tho_kva2 Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Har en Dell XPS 420.. Biosen tror jeg er Phoenix bios A02 Har lett litt etter problemløsning, men finner ikke noe som hjelper. Problemet er at jeg ikk kan få noen advanced options inne i BIOSen, kun basics.. I følge det jeg har lest så er dette Dell som gjør at man ikke skal kødde med settings og komme å klage til dem etterpå, er det slik? Hvis det er saken, er det noen måte å komme forbi det på? Det jeg skal i BIOSen å gjøre er å overklokke prosessoren min.. Takk for alle svar Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Då må eg beklage deg men Dell XPS 420 systemet støtter ikkje OC. Du har ikkje advance option i BIOS og dell slepper heller ikkje ut bios for unclock. Det finnest veger rundt dette men desverre mist du all form for garanti osv. Fordi du må fysisk mode hovudkortet dit. Link Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 13. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2010 Takk for svar! Trist at Dell har gjort det slik, men jeg forstår hvorfor.. men en ting er sikkert, blir aldri Dell igjen Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Vist man skal OC er det bedre og bygge sjølv, Vist man skal ha stabil pc til eit spesifikk oppgåve er ferdig pc-er veldig godt valg :=) Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 Blir helt klart å bygge selv neste gang, men det blir neppe med en gang.. Kjøpte min XPS 420 for 3år siden og da tenkte jeg ikke så mye over PC-en tenkte bare høye tall er sikkert bra Tiden har endret seg litt siden det, nå går jeg andre år VGS IKT så Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Dell klipper også svært mange svinger under produksjonen. Er en grunn til at Compaq kalles Compscrap for eksempel, det samme gjelder Dell. Det å bygge selv kan bli dyrere, men da får du kvalitet! Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 Det å bygge selv kan bli dyrere, men da får du kvalitet! Er jo trosalt kvalitet som er viktig egentlig, i hvert fall for gamere Kansje dyrere å bygge selv enn å kjøpe fra Dell!? men hvis du setter sammen PC på Komplett f. eks. så er det billigere å sette den sammen selv enn å la dem bygge den, men sier jo litt seg selv når begge dele er hos dem.. xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå