Gjest Slettet+4123456 Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 (endret) På skolen vår har vi et ganske spesielt system hva gjelder forseintkomming til første time, vi må stå i kø hos en avdelingleder, ass rektor eller rektor(rullerer) for å få en lapp. Vi skal oppgi navn og grunn for forseintkomming. Jeg oppga navnet: "Tore Tang" og det trodde ass rektor på, vi må desverre levere denne lappen til læreren. Læreren min ble irritert og sendte meg opp til ass. rektor for å unnskylde. Jeg fikk deretter en atferdsanmerkning som lød cirka slik(den inneholdt skrivefeil, så skriver litt om) "Bråk i timen,oppga feilt navn til forseintvakt". Spørsmålet mitt er: står det spesifisert noe sted at jeg er pliktet til å oppgi riktig navn, eller går dette på generell oppførsel, hvilken bestemmelse har jeg brutt? Ellers så skjønner jeg at første delen av anmerkningen går på generell oppførsel, jeg skjønner også at jeg har utført en idotisk handling . Dere har full rett til å påpeke dette, men da helst ledsaget av en kommentar om temaet Endret 13. februar 2010 av Slettet+4123456 Lenke til kommentar
HValder Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Om saka di er spesifisert i regelverket er irrelevant, reglane går på generell oppførsel, mao er det opp til rektor e.l. å avgjere kva oppførsel som er straffbar (innan visse grenser). Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Formodentligvis brudd mot den generelle oppførselsnormen. Det er ikke ønsket oppførsel, derfor gir man en anmerkning. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Haha, morosamt. Hvilken klasse er det? 8., 9. ? Ikke noe å bry seg om. Skal en del til for å gå ned, og har lite å si. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Ha ha, bare glem hele greiene. God og uskyldig spøk.. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Enig med KVTL, må være lov med litt humor. Skolen din høres nesten litt nazi ut. Bare for å være saklig; er jo selvsagt at du skal oppgi ekte navn, ellers har jo ikke lappesystemet noen hensikt. Regner med systemet er slik (med lapper og rektor) for at lærer skal slippe å bruke tid på å få oppgitt grunn for forsentkomming (haha, så en seksuell metafor her nå), og at du skal få slippe å få dele grunnen med hele klassen om den er av sensitiv natur (rektor har jo taushetsplikt). Og ved å si feil navn og måtte gå to ganger bruker du jo, så klart, også lengre tid. Noe som tilsvarer en større forsentkomming (...), og dermed også en større "prikk" på oppførselskarakteren etc. Keep up the good work Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456 Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 (endret) Haha, morosamt. Hvilken klasse er det? 8., 9. ? Ikke noe å bry seg om. Skal en del til for å gå ned, og har lite å si. Hehe, går siste på VGS. Ja, skal voldsomt mye til for å bli nedsatt i atferd, det aller meste av anmerkninger går jo på ordenskarakter, så med mindre jeg begynner med generell drittsekkoppførsel og blir hatet av alle holder nok atferdskarakteren seg helt fin Ha ha, bare glem hele greiene. God og uskyldig spøk.. Enig med KVTL, må være lov med litt humor. Skolen din høres nesten litt nazi ut. Bare for å være saklig; er jo selvsagt at du skal oppgi ekte navn, ellers har jo ikke lappesystemet noen hensikt. Regner med systemet er slik (med lapper og rektor) for at lærer skal slippe å bruke tid på å få oppgitt grunn for forsentkomming (haha, så en seksuell metafor her nå), og at du skal få slippe å få dele grunnen med hele klassen om den er av sensitiv natur (rektor har jo taushetsplikt). Og ved å si feil navn og måtte gå to ganger bruker du jo, så klart, også lengre tid. Noe som tilsvarer en større forsentkomming (...), og dermed også en større "prikk" på oppførselskarakteren etc. Keep up the good work Synes den er litt nazi ja, spurte ass.rektor hvor mange andre skoler som hadde slikt system i byen, og hun kom på én. Slik jeg har forstått det går det mer på det allmenn og individualpreventive. For lærer skaper faktisk systemet mer uro siden folk kommer slentrende inn 12, 15 og 20 min for seint grunnet kø(alle på skolen går til samme vakten). Jeg tar til meg KVTLs råd og glemmer saken, oppgir riktig navn til alle heretter og har fått bekreftet at enkelte lærere ikke er spesielt begeistret for (forsøk på) humor . Endret 13. februar 2010 av Slettet+4123456 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå