runela Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Fikk min i dag. Er imponert fram til nå hvor gjennomført pcen virker. Driver og installerer LOTRO nå. Gleder meg til og se hva den greier:) Lenke til kommentar
JaNeiJo Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Ny driver til nVidia-kortet tilgjengelig for nedlasting hos dell: nVidia Notebook BETA Driver 197.12 (P03) Tips: Vedr. nVidia drivere til M11x: det anbefales ikke å laste drivere som legges ut på nVidia's sider. Vent til dell legger ut modifiserte drivere, som bl.a støtter innebygd switchbar grafikk (Fn+F6). Endret 28. april 2010 av JaNeiJo Lenke til kommentar
Nightmare1518 Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Hvem spill er det m11x egentlig klarer å ta? Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Har ikke testa allverden, den kjører iallefall WoW på fullt, left for dead 2 på nesten fullt og GTA IV på low - medium. Den klarer vel alle spill på ett akseptabelt nivå.. Lenke til kommentar
odds0ck Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Jeg sender min tilbake til Dell. Vifta er utrolig plagsom. Under vanlig bruk (på integrert grafikk) spinner den opp i turbo i ca 1 min per 3 min. Enda verre er det at vifta av og til blir stuck på turbo, og det bråker noe så inni h******. Dette til tross for at temperaturen på prosessoren går helt ned til 26 grader. Dette bråket klarer jeg ikke å jobbe i. Asus UL30VT (som i stor grad har veldig lik maskinvare, når det dedikerte grafikkortet ikke brukes) er praktisk talt lydløs. Videre er det trøbbel med videoavspilling på integrert grafikk. Får masse rare grafikkfeil i videoen, vel å merke ikke i alle filmer, men det er bekymringsverdig. Bruker eksakt samme programvare (installert K-lite Codec pack) som på Asus UL30VT, og den har ingen problemer. Prøvde å avinstallere K-lite og installere på nytt, og det hjalp tilsynelatende, men kort tid etter var problemet tilbake. Etter å ha testa en del spill må jeg også si at jeg synes skjermen er litt vel liten. Må sitte veldig nær for å plukke ut detaljer i enkelte spill, og det er litt slitsomt. Skjermen er dog litt (men bare litt) bedre enn UL30VT sin når det gjelder kontrast og innsynsvinkel, helt subjektivt, altså. Ellers er PC-en virkelig et solid stykke maskineri. Virkelig synd med den forferdelige støyen. Satser nok på en Acer TimelineX 3820TG i stedet. Foreløpige rapporter sier at den er meget stillegående (sammenlignbar med Asus UL30VT), og ytelsen er milevis foran M11x takket være en skikkelig Core i5-prosessor. Skjermen er naturligis ikke mye å skryte av, men jeg har egentlig gitt opp å finne en ultraportabel med god skjerm. Det finnes praktisk talt ikke. Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Jøss, synd å høre. Jeg har aldri hatt en bedre PC jeg, nå bruker jeg kun denne. (Med unntak av en asus 900 med eeebuntu som ligger i sidedøren på bilen) Bruker M11x til: Spille av film VIA hdmi til større tv, eller på vanlige skjermen. (Big bang theory!!) Spiller lfd2, GTA IV, CS, WOW. Har stortsett all media lagret på denne (men vurderer 1tb disk). Programerer på den (Php, perl, java) Alle daglige oppgaver som å surfe på nett og sende mail osv. Jeg har kjørt pcen overklokket i en uke nå, uten noen som helst problemer, den blir heller ikke varm. Det er riktig at vifta går litt når man spiller eller bruker dedikert skjermkort, men jeg synes ikke dette er plagsomt. Til videoavspilling bruker jeg kun VLC player og har ikke hatt noe problemer med det. Har hørt at Acer TimelineX 3820TG skal være en knallpc, hvordan er kvaliteten på denne? Altså har sett en del ACERe med knirkeplast overalt, men denne ser annerledes ut..? Når det er sagt, har jeg latt merke til at vifta på M11xen min har gått ganske mye mens jeg skrev dette innlegget.. Får sjekke om det blir mindre når jeg klokker den ned! Edit: Vifta har ikke starta en gang siden jeg klokka den ned. Endret 5. mai 2010 av Phantom3D Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Vifte problem med bråk osv. Har våre på flere Dell laptops gjennom årene. Vill anbefale fordi det kan vere ein BIOS oppdatering vil løse problemet med viften (Om det ligg ein ny bios version ute) Ellers kan man høre med Dell Teknikeren om dei har ein løsning på problemet. Lenke til kommentar
odds0ck Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Det er dessverre ingen løsning på vifteproblemet foreløpig. Vifta oppfører seg stort sett bra hvis jeg starter maskina med integrert grafikk (altså aktivert integrert grafikk før reboot). Hvis jeg derimot aktiverer Nvidia-kortet og bytter tilbake til integrert etterpå, går vifta stadig av og på, og til slutt blir den stående fast på full guffe. Etter å ha lest litt rundt, har jeg funnet ut at problemet antakeligvis er at Nvidia-kortet ikke deaktiveres riktig når man bytter til integrert grafikk. Dette fører til økt bruk av vifta og selvsagt dårligere batteritid. Alt dette er diskutert opp og ned og fram og tilbake her. I tilfelle noen er interessert, så har jeg skrevet noen punkter for og imot M11x og 3820TG her. (Jeg er oddsock.) Var rimelig sikker på at jeg skulle kjøpe en 3820TG, men nå ble valget nettopp mye vanskeligere, siden HP annonserte . Da jeg så dette tenkte jeg: Endelig en portabel laptop med skikkelig skjerm! Og bakbelyst tastatur og bra byggekvalitet i tillegg. Ellers er spesifikasjonene stort sett identiske med 3820TG (eller 4820TG). Men den blir ikke sluppet før i slutten av juni, og det er vel i USA. Er vel ingen garanti for at den blir sluppet i Norge til samme tid. Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Fikk gratis metallskilt med gravering fra alienware når jeg spurte :-) Lenke til kommentar
odds0ck Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Fikk gratis metallskilt med gravering fra alienware når jeg spurte :-) Hva? Med ditt eget navn på? Hvordan fikk du til det? Jeg fikk beskjed om at det ikke er tilgjengelig i Norge. Lenke til kommentar
Sarujan Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Jeg har også bestilt alienware m11x, og la straks merke til at jeg ikke fikk navne mitt på navnplata. Sendte mail til dell og fikk svar: I understand your concern and I apologize if you did not get the option to select a specific engraving for the name plate. However, once the order is delivered to you, we will arrange for the name plate to be sent to you as per your requirement. I kindly request you to accept the delivery of your order and reply to this email so that we can send the nameplate as per your requirement. Regards, Beulah Injeti Dell Online Customer Services. Mest sansynlig får jeg pc'n om 2 daga, venter spent Lenke til kommentar
Kenzo88 Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Hei! Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en Alienware m11x, men jeg har lite peiling på data, så da håper jeg noen her kan hjelpe meg. Pc'n skal hovedsaklig brukes til skole, surfing, videotitting og kanskje litt fotoredigering, i tillegg til spill som f. eks: BF og CoD. Jeg lurer på hva dere vil anbefale av pentium dual core prossesor eller core i5/i7 til mitt bruk? Hva er hovedforskjellene? Kjempefint hvis noen kan sette opp en konfigurasjon som de mener passer meg Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Hei! Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en Alienware m11x, men jeg har lite peiling på data, så da håper jeg noen her kan hjelpe meg. Pc'n skal hovedsaklig brukes til skole, surfing, videotitting og kanskje litt fotoredigering, i tillegg til spill som f. eks: BF og CoD. Jeg lurer på hva dere vil anbefale av pentium dual core prossesor eller core i5/i7 til mitt bruk? Hva er hovedforskjellene? Kjempefint hvis noen kan sette opp en konfigurasjon som de mener passer meg Hey, i5 og i7 er nye varianter av core2duo. Litt raskere og bruker litt mindre strøm. Men det er langt i fra revlusjonerende. De kjører omtrent samme fps på de fleste spill. Jeg spiller SC2 på m11xen min for tiden. I store 4v4 kan vissnok m11xen slite litt. Men jeg har ikke fått testet det ennå. Men ett problem som har dukket opp på m11xen er at hengslene knekker. Jeg fikk min reparert i går, og det er ett problem VELDIG mange m11x. Så jeg vil nok anbefale deg å vente evt høre med dell om problemet er løst. Tråden om hengselproblemet kan finnes her: http://forum.notebookreview.com/alienware-m11x/493140-m11x-hinge-screen-touching-keyboard-discussion-r1-r2-48.html Edit: Anbefaler i5, med 4gb ram. Harddisk får du velge selv, men synes ssden er for dyr. Endret 3. august 2010 av Phantom3D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå