeg vet så mye om skjermer, men for bilderedigering så er vel det viktigste bildets lysstyrke, kontrastforhold og visningsvinkel!?
Nei, det viktigste er skjermens faktiske bildekvalitet når man ser på den. Og den lar seg faktisk ikke spesifisere i noen få sammenliknbare parametre... Antall pixler er heller ikke en uvesentlig parameter - og der stiller S2243W seg foran med 1200 linjer i stedet for 1080. Tro meg - det merkes...

S2243W er en glimrende skjerm til bildebehandling, har fått masse god omtale, er fornuftig priset, men skal likevel ha Eizo-kvalitet på bilde og elektronikk. Den er også i en dyrere serie enn det andre alternativet. Jeg ville gått for varianten med kalibrator dersom du ikke har det fra før, den koster ikke mye ekstra, og kalibrering av skjermen "må" du ha uansett om det skal være noe vits i å redigere farger på skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...