Gå til innhold

[Løst]Fra Canal Digital til Viasat - hvordan bruker jeg samme parabolskål?

Anbefalte innlegg

Er skikkelig nooby på dette området.

Jeg går over fra Viasat til Canal Digital (HD med opptaker). Må skåla justeres, eller holder det med å stille inn på hodet? I manualen står det at den skal stå halv seks, og jeg vil anta at den da står der korteviseren ville stått på dette klokkeslettet. Men har ikke peiling på om skåla må flyttes den ene eller den andre veien?

Noen som vet?

Endret av AK47
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for raskt svar. Har bare tilkoblet et parabolhode. Men får ikke særlig gode signaler. Det ligger på rødt hele tiden, og pulserer over til grønt, uten at det blir bedre nesten uansett hvor mye jeg står ute og vrir på parabolhodet.

Lenke til kommentar

Anbefaler at du bruker en satelittsøker til å stille inn antenna, det er ikke mye om å gjøre mellom de 2 satelittene, og det er fort gjort å vri for langt.

Har selv justert antenne ved å vri og se på måleren på skjermen, men er utrolig tungvindt.

Edit

De gangene jeg har hatt problemer med å få utslag så har ikke frekvensene på tuneren vært riktig.

Du kan finne de nøyaktige frekvensene her.

http://www.lyngsat.com/

Endret av arjato
Lenke til kommentar
Hvor mange hoder har du, 1 eller 2, har du en må du vri antenna til høyre, (om du står bak, står du fremfor blir det til venstre)

Omvendt, vel? Sirius ligg då til venstre for Thor. Dersom ein får inn Thor kan ein prøve å finne Sirius ved å stille parabolen eit lite hakk austover.

Lenke til kommentar

Ser ikke ut til at det blir noe tv for meg i dag heller. Men takker for all hjelp.

Det som er merkelig, er at signalnivået oppgis til 178, og det står i manualen at jo høyere nivået er, desto bedre er det. Og i manualen, står et eksempel med grønn søyle og 166 i signalnivå. Og jeg får rødt (som er uakseptabel) med178..?!

Legger til eksempelet fra Canal Digital her:

64_2_sat_info.jpg

Forskjellen er at min er rød, selv om signalnivået er 178. Frustrerende!

Lenke til kommentar

Da er det i boks. Kjøpte en satellittsøker på biltema til 99 kroner (den samme koster nesten det dobbelte hos chlas olson (skrev det sikkert ikke riktig)). Det var viasat-satellitten som ga signaler. Da jeg brukte piperen fra biltema fant jeg den andre satellitten rett ved siden av, men mener ganske sikkert at jeg har vært innom der tidligere. Uansett, funker nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...