Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Billigst i drift av Audi a4 (1.8) og Bmw 3 serie (318/320)

Anbefalte innlegg

HELLO

Hvilken bil er best av 318 og a4 ? Vi er alle enige om at bmw 3 serien, da tenker jeg på 99-2005 modellene er de feteste bilene. Men av de jeg har hørt med så anbefaler flest audi a4 ? Hvorfor det. Har hørt at 318 bruker masse bensin, bwm generelt. Og at a4 er mere driftsikre biler.

Hvem skal jeg kjøpe ? 318 sedan 99-2003 modell eller A4 sedan 2000-2003. Tidligere audi modeller er uaktuelt da du får de med den stygge svaien på baksiden av bilen. Liker de runde og gjevne i formen..

Endret av MenaceIISociety
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At 318 bruker mye bensin?..

Det er en 1,8 liter med 113 hk eller noe sånt... Fra 325 og oppover kan du begynne klage på forbruket :)

Men det som er greia med BMWene er at delene blir slitte og det koster myye for nye deler.

Så en A4 ville kanskje være mest økonomiskt sånn sett og kanskje det beste valget.

Men selv har jeg sverget sjela mi til BMW samme hva :p

Lenke til kommentar

Differansen i drivstofforbuk mellom A4/3-serien er ikke noe av større betydning ved tilsvarende lik motor. Vesentlig viktigere er verditap, delepriser og verkstedspriser (bare generelle tips, jeg har selv ikke inngående kunnskaper om nevnte biler). Se på timeprisene hos forhandlerverkstedene dersom du har tenkt å bruke disse.

Lenke til kommentar

regkjede istede får register reim. Med register reim da bør den byttes alt fra mellom 50000 til 100000 km. Register kjede kan man kjøre lenge med. Kjenner en som har kjørt en bil med registerkjede og kun byttet strammer 1 gang og han har kjørt den 210000km ;)

Lenke til kommentar

Audi har store problemer med forstillingen på disse bilene, og er litt dyrt å fikse pga multi-link system. Mye som må byttes. Bmw har generelt sett bedre holdbarhet, og mye mer kjøreglede. Bmw deler er ikke spesielt dyrere, iallefall ikke vis man kjøper fra steder som bilxtra/mekonomen. Dessuten har man jo Gsbildeler som har mye lavere pris en jaeger (ca halve prisen på det meste) og så har man koed.no som er enda billigere! Dette er absolutt verdt å vite og greit å tenke på når man kjøper bmw ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...