Wubble Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Hei. Holder på å bygge min aller først data, og er litt usikker på hvor alle ledningene skal. I hovedkort-manualen fikk jeg veldig lite informasjon om akkurat det, og håpte noen her inne kunne hjelpe litt. Hovedkortet heter Gigabyte GA-770TA-UD3. Har altså da ledninger fra vifter, av/på knapp, reset knap, noen led-lys, til harddisk/dvd-rom, og fra strømforsyning. Slenger opp et bilde av hovedkortet, hadde vært veldig fint om noen kunne peke til hvor de forskjellige tingene skal Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Står da fint forklart i manualen med bilder? mye bedre enn hva det kan pekes på i bildet ditt i alle fall. power/reset/leds skal i F_PANEL som har egen side i manualen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Alt sånt står i manualen ja. Navn på kontaktene kan variere frå det som står på kabelen frå kabinettet, men det skal være greit å finne ut av. Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 13. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2010 (endret) Hmm, om dere er så sikre skal jeg lese gjennom hele greia enda en gang. edit: Fant en lang versjon av manualen, her var det litt mer detaljert. Endret 13. februar 2010 av Vycan Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Til og med proffe byggere må noen ganger se i manualen, Front panel delen har jeg selv opplevd alltid er forskjellig fra HK til HK, og ikke alle merker det på hovedkortet heller! Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 13. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2010 Hehe, gikk fint å finne ting i den store manualen. Men har støtt på et problem nå. Fra strømforsyningen til hovedkortet skal der en 2x12 og en 2x4. Der står i manualen at det går an å bruke 2x10 og 2x4 til der det skal være 2x12, og alt går fint der. Men på den til 2x4 har jeg litt problemer. Der er ingen 2x4, men 2 2x2 der det står "CPU1" og "CPU2" på, så regner med at det er de jeg skal bruke. Men disse ledningene er ikke lange nok, så de rekker ikke opp til dit de skal. Er det bare å kappe, og skøyte på mer ledning? Eller hva må jeg gjøre? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Kappe å skjøte funker om du gjør det skikkelig og kobler rett. Men jeg ville ha beholdt garantien på PSU ved å anskaffe forlenger. Dette selger Microplex Bare stikk innom de og ta en titt, de er lett å finne fram der også. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Hehe, gikk fint å finne ting i den store manualen. Men har støtt på et problem nå. Fra strømforsyningen til hovedkortet skal der en 2x12 og en 2x4. Der står i manualen at det går an å bruke 2x10 og 2x4 til der det skal være 2x12, og alt går fint der. Men på den til 2x4 har jeg litt problemer. Der er ingen 2x4, men 2 2x2 der det står "CPU1" og "CPU2" på, så regner med at det er de jeg skal bruke. Men disse ledningene er ikke lange nok, så de rekker ikke opp til dit de skal. Er det bare å kappe, og skøyte på mer ledning? Eller hva må jeg gjøre? Eh.. De det står CPU på skal inn i en egen strømkontakt ved CPU'en. Dvs, én av dem. Enten 4 pin eller 2x4 pin avhengig av hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå