ledal360 Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Har satt meg opp en liste :=) Passer dette til det jeg allerede har kjøpt ? http://www.komplett.no/k/cart.aspx Hva tror du om dette ? Endret 17. februar 2010 av ledal360 Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Har satt meg opp en liste :=) Passer dette til det jeg allerede har kjøpt ? http://www.komplett.no/k/cart.aspx Hva tror du om dette ? Haha jeg kan desverre ikke se DIN handlevogn, ettersom jeg må logge inn med din bruker for å se det! RAMen fant jeg på komplett, men kan jo linke så kan du se om du finner den på MPX selv! Ang DDR3, er dette helt opp til deg! Personlig ville jeg IKKE gjort det, fordi jeg er en kjip gnier og presser alltid hovedkort ned til det billigste kortet med de essensielle delene! Fremtidsmessig, JA! Men kjøper du et kort som bare støtter DDR3 trenger du plutselig NY RAM også! Enda en ting du bør huske er at det hovedkortet du linket, er du sikker på at det støtter den gamle RAMen du allerede bruker? Du skjønner det er massevis av ulemper om man skal oppgradere FOR mye, for enkelte deler må byttes for å få brukt delen du allerede har kjøpt! Når jeg var litt yngre kjøpte jeg nemlig et GPU med PCI-Express, og hovedkortet mitt hadde ikke det... Da måtte jeg bytte det, og CPUen, og PSUen, og RAMen, så da gav jeg faen og bygde helt ny! Det begynner å ligne mer og mer på en ny PC for deg, og hvis du ønsker deg en HELT ny PC, kan jeg godt sette opp dette for deg å gjøre den så bra som mulig for en rimelig penge! Det er lettere enn å drive å teste at alt du kjøper er bakoverkompatibelt med det gamle! Si ifra, blir oppe i en time til! Lenke til kommentar
ledal360 Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Har satt meg opp en liste :=) Passer dette til det jeg allerede har kjøpt ? http://www.komplett.no/k/cart.aspx Hva tror du om dette ? Haha jeg kan desverre ikke se DIN handlevogn, ettersom jeg må logge inn med din bruker for å se det! RAMen fant jeg på komplett, men kan jo linke så kan du se om du finner den på MPX selv! Ang DDR3, er dette helt opp til deg! Personlig ville jeg IKKE gjort det, fordi jeg er en kjip gnier og presser alltid hovedkort ned til det billigste kortet med de essensielle delene! Fremtidsmessig, JA! Men kjøper du et kort som bare støtter DDR3 trenger du plutselig NY RAM også! Enda en ting du bør huske er at det hovedkortet du linket, er du sikker på at det støtter den gamle RAMen du allerede bruker? Du skjønner det er massevis av ulemper om man skal oppgradere FOR mye, for enkelte deler må byttes for å få brukt delen du allerede har kjøpt! Når jeg var litt yngre kjøpte jeg nemlig et GPU med PCI-Express, og hovedkortet mitt hadde ikke det... Da måtte jeg bytte det, og CPUen, og PSUen, og RAMen, så da gav jeg faen og bygde helt ny! Det begynner å ligne mer og mer på en ny PC for deg, og hvis du ønsker deg en HELT ny PC, kan jeg godt sette opp dette for deg å gjøre den så bra som mulig for en rimelig penge! Det er lettere enn å drive å teste at alt du kjøper er bakoverkompatibelt med det gamle! Si ifra, blir oppe i en time til! Jeg bestillte hovekort, cpu, ram og tower nå jeg Tror jeg bygger en helt ny PC. Tusen takk for all hjelpen NAtron Skal si ifra hvis jeg har noen flere spørsmål Endret 17. februar 2010 av ledal360 Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Oy, så du glemte både strømforsyning og skjermkort? Det hele tråden starta med haha! Yesda, bare PM! Lenke til kommentar
ledal360 Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Oy, så du glemte både strømforsyning og skjermkort? Det hele tråden starta med haha! Yesda, bare PM! Skjermkort og PSU bestillte jeg tidligere Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Oy, så du glemte både strømforsyning og skjermkort? Det hele tråden starta med haha! Yesda, bare PM! Skjermkort og PSU bestillte jeg tidligere Oy! Linke linke? Har du passet på at hovedkortet støtter RAM-typen? Kan foresten love deg at den strømforsyninga vil du være happy med Lenke til kommentar
ledal360 Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Gigabyte GA-790FXTA-UD5, Socket-AM3 1 350,- 1 350,- AMD Phenom II X4 965 Black Edition 1 425,- 1 425,- Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case 949,- 949,- Sapphire Radeon HD 5770 1024MB GDDR5 1 369,- 1 369,- Corsair strømforsyning, TX650W 839,- 839,- + DDR3 RAM Fikk MW2, G500, PSU og GPU idag. Har montert GPU'en og spiller MW2 så det suser :D Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Da ser det ut som jeg kan gå tilbake til fast jobb igjen i morgen! Du får ha lykke til med å montere resten når det kommer! *Snøft* AMD CPU er ikke bra, skulle gått for E8400 :D:D:D::D:D:D Gå å vinn litt med nye PCen din NatroN Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Må si jeg er imponert over hvor mye NatroN har kommet med *kudos* Ikke ofte jeg ser såppas aktive folk i en tråd. Lenke til kommentar
ledal360 Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 (endret) Hei igjen, jeg slettet ordren med CPU, Hovedkort, Tower og RAM da jeg så det ikke var gjort noe med den. Tenker å bestille meg ny CD-ROM og Intern Harddisk i samme slengen. Så kan jeg bytte ut AMD med E8400 hvis du mener det er bedre Hva tenker du om denne pakken: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=130925# Noen tips ? Endret 19. februar 2010 av ledal360 Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Hei igjen, jeg slettet ordren med CPU, Hovedkort, Tower og RAM da jeg så det ikke var gjort noe med den. Tenker å bestille meg ny CD-ROM og Intern Harddisk i samme slengen. Så kan jeg bytte ut AMD med E8400 hvis du mener det er bedre Hva tenker du om denne pakken: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=130925# Noen tips ? Oyoyoy sønn! Du gjør meg stolt Haha, vel det er vel egentlig som baken, delt i to! Personlig liker jeg, uten tvil, Intel best, og på generell basis ligger de et hode høyere i kvalitet enn AMD gjør! Samtidig var det nok litt feil av meg å kimse av AMD, for det er jo absolutt ikke dårlig!! Bare ikke like bra? Denne pakken ser veldig bra ut! 4GB med Mushkin, en kraftig og god prosessor og et veldig ålreit hovedkort! Ser det har 6 SATA utganger, 16 G maks RAM (det er NOK ) og innebygd lydkort om du trenger dette også! Dette syntes jeg ser prima ut! Både CD/DVD-ROM og HDDs (3,5") finner du i hopetall på netshop! Vet ikke hva slags størrelse du er ute etter, men kanskje 1 TB er greit? Kan jeg fåreslå WDC Black? http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=105210 Stillegående og god, kald også. Regner med 1 TB er nok plass for deg også, om du i tilleg tar med den gamle disken! Om du ender opp med å kjøpe Antec 900 og sliter med strukturering av kabler og festing av HDDs, si ifra! Patentet er genialt, bare litt vanskelig å forstå! Du kan nemlig slide ut hele "socketen" med viftene forran og sette inn diskene uten å kødde og knote inni PCen! Igjen, si ifra om det er noe mer! NatroN Lenke til kommentar
ledal360 Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Takker nok engang for utfylt svar Da tror jeg at jeg bestiller den pakken med Hovedkort, CPU osv...som jeg sendte deg link på. Bestiller også Antec 900, WD 1TB (som du sendte link på), kjølepasta (hva trenger man det til egentlig?) og Sony DVD brenner. http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=127849 1 TB harddisk er mer enn nok for meg. Men jeg tenker å bare bruke bare den nye harddisken, ikke den gamle. Hvordan er det da med innstalasjon av F.eks Windows 7 ? (dette har jeg ikke noe peiling på). Hva tror du om det jeg skal bestille? Endret 20. februar 2010 av ledal360 Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Hvis du leste i teksten på Netshop, stod det der at Kjølepasta var FERDIG montert hos dem, så dette trenger du ikke tenke på! Det det faktisk er, er en tjukk krem som smøres på CPUen din, for å få bedre varmeavledning Ang installasjon av W7, er ikke dette noe problem! Bare sett DVD-Rom'en som første prioritet i BIOS, og start datamaskinen med CDen i Da vil windows starte og konfigure seg selv, og jeg kan selv si at W7 var noe av det enkleste jeg har installert! Har du kjøpt Windows 7 eller hva har du tenkt å installere? Lenke til kommentar
ledal360 Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Når jeg ser hva Windows 7 koster, så får jeg ikke lyst til å kjøpe det. Jeg tenker kanskje å laste ned fra nettet og legge over på cd'er og innstalere. Er dette mulig ? Hvis dette ikke er mulig, eller uansett. Kan du sende meg en link fra netshop med hvilken windows 7 du syntes jeg bør kjøpe? Hva syntes du om Sony- DVD brenneren? Hvordan kobler jeg til internett på den nye PC'en, er det trådløst på den? Det blir for langt med kabel. Endret 20. februar 2010 av ledal360 Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Når jeg ser hva Windows 7 koster, så får jeg ikke lyst til å kjøpe det. Jeg tenker kanskje å laste ned fra nettet og legge over på cd'er og innstalere. Er dette mulig ? Hvis dette ikke er mulig, eller uansett. Kan du sende meg en link fra netshop med hvilken windows 7 du syntes jeg bør kjøpe? Hva syntes du om Sony- DVD brenneren? Hvordan kobler jeg til internett på den nye PC'en, er det trådløst på den? Det blir for langt med kabel. Alt går ann å laste ned fra nettet, selv Windows 7, men jeg kan ikke råde deg til dette ettersom det er piratkopiering og er ulovlig! Hva du selv velger å gjøre, er helt opp til deg! Angående brenenren har jeg NULL peiling... Har hatt samme spiller og brenner i 5-6 år og de var begge det billigste jeg fant Og de funker perfekt enda så... Angående KJØP av Windows 7, er dette ganske dyrt! Jeg kjøpte selv Windows 7 Pro ettersom jeg er litt mer kravstor enn gjennomsnittet og leker mye med funksjonene, men jeg vil si at Home Premium er mer enn nok for deg! IKKE kjøp Vista, bare no drit! Du har 3 utgaver av W7 - OEM - Full Retail - Upgrade OEM versjonen er den som er billigst, men har en mega ulempe! Lisensen er basert på "poeng", og du har 3 av dem per OEM du har kjøpt. Bytter du komponenter, mister du poeng, og du vil til slutt miste lisensen og må kjøpe ny! Dette er versjonen selskapene bruker, ettersom f.eks Dell selger ferdigbygde PCer som vanlige mennesker aldri skal oppgradere. Fordelen med OEM er at den er UNDER halv pris av vanlig retail, så du kan faktisk kjøpe 2 stk og fortsatt spare penger! Full Retail er versjonen du har ut livet, og den vil virke uansett hva du gjør, men kun på en PC! (OEM også kun på en maskin) Denne koster litt over dobbelt så mye, MEN du får med 64 OG 32 bits CDer i pakka! I tilleg, når neste Windows kommer, vil det kun være Full Retail du kan kjøpe "upgrade" pakka på, som jeg skal forklare om snart. Kjøpte selv Full Retail, fordi jeg ofte tukler litt med komponenter og bygger litt Upgrade er en billig utgave for de som allerede har FORRIGE versjon av Windows, altså Vista Full Retail. Har du Home Premium, kan du altså kjøpe W7 Home Premium rabatert og oppgradere UTEN å miste noen dokumenter osv osv... Husk at du kan KUN oppgradere med Upgrade versjon til versjonen du hadde fra før av, altså Home Premium, Professional ELLER Ultimate. Det finnes flere versjoner men disse er ment til bedrifter med mange lisenser. I tilleg har noen land student versjoner, men ikke Norge. Du kan IKKE oppgradere fra XP Pro, til W7 Pro med Upgrade versjonen. Så til internett! Om du ikke har mulighet til å strekke kabel hele veien, må du kjøre på trådløst! Da trenger du en trådløs USB stick som du kobler i! Denne trenger du fordi hovedkortet ditt IKKE har innebygget trådløst nettverkskort. Koster ikke mer enn 2-300 kroner, og er mega enkle å bruke. Angående nett jobber jeg faktisk med dette selv, så uten tvil: Gå for en Dlink stick Denne kan du få på Elkjøp/Expert... Bare be om en "trådløs USB stick", og du SKAL ha Dlink! Eklest og bruke Kan jeg spørre hvor du bor foresten? Endret 20. februar 2010 av NatroN Lenke til kommentar
ledal360 Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Takk Da blir det kjøp av en slik DLINK USB stick. Angående Windows 7, hvis jeg bestemmer meg for å kjøpe går jeg for retail, kommer sikkert til å bygge litt på PC'en i framtiden... Kommer sikkert med noen flere spørsmål iløpet av kvelden eller morgendagen. Jeg bor i Trondheim. Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Jeg bor i Trondheim. Oki Doki! Da bor du for langt unna til at jeg får hjulpet deg på noen annen måte en dette, men det går bra! Jeg liker distanserte forhold <3 Endret 20. februar 2010 av NatroN Lenke til kommentar
ledal360 Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Da har jeg mottat alle delene. Og jeg har prøvd å montere alt. Jeg syntes alt ser riktig ut, men når jeg prøver å skru på pc'en kommer det en error. New CPU Installed! Please enter setup to configure your system. Chassis Intruded! Fatal Error...System Halted. Hva er dette og hva kan jeg gjøre for å fikse dette ? Får heller ikke til å åpne CD-ROM slik at jeg kan sette inn WIndows 7 CD'en min.... Hva med ledningene, skal de bare ligge løst i kabienettet stripset? Alt annet ser bra ut. Alle viftene fungerer og det blåe ledlyset er RÅTT Takker for Svar! Endret 24. februar 2010 av ledal360 Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Da har jeg mottat alle delene. Og jeg har prøvd å montere alt. Jeg syntes alt ser riktig ut, men når jeg prøver å skru på pc'en kommer det en error. New CPU Installed! Please enter setup to configure your system. Chassis Intruded! Fatal Error...System Halted. Hva er dette og hva kan jeg gjøre for å fikse dette ? Får heller ikke til å åpne CD-ROM slik at jeg kan sette inn WIndows 7 CD'en min.... Hva med ledningene, skal de bare ligge løst i kabienettet stripset? Alt annet ser bra ut. Alle viftene fungerer og det blåe ledlyset er RÅTT Takker for Svar! Strukturert kabling må du nesten velge selv hva du skal gjøre med! Jeg stripser og bruker den lille bakrommet i Antec 900 som er bak stålveggen! Oki! Ja, siden du ikke har formatert, men byttet SÅ mange komponenter vil ikke datamaskinen starte! Dette fordi SSID'ene er endret! Du må formatere for å komme i gang igjen! Ang dette at CD-ROM ikke åpner seg, betyr nok at du ikke har koblet strømmen/IDE kabelen skikkelig til! Åpne det opp og dobbelsjekk at du har koblet riktig! Om dette viser seg å stemme, Pass VELDIG på at du har koblet IDE kabelen i IDE inngang, og ikke i Diskett inngangen på hovedkortet! Knakk flere pinner og dreit med ut på dette første gangen jeg koblet Når du starter PCen, må du inn i BIOS, vanligvis ved å spamme F10 eller DEL, ettersom hvilken hovedkortkort produsent du har! Sett CD-ROM som boot prio nr.1, og få CDen inn, reboot, og du er i gang Lenke til kommentar
ledal360 Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Nå har jeg fått fikset CD-ROM'en Nå får jeg bootet opp på CD og innstalasjon av Windows 7 har startet. Vi får se hvordan det går. Men når jeg er ferdig med å innstallere windows 7, er det noe viktig jeg må huske på ? Endret 24. februar 2010 av ledal360 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå