nomore Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Hei, Eg holder på å ta opp igjen hobbyen med å drive med elektronikk og mikrokontrollere. I den forbindelse sitter eg her så og si med total mangel på komponenter som motstander, regulatorer, kondensatorer, dioder, leds osv, og ser fort at eg kommer til å bli fattig om eg skal bestille de komponentene eg trenger, når eg trenger de. Derfor er eg på jakt etter å investere i et eller annet "nybegynnersett" som gir meg et lite utvalg av de mest brukte komponentene og mest brukte størrelsesorden i forbindelse med 3.3/5V mikrokontrollere. Tips mottas! Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Tja, du finner endel motstands-sett på ebay, sikkert ikke 100% knall kvalitet men var greit nok til mitt bruk. Ellers så har du jo futurlec, de har noen sett, både motstander, kondensatorer og diverse annet. Kan være litt knot å finne fram til settene på siden demmes, så her er en link. Det jeg gjorde var å bestille en "samlepakke" motstander på ebay og etterfylle ifra mouser, får 200 metall-film motstander av en sort for rundt 30kr. Går også å bestille karbon motstander der(5%), de er litt billigere(rundt 20kr for 200). Eneste er jo at du bør bestille for minst 700kr(for å slippe frakt) og da blir det rundt 175kr i moms og en hundrings i tollgebyr(fed-ex). Håper dette hjelper -Kolbjørn Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 Takk! Der ser det ut til at de har akkurat det eg trenger I tillegg bestiller eg et par ekstra komponenter og diverse bare for å fylle på litt. Frakten var ikke noe å si på heller(fra futurlec) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå