Gå til innhold

Bygge Stasjoner pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal bruke den hovedsakelig til multimedia senter, skal også spille litt spill, men bare Ages of Empires, COD MWF, osv. Ikke noe som er for høt grafikk på. Vil gjerne koble pcen opp mot to flatskjermer. En 42`og en 18 , har hørt at du kan koble det slik at du bare bytter mellom skjermene, vil se filmer på den ene og gjøre skolearbeid og slikt på den lille. Går det an??

Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...71-0E228828DEAA

her er mitt forslag, trenger ikke da black versjonen av skjermkort, bare det eneste som var på lager. kabinettet kan også byttes ut.

valgte feil hk, mente dette:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=437488

eller dette

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=513307

dog er det litt overkill med det hket til ditt bruk, siden du ikke skal spille så mye

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Det meste med Henriks forslag er bra, dvs det er gode deler, bortsett fra at det ikke vil fungere sammen, hovedkortet der er DDR2 hovedkort, og vil ikke kunne bruke DDR3.

Men skift til et av disse hovedkorta, så er resten meget godt.

Dette er et godt hk med 16x16 crossfire støtte, usb 3.0 og sata 6

Litt rimeligere hk med 8x8 crossfiresupper, usb 3.0 og sata6, ved crossfire av 5850 forvent 5-10% ytelsestap i forhold til 16x16

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Med et av de hk er det masse ytelse for penga, og lett å bygge ut.

Lønner seg faktisk å handel hos komplett i helga, fin pris på den 850w psu'en, det har også et par gode kabinett til sterkt redusert pris.

Personling mener jeg det er greit å ha et par usb 3.0 porter, derfor mener jeg gigabyte hk har et lite fortrinn.

Regner med noe av det første som kommer er usb 3.0 gamermus, blir vel omtrent samme forskjell som å spille med trådløst vs kablet mus, det lille ekstra som gir deg et fortrinn i kampens hete.

Edit

Samt også eksterne usb 3.0 disker, disse ville ha ca 10x båndbredde å boltre seg på.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Antec Nine Hundred Two

Samsung SH-S223C/BEBE (Bulk) Intern

Sapphire HD5850 1GB

Western Digital Caviar Black Dualcore 640GB

Gigabyte GA-790FXTA-UD5

Fra netonnet: 4 786 kr

Frakt: 99 kr

AMD Phenom II X4 965 Black Edition

Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL9

Chieftec Super Series 850W PSU

Fra komplett: 3300 kr

Frakt: 130 kr

Litt billigere enn forrige oppsettet mitt, samt du får et bedre/kaldere kabinett.

Samlet pris: 8300 kr

Valgte å ta antec nine hundred two, fordi kjøper du kabinett fra komplett, så må du betale så mye for frakta. Du kan jo evt gå for et antec three hundred fra netonnet, da sparer du nesten 500 kr til

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...