MenaceIISociety Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 (endret) HELLO Hvilken bil er best av 318 og a4 ? Vi er alle enige om at bmw 3 serien, da tenker jeg på 99-2005 modellene er de feteste bilene. Men av de jeg har hørt med så anbefaler flest audi a4 ? Hvorfor det. Har hørt at 318 bruker masse bensin, bwm generelt. Og at a4 er mere driftsikre biler. Hvem skal jeg kjøpe ? 318 sedan 99-2003 modell eller A4 sedan 2000-2003. Tidligere audi modeller er uaktuelt da du får de med den stygge svaien på baksiden av bilen. Liker de runde og gjevne i formen.. Endret 13. februar 2010 av MenaceIISociety Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 At 318 bruker mye bensin?.. Det er en 1,8 liter med 113 hk eller noe sånt... Fra 325 og oppover kan du begynne klage på forbruket Men det som er greia med BMWene er at delene blir slitte og det koster myye for nye deler. Så en A4 ville kanskje være mest økonomiskt sånn sett og kanskje det beste valget. Men selv har jeg sverget sjela mi til BMW samme hva Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Vel, delene blir slitt på alle typer biler. Jeg har også hørt værre ting om de tidlige A4ene enn BMWs 3-serie. 3-serien har også bedre kjøreegenskaper. Ser du på A4 med quattro? Lenke til kommentar
MenaceIISociety Skrevet 13. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2010 nøøøøøpe. Ser på A4 1.8T, 1.6 tror jeg blir litt pinglete. Men er det så mye mer forbruk a +? Skal bruke ca 100.000/120.000 Quattro er så dyrt, men vil ikke ha en bil som har gått lenger en 120.00km Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Differansen i drivstofforbuk mellom A4/3-serien er ikke noe av større betydning ved tilsvarende lik motor. Vesentlig viktigere er verditap, delepriser og verkstedspriser (bare generelle tips, jeg har selv ikke inngående kunnskaper om nevnte biler). Se på timeprisene hos forhandlerverkstedene dersom du har tenkt å bruke disse. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 En stor fordel med BMW`en er at motoren har kjede. Det har ikke Audi`en. Lenke til kommentar
MenaceIISociety Skrevet 13. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2010 En stor fordel med BMW`en er at motoren har kjede. Det har ikke Audi`en. hmm hva vil det si ? Hørtes ikke akkurat ut som en fordel, tenker med en gang på sykkel kjeder som hopper av uff ! hehehehe Lenke til kommentar
djanrune Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 regkjede istede får register reim. Med register reim da bør den byttes alt fra mellom 50000 til 100000 km. Register kjede kan man kjøre lenge med. Kjenner en som har kjørt en bil med registerkjede og kun byttet strammer 1 gang og han har kjørt den 210000km Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 bare å kjøre diesel, kjøre selv 320d bruke under 0.5l på lang kjøring og rundt 0.6l på blandet kjøring Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Audi har store problemer med forstillingen på disse bilene, og er litt dyrt å fikse pga multi-link system. Mye som må byttes. Bmw har generelt sett bedre holdbarhet, og mye mer kjøreglede. Bmw deler er ikke spesielt dyrere, iallefall ikke vis man kjøper fra steder som bilxtra/mekonomen. Dessuten har man jo Gsbildeler som har mye lavere pris en jaeger (ca halve prisen på det meste) og så har man koed.no som er enda billigere! Dette er absolutt verdt å vite og greit å tenke på når man kjøper bmw Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 ikke uten grunn at multi-link går under multi-knirk på folkemunne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå