Merko Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Hei. Litt dårlig emnetittel, men det får gå.. Det er altså ei fil på skrivebordet som ikke vil bort. Når jeg sletter filen, får jeg beskjed om at den ikke eksisterer. Noe den selvsagt gjør.. Om jeg lagrer ei fil i notisblokk med samme navn, da kan jeg fjerne den. Men så fort jeg trykker "refresh" (oppdaterer skrivebordet), så er den på plass igjen. Liten video fra youtube om det skulle ha hjulpet noe.. Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Du har sjekket for virus, spyware, adware etc? Og det er ikke en fil som tilhører et program du har installert da? Filen er ikke en W7 fil i alle fall, så det må være noe som har kommet inn etter installasjonen. Du kan jo prøve med et slikt slette program som sletter filen under/etter oppstart for å se om det hjelper. (Jeg bruker BCWipe) Lenke til kommentar
Okse_ku Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 (endret) Aldri sett noe sånt før o.O Prøv å restarte maskinen før du sletter den igjen. Eller kjør noe ala CCleaner. Prøvd å rename filen? Endret 13. februar 2010 av Okse_ku Lenke til kommentar
laurell Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Start også maskin i sikkermodus, prøv det notatblokk trikse der. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 har selv gode erfaring med MoveOnBoot: http://www.softpedia.com/get/System/Boot-M...oveOnBoot.shtml lykke til Lenke til kommentar
Merko Skrevet 13. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2010 (endret) Har også restartet maskinen en god del ganger uten hell Takk for svar. Skal prøve nevnte forslag over Du har sjekket for virus, spyware, adware etc? Og det er ikke en fil som tilhører et program du har installert da? Det er ikke virus. Det 'var' en film jeg lastet ned fra youutbe.. Jeg slettet den aldri. Sånår jeg skulle rydde opp litt på skrivebordet, så ville den ikke bort. Prøvd å rename filen? Kan ikke rename filen pga fila ikke eksisterer i følge windows. Endret 13. februar 2010 av Merkoen Lenke til kommentar
Even_A Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Start pcen i sikkerhetsmodus. Da skal du klare å fjerne fila! Mulig det er en annen fil/prosess som skriver og lagrer den fila du prøver å slette ettersom den kom tilbake etter du "slettet" den. Søk med noen gode antivirus program som Spyware doctor (graits gjennom google pack. Link) Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Har du prøvd og lukke explorer.exe, for så å slette filen, og så åpne explorer.exe igjen ? Lenke til kommentar
Okse_ku Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Hvis han lukker explorer, vil ikonene forsvinne fra skrivebordet. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Hvis han lukker explorer, vil ikonene forsvinne fra skrivebordet. Men en ledetekstterminal (les: cmd) vil ikke forsvinne. Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Lukk explorer.exe i Oppgavebehandling/Taskmanager(Ctrl-Alt-Del). Så trykker man på fil>Ny oppgave(kjør)>Bla gjennom>Skrivebord. Så sletter man filen, og så åpner man explorer.exe igjen. Ikke sikkert det funker, men det funker ofye for min del med enkelte filer som låser seg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå