N1ko Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Hei, En kompiss av meg har fått litt problemer med pcen. Når han skrur den på, så krasjer den når man ser den windows loadingbaren, og hvis han prøver å gå i safe-mode så skjer akkuratt det samme. Jeg husker for en stund siden at en annen kompiss av meg hadde samme problemet, og da fant jeg en guide på nettet, der jeg skulle putte inn en win xp plate, og kjøre en sånn repair console, der jeg skrev inn noe som "fixboot" eller noe lignende. Greia er at jeg ikke husker helt hva jeg skal skrive inn der. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
War Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Eller bare sette inn xp-platen , boote på den og trykke reparer- så reparer startup. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Har du forsøkt "Siste fungerende konfigurasjon" fra oppstartsmenyen i Windows? Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 13. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2010 @War, tror ikke man kan få det vinduet med win xp, da bildet du har tatt er fra en vista plate. @Fenderebest, det funker ikke det heller. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 (endret) Prøv heller CHKDSK før du kjører FIXBOOT, FIXBOOT er jo bare for å fikse boot-sektoren mens CHKDSK vil sjekke hele filsystemet for feil. Når du er inni gjenopprettingskonsollet vil du jo kunne skrive inn /? tror jeg det var for å få opp mulige kommandoer. CHKDSK /R vil søke i filsystemet etter feil og forsøke og rette de opp, det en grei kontroll på at disken faktisk fungerer skikkelig. Jeg regner med det ikke kommer opp noen blåskjerm i oppstarten? Endret 13. februar 2010 av fenderebest Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 13. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2010 Nei, ikke noe blåskjerm. Men jeg tror det var CHKDSK jeg skrev inn, så skrev jeg inn FIXBOOT. Skal prøve det, så raporterer jeg. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 (endret) Rapporterte CHKDSK noen feil da? Normalt vil jo CHKDSK finne noen feil om det skulle være noe problem med boot-sektoren. Men skader jo ikke å prøve å kjøre FIXBOOT. Husk forøvrig å ta med /R parameteren når du kjører CHKDSK ellers vil den ikke fikse noe. Endret 13. februar 2010 av fenderebest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå