Gå til innhold

Hjelp! Katta mi er en stor floke!


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et problem når det gjelder katta mi som er en kastrert hannkatt. Han blir børstet omtrent hver dag, men han får selvom digre floker i pelsen sin. De er helt umulig og greie vekk, så må ta frem saksa, men noen ganger er flokene helt inntil huden.... Vil ikke ta han med til vetrinær heller for å få han barbert, da han har veldig lang pels og floker så si over heler magen og langt bake på ryggen.

 

Aner ikke va jeg skal gjøre! Trenger desperat hjelp!! :ohmy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du er klar over at det er dyreplageri å la katta ha det sånn ? Og så sier du at Vet. er uaktuelt siden er langhåret ? Du har nok bare et valg her og det er å ta katta med til Vet. og få den barbert.

 

 

Beskrev det kanskje litt verre enn det det faktisk er, han har ganske mange floker, de går vekk etter ganske så mye klipping, det jeg mente var vel mere tips om hva man kan bruke for å få vekk floker( enn spesiel shampo, balsam, kam, saks osv..), men har vært før oss vetrinær for få han barbert og det hjalp enn stund også kommer det tilbake. Hvis det blir mye verre tar jeg han selfølgelig til en vetrinær!

Og jeg mente ikke at det var uaktuelt med vetrinær, vil bare prøve litt annet først, siden flokene uannsett vil komme tilbake! (Og vil ikke ta han til barbering mitt på vinteren når det er rundt -16 grader her nå da han også er aktiv ute) Men som jeg sa, tar han til Vet når det blir for mange.

 

(Sorry for at det hørtes litt verre ut, men ville bare få frem poenget) :whistle:

Endret av Tinee
Lenke til kommentar
Skal forsøke med det ;) Vi bruker royal canin utendørs eller nå sånt :)

Kan være verdt et forsøk. :)

Katten vår liker fôret kjempegodt og vi må måle opp dagsrasjon, ellers spiser hun til hun ruller. hehe

Før brukte vi et annet fôr fra dyrlegen (husker ikke navnet i farta).

Endret av Mirann
Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har et problem når det gjelder katta mi som er en kastrert hannkatt. Han blir børstet omtrent hver dag, men han får selvom digre floker i pelsen sin. De er helt umulig og greie vekk, så må ta frem saksa, men noen ganger er flokene helt inntil huden.... Vil ikke ta han med til vetrinær heller for å få han barbert, da han har veldig lang pels og floker så si over heler magen og langt bake på ryggen.

 

Aner ikke va jeg skal gjøre! Trenger desperat hjelp!! :ohmy:

Hehe, det kan være vanskelig å holde i orden.

Skulle kanskje kjøpt korthåret katt.

Men det eneste jeg har som tips er at du grer.

Mange ganger hver eneste dag! Grer og klipper litt hvis flokene er for ille.

 

Passe på å gre flere ganger om dagen.

Lenke til kommentar

Gre han hver dag, oftere når han bytter pels og kjøp deg en to-tre forskjellige børster. En karde, en furminator og en vanlig børste med "hestehår" fungerer til alle formål, har disse tre selv og de tar knekken på alt av floker i konbinasjon på flokekatta. Han får digre klumper i pelsen fordi det tover seg så må passe på det heletiden.

Endret av mushi
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...