Gå til innhold

Flickr-gruppe for bilder fra akam-turer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fiksa. Ikke alt går like greit som det bør, innimellom. :p

Dersom noen har forslag til bedre navn ellerno', så er det bare å komme med det.

Jeg har ikke satt noen grense for antall bilder nå i starten, så dersom man ønsker det, KAN man "dumpe" alle bildene man har fra turer frem til nå. Men fordel det gjerne bittelitt. :)

Lenke til kommentar
Det var smart, kan jo bli en del medlemmer der når det er åpent for alle lands-deler. (Men jeg håper det ikke er som erstatning for trådene her, bare et tillegg...) Et annet ønske har jeg også: At folk gir en liten beskrivelse til bildet, sted o.l. Det synes jeg er kjekt når det kommer i trådene her i hvert fall, morsomt å vite hvem/hva/hvor etc.

RandiA

Lenke til kommentar
Det var smart, kan jo bli en del medlemmer der når det er åpent for alle lands-deler. (Men jeg håper det ikke er som erstatning for trådene her, bare et tillegg...) Et annet ønske har jeg også: At folk gir en liten beskrivelse til bildet, sted o.l. Det synes jeg er kjekt når det kommer i trådene her i hvert fall, morsomt å vite hvem/hva/hvor etc.

RandiA

Det er IKKE ment som en erstatning, nei. Men heller som en samlegruppe for alle treffene som pågår via akam. Er i alle fall slik jeg tenker.

Ang. beskrivelse så er det selvfølgelig positivt, men det er opp til hver enkelt hvor mye info de vil oppgi om hvert bilde de legger ut. Som jeg skrev, så er ikke gruppa ment som en erstatning for trådene her på forumet, hvor man ofte skriver litt om bildene, men heller et "samlested" for alt.

Lenke til kommentar

(Off Topic)..sitter og laster opp noe til Flickr, det går sent, kanskje jeg ikke har tatt ned rett program for opplasting. Føler det går litt raskere med IE enn med Mozilla, har litt store bildefiler, ca 1MB, (de er krympet fra 10 da, synes de bør være såpass). Og hva er forresten forskjellen på Collections og Sets? Jeg har bare laget Sets jeg.

RandiA

Lenke til kommentar
(Off Topic)..sitter og laster opp noe til Flickr, det går sent, kanskje jeg ikke har tatt ned rett program for opplasting. Føler det går litt raskere med IE enn med Mozilla, har litt store bildefiler, ca 1MB, (de er krympet fra 10 da, synes de bør være såpass). Og hva er forresten forskjellen på Collections og Sets? Jeg har bare laget Sets jeg.

RandiA

Det har ingenting å si om du bruker IE eller Firefox (fra Mozilla). Det er opp-hastigheten på bredbåndet ditt som er det som begrenser. Og kanskje litt at det skal over til USA (men ikke mye), og at kanskje Flickr er litt tregt når du prøver å laste opp. 

Ang Collections og Sets, så har jeg stort sett bare Sets. Du kan ha Sets inne i Collections for virkelig å kategorisere ting. Forskjellen utad, er at på Sets så har du ett bilde som "representerer" settet, men med Collections, så har du et mosaik-bilde av mange av bildene i "kolleksjonen".

Da mangler det jo bare å henge seg med på noen Akam-turer for min del :)

Bare å møte opp når du ser det er treff i din by/ditt område. :) Si gjerne ifra på forhånd, sånn at man vet at du kommer, og venter på deg, tilfelle du blir bittelitt forsinket.

Lenke til kommentar

Bra idé Ratleto! Takk for at du fiksede det.

Jeg har ganske raskt bredbånd jeg, men det kan vel være noe kø der ja. Da forstår jeg det slik at Collections blir en overordnet sak, f.eks. jeg kunne velge Trondheim som en collection, og ha set under der, med Bygninger, Natur, Street Art o.l...

Randi

Ja, det er korrekt, så fungerer det. Du kan se Collections hvis du går til min Flickr. Jeg bruker det fordi jeg har så mange sets. Man kan dessverre ikke blande collections og sets på samme "nivå" og det er litt irriterende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...