colagutten97 Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Hei. skal kjøpe meg ny tv men eg lurer på om plasma tv passer til og spele og koble pc til. har høyrt at bilde brenner seg fast men noen sier at det er forbedret at det ikkje gjør det mer. kan noen hjelpe ? Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Om du bare skal bruke TVen til spill og PC ville jeg ha vurdert LCD. Plasma går helt fint til spill og PC, men du kan se image retention etter en stund. På moderne skjermer vil det svært sjelden oppstå permanente problemer, og det spørs også veldig på spillene. Om du spiller et spill med mye statisk grafikk (som f.eks. WoW, som har en minimap oppe til høyre hele tiden) i timevis så kan det bli problematisk i lengden, men om du spiller f.eks. Uncharted så vil det ikke være et problem i det hele tatt. Det skiller seg også fra merke til merke, f.eks. er Panasonic og Pioneer bedre enn Samsung på image retention. Bonus med plasma er at du får et svært pent og naturtro bilde til film, der du sjelden eller aldri vil oppleve noen image retention siden det ikke finnes så mange filmer som fokuserer på nøyaktig det samme bildet i flere timer. Jeg har plasma (Samsung B850), og min egen erfaring er at Dragon Age: Origins har gitt tendenser til burn-in av karakterportrettet oppe til høyre, men ikke noe som ikke har gått bort etter å la TVen stå på en stund med "hvitvasking". Jeg spiller ikke Fragon Age selv, men kona har lagt ned maaaaaaaaaaaange timer i fødselspermisjonen sin, og ofte også bare gått fra spillet/TVen i perioder (med statisk bilde). Andre spill har gått helt fint, ikke minst Uncharted-serien som jeg nevnte. Jeg kan fint leve med litt image retention, så bra er bildet TVen gir, men om jeg skulle ha begynt å bruke TVen som PC-monitor hadde jeg nok blitt litt paranoid. Nå kommer jo både Samsung, LG og Panasonic med helt nye 2010-plasmaer, så om du ikke har hastverk kan du jo avvente tester av disse og se hva de lærde mener om denne generasjonens image retention-problemer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå