Gå til innhold

32bit eller 64bit. forskjell!?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
800MB, og de kan komme godt med.

Selvsagt om du bare bruker PCen til Word og nettsurfing vil du ikke legge merke til forskjellen. Men om du bruker PC til nyere spill og/eller tunge oppgaver, så vil de 800MB gjøre en god forskjell i ytelsen.

spiller cod4 og cod2 mest da men kommer nok til å kjøpe nyere spill. så da anbefaler du xp 64bit?

Lenke til kommentar
jeg har windows 7 nå... liker ikke! kan jeg bare sette xp plate i så nedgraderer den?

Nei.

Her må du formatere pcen din, legge inn alt på nytt, skaffe drivere til alt av hardware etc (og håpe at det finnes drivere til alt på XP).

Det er en del jobb, og det er ingen garanti for at alt vil fungere i etterkant.

Men lykke til.

Lenke til kommentar
jeg har windows 7 nå... liker ikke! kan jeg bare sette xp plate i så nedgraderer den?

Nei.

Her må du formatere pcen din, legge inn alt på nytt, skaffe drivere til alt av hardware etc (og håpe at det finnes drivere til alt på XP).

Det er en del jobb, og det er ingen garanti for at alt vil fungere i etterkant.

Men lykke til.

Ossen formaterer jeg pc'n? litt dårlig på sånt.

Nei, jeg anbefaler ikke XP 64-bit.

Om du skal gå for 64-bit, vil jeg anbefale Windows 7.

nå har jeg jo det. Og jeg får jo bare bluescreen av dette! så da vil jeg prøve annet OS!

det står mellom vista og xp.

Lenke til kommentar

Hvis du bare får bluescreen med Windows 7, så tyder jo det på noe feil på selve pcen din.

For å utelukke software feil, kan du installere Windows 7 på nytt.

Fortsetter blåskjermene så er det nok trolig noe feil med noe hardware, ofte minne.

Kan du ikke formatere pcer, så ville jeg vel neppe startet med å nedgradere til et operativsystem som du ikke en gang vet om pcen din støtter.

Lenke til kommentar

Jeg hev inn Windows 7 på min bærbare PC, og jeg valgte 64bit. Og jeg opplever maskinen som svært stabil. Alt på maskinen fungerer, bortsett fra at jeg ikke får brukt TPM-brikken i maskinen. Det er imidlertid ikke så farlig, for det ser ut til at maskinen er mer responsiv, kjappere enn selv gamle XP. Fortsetter denne trenden skal ikke XP inn på mine maskiner mer.

Edit: den bærbare er forøvrig en Dell Latitude D630.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...