Gå til innhold

Retur innenfor angrerett

Kitni

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en Acer 3810TZ fra ps.no. Denne kom i hus forige fredag, så jeg har kun hatt den i en drøy ukes tid. Til å begynne med var jeg godt fornøyd med maskinen og følte meg trygg på at jeg ville beholde denne. Så jeg var dum nok til at jeg tok bort klistremerkene (som jeg alltid gjør med ny laptop) og tok den i bruk som om jeg skulle beholde den. Big mistake!

Etter litt bruk begynte flere småting å irritere i større eller mindre grad. For eksempel er skjermen ekstremt følsom for endring av posisjson. Bildet blir fort dårlig/elendig i andre vinkler enn den (veldig begrensede) optimale posisjonen. Andre ting jeg ikke er happy med er byggekvalitet. Skjermen virker veldig sårbar. Tastaturet føles ikke som om det holder særlig lenge heller, i tillegg til at det idiotisk nok ikke er matt tastatur, så fingermerker blir alt for fort synlige. Tastaturet gir også etter når jeg skriver på det og plastikk følelsen er i høy grad tilstede.

Det er absolutt positive sider ved denne maskinen også, men det jeg nevnte over er nok for meg til at jeg ønsker å bytte den. Jeg tok kontak med ps, og jeg får sende den i retur. Men når jeg nevnte at jeg hadde tatt bort klistremerkene på den ble han jeg diskuterte dette med usikker og mente at jeg ville være svært heldig om jeg fikk pengene tilbake, selv om jeg er godt innenfor 14 dager. Maskinen fremstår ellers som ny.

Noen som har noen innspill på dette? Vil det i det hele tatt være noe vits for meg å sende den tilbake? Eller har ps en så god sak at de glatt kan nekte meg angreretten, og høyst sannsynlig kommer til å gjøre det også?

Endret av Kitni
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar! Jeg har også kun gode erfaringer med ps.no. Jeg er og redd for at de bare sender maskinen rett tilbake til meg, og det er jo igrunn derfor jeg opprettet denne tråden. For å vite om det i det hele tatt er noe vits i å sende den tilbake. Jeg får bare håpe de velger å tenke god service som du sier. Andre som har noen tanker om dette?

Lenke til kommentar

Takk for svar. PerB og Nasciboy: Jeg har og fått med meg at jeg i utgangspunktet ikke behøver å begrunne noe når jeg er innenfor de 14 dagene som angreretten i utgangspunktet gjelder. Problemet er jo at jeg har tatt bort klistremerkene på maskinen, og spørsmålet blir da om ps.no godtar at maskinen fortsatt er å regne som ny. Siden det ble linket til lovdata her så viser jeg til § 12 i loven PerB linket til:

"Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand"

Her er vi ved kjernen av problemet. Jeg vil kunne hevde at maskinen er å regne som ny ettersom klistremerker ikke har noe å si for tilstanden, rent bortsett fra at den har en liten utseende messig endring. Ps.no vil kunne hevde at det er foretatt endringer på maskinen, og at de derfor kan velge å se bort fra angreretten. Ingen som har vært oppe i tilsvarende problematikk her?

Endret av Kitni
Lenke til kommentar

Takk for svar Christian. Jeg er enig i at jeg burde avtalt på forhånd, hvilket jeg og forsåvidt har gjort. De kunne dog ikke gi meg noen garantier. Pc'en er nå pakket forsvarlig inn og sendt tilbake til ps.no. Så nå venter jeg i spenning! Håper og tror på et godt resultat for min del, men føler meg slettes ikke sikker.

Lenke til kommentar

Lykke til med returen, men nekter de så har nok desverre ikke du en særlig sterk sak. Eventuelt kan du tilby deg og dekke omkostningene PS måtte få ved å skaffe tilveie nye klistremerker fra Acer (skulle vel ikke bli så mange kroner det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...