Gå til innhold

Laptop. Student. > 9000,-

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal ha en laptop. Den blir et supplement til en stasjonær pc hvor evt gaming ol vil foregå.

Det vil mest sannsynlig bli til at den brukes til utvikling på fritida, men i stor grad vil den brukes mest til tekstbehandling og film under reiser. Det er som sagt ingen krav til at den skal kunne dra de kuleste spillene på minimum, men det er selvsagt ikke å forakte. Jeg har ingen mulighet til å sette meg inn i markedet for bærbare pcer for øyeblikket da jeg for tiden har lite fritid.

Jeg vet ikke hvor stor skjerm jeg bør ha, den skal etterhvert, til høsten, primært brukes i skolesammenheng og da studiet datateknikk eller økonomi og ledelse. Dette er uvisst, men regner med at de samme laptopene gjør jobben for en hvilken som helst student.

Først og fremst en laptop som kan puttes i en bag og tas med overalt.

Viktig:

- Batteriet må kunne holde pcen gående noen timer før den sier stopp.

- Skal kunne vise full hd. Har inntrykk av at alle kan det for tida?

- Skjermen skal ikke være mindre enn 12" og ikke større enn 17".

- Tastatur, dette skal være godt. Helst insert/home/page up/delete/home/page down som på et vanlig tastatur, men jeg er inneforstått med at dette mer eller mindre utgår når skjermen ikke nødvendigvis er 17" eller større.

- Vekten bør ikke overskride hva man kan forvente av en bærbar pc.

- Ikke av typen ultraportablesuperlightweightputitinyourpocket-pc, den skal fungere.

- Lydmessig er det veldig greit om den holder kjeft, jeg skal ikke sitte og holde alle sovehodene i lesesalen våkne.

Har sett litt rundt, og lagt spesielt merke til at 13" ofres mye design og at dette i flere tilfeller drar opp prisen. Jeg gir blaffen i utseende, selv om jeg har sett på macbook (pro) og finner den upåklagelig pen.

Hva er det verdt å tenke på når jeg ser etter en slik pc? Definitive forslag er så klart å foretrekke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...