djanrune Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Heisann. har seg slik at jeg lurer på om jeg KAN ha jernmangel da jeg har vært en del slapp og trøtt i det siste, så lurte på om noen her vet om mat med jern i? Vet at leverpostei er jern i men er ikke så sikker på mye annet. Og noen som kan sette opp en liten "liste" over mat jeg bør prøve? f.eks frokost/lunsj/middag/kvelds? Altså tips. Hørt at alt får mye jern er skadelig så trenger ikke bare og være det Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Du finner rimelig mye jern i rødt kjøtt, grove brødvarer, nøtter, belgfrukter og en del grønnsaker. Det finnes jo også kosttilskudd for folk med jernmangel. Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Lever og lungemos Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Et par skiver med leverpostei og et glass appelsinjuice på morgenen så ligger du godt an. C-vitamin i juicen øker opptaket av jern i tarmen. Lenke til kommentar
Wolfsbane68 Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Bruk stekepanna av støpejern, anbefales faktisk for dem som har jernmangel. Lenke til kommentar
Pus_1808 Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Sjekk denne guiden... Her står det om ulike matvarer som inneholder jern, og hvor mye jern de inneholder. I tillegg til litt fakta om jern generelt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå