nebbdyr Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Prosessor: Q9950 @ 2,83GHz Skjermkort: 2 stk. nVidia Geforce 9600GT (512 MB) i SLI Minne: 4gb minne på 800MHz har også 3 harddisker: 300gb, 300gb og 600gb. tror det er grei hastighet på de og de skulle ikke gjøre pc'n latere.. 3DMark06 Score: SM2.0 score: 5276 HDR/SM3.0 score: 5719 /hva er HDR/SM3.0 ??? CPU score: 4035 =13035 3DMarks. Grei score med tanke på at jeg kjøpte denne FØR GTX200-kortene og corei7 kom ut. men kunne tenkt meg litt høyere.. ser ut til at CPU'n min er flaskehalsen, men jeg hadde trodd det ville være minnet eller skjermkortene?? kjører windows vista 64bit, og bruker akkurat nå 44% av minnet mens jeg sitter og skriver. vil jeg få MYYYEE bedre ytelse med windows7 64bit? vil det være stor forskjell på 4gb 800MHz og 4gb 1600Mhz? tror ikke q9550 støtter opp til 1600MHz, men iallefall 1333MHz da.. hvilke deler bør jeg bytte ut? prosessoren har vannkjøling og er aldri over 44-45*C.skjermkortene ligger på ca 75*C, men har maxtemp på 105*C. vil de likevel bli bedre om jeg hiver inn noen par vifter over/under og på siden slik at temperaturen bli lavere? kan jeg klokke opp noen av delene slik at de blir mye bedre?? og en liten ting til: er det noen stor forskjell på DVI og HDMI fra pc til skjermen? kan hende jeg glemmer innlegget mitt og vil ikke svare med en gang. men jeg VIL lese det før eller senere. mye rot og mange spørsmål:S men takk på forhånd^_^ Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Nei altså, flaskehalsen er på toppen av flaska den.. Men fra spøk til revolver: Skjermkortene dine er flaskehalsen. CPUen din kan leve lenge enda. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Flaskehals i forhold til hva? Noe vil alltid være flaskehals. Generell ytelse i programmer vil en SSD gjøre susen. I spill er skjermkortene dine en flaskehals. Lenke til kommentar
nebbdyr Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 Jo, er vel spill jeg er ute etter.. hvilke skjermkort bør jeg evt kjøpe? får jeg noe for de gamle hvis jeg selger dem? har et litt rart kabinett, så jeg tror ikke jeg får plass til noen av GTX200-kortene.. :S forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå