Raspeball Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Hei Skal sette sammen min første PC helt fra scratch snart, og lurer på en liten ting angående kjøling. Slik jeg har forstått det er det en såkalt "termisk pad" på den kjøleren som følger med prosessoren (boxed-kjøleren?), slik at jeg slipper å bruke termisk pasta, men at dette ikke er den optimale løsningen for best mulig kjøling. Det jeg lurer på er om det medfører problemer å benytte seg av denne boxed-kjøleren med den termiske paden først, for evt å bytte kjøler senere og bruke termisk pasta da? Er det bare litt rengjøring som skal til? På forhånd takk for alle svar Lars Lenke til kommentar
War Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Det er bare litt tørking som skal til, men du må huske på å bestille opp den beste pastaen om det ikke følger med den neste nye kjøleren. Det beste hadde vært å ta av det som er der nå og ha på egen, men da må man ha en egen tube pasta og det glemmer de fleste å bestille med 1 gangen. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 (endret) Går helt fint an å fjerne kjølepastaen. Det er et tynt lag som lett tørkes av med litt papir, eventuelt våtservietter. Du vil nok få et par grader lavere temperatur om du kjøper en kjølepasta utenom, men dette er ikke noe vits om en er en vanlig pc-bruker som ikke overklokker. Kjøper du ny vifte i fremtiden så følger det som oftest med en egen tube med kjølepasta. Det gjelder hvertfall Noctua sin vifter. Endret 13. februar 2010 av Teac Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 13. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2010 Var nettopp det at jeg ikke tenkte på pasta og evt en annen kjøler da jeg bestilte PC-en, og det er kjekt å kunne få satt den sammen uten å måtte vente så lenge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå