Terrasque Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Det er ikke nødvendig å tukle med firmwaren. Først, ta backup av routeren (user.ini) i tilfelle noe går galt. Telnet så mot 10.0.0.1 (SpeedTouch)(passord er Administrator), og skriv disse kommandoene: ppp relay flush eth flush atm flush ppp flush atm phonebook flush saveall atm phonebook add name=BrPPPoE_ph addr=1.33 atm ifadd intf=BrPPPoE_atm atm ifconfig intf=BrPPPoE_atm dest=BrPPPoE_ph ulp=mac atm ifattach intf=BrPPPoE_atm eth bridge ifadd intf=BrPPPoE_br eth bridge ifconfig intf=BrPPPoE_br dest=BrPPPoE_atm eth bridge ifattach intf=BrPPPoE_br saveall Vent noen minutter. Nå skal ruteren være satt i bridgemodus. Har brukt denne oppskriften, og fungerer utmerket. PPPoE-oppsett på router/pc: Brukernavn = P+kundenr - 10000 Passord= aktiverings passord HUSK AT DENNE KUN FUNGERER MOT PPPoE, IKKE PPPoA. Det er ikke nødvendig med alt det der. Gå inn på web grensesnittet på modem, koble ned pppoe sesjonen, og så sett maskinen (eller annen ruter) opp med pppoe. Trenger ikke ta bort i telnet engang. Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Hei Internettleverandøren har migrert over på nye servere, og jeg har ikke har tid til å følge opp dette. Hvis noen tenke seg å overta domenet og fortsette drift av et nextgentel-forum så hadde det vært flott, da jeg ikke har hatt tid til å følge opp forumet de siste årene. Nå er serveren som forumet lå på terminert, så jeg er usikker på om det er mulig å få tak i en kopi av databasen, men jeg kan undersøke dette. Per Oskar Hei, jeg har server plass,hvis du har en kopi av databasen kan jeg ta meg av driftinga av siden. Skal ikke ta lang tid å sette opp ett slikt forum. Send meg en PM hvis du finner databasen Håvard Endret 1. mars 2010 av Howard_ Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Mine innlegg. Hater sånne innlegg selv, men så lenge favoritt-funksjonen ikke er fiksa, så må jeg ty til sånt. Beklager. Lenke til kommentar
guneza Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Hei Internettleverandøren har migrert over på nye servere, og jeg har ikke har tid til å følge opp dette. Hvis noen tenke seg å overta domenet og fortsette drift av et nextgentel-forum så hadde det vært flott, da jeg ikke har hatt tid til å følge opp forumet de siste årene. Nå er serveren som forumet lå på terminert, så jeg er usikker på om det er mulig å få tak i en kopi av databasen, men jeg kan undersøke dette. Per Oskar Heisan, jeg kan med glede ta over forumet, om du vil. Kontakt meg gjerne direkte. mvh, gustavo Lenke til kommentar
tingo Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 Oj! Nå skjer det noe - nå står det "back soon" på http://www.ngtforum.net/ Lenke til kommentar
Superhai Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Oj! Nå skjer det noe - nå står det "back soon" på http://www.ngtforum.net/ Ser ut som det er tilbake... men helt tom! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå