Gå til innhold

Win XP krasjer når den booter, kan ikke få tilgang til Safe-Mode.

N1ko

Anbefalte innlegg

Hei,

En kompiss av meg har fått litt problemer med pcen. Når han skrur den på, så krasjer den når man ser den windows loadingbaren, og hvis han prøver å gå i safe-mode så skjer akkuratt det samme. Jeg husker for en stund siden at en annen kompiss av meg hadde samme problemet, og da fant jeg en guide på nettet, der jeg skulle putte inn en win xp plate, og kjøre en sånn repair console, der jeg skrev inn noe som "fixboot" eller noe lignende. Greia er at jeg ikke husker helt hva jeg skal skrive inn der. Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv heller CHKDSK før du kjører FIXBOOT, FIXBOOT er jo bare for å fikse boot-sektoren mens CHKDSK vil sjekke hele filsystemet for feil.

Når du er inni gjenopprettingskonsollet vil du jo kunne skrive inn /? tror jeg det var for å få opp mulige kommandoer.

CHKDSK /R vil søke i filsystemet etter feil og forsøke og rette de opp, det en grei kontroll på at disken faktisk fungerer skikkelig.

Jeg regner med det ikke kommer opp noen blåskjerm i oppstarten?

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Rapporterte CHKDSK noen feil da? Normalt vil jo CHKDSK finne noen feil om det skulle være noe problem med boot-sektoren. Men skader jo ikke å prøve å kjøre FIXBOOT.

Husk forøvrig å ta med /R parameteren når du kjører CHKDSK ellers vil den ikke fikse noe.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...