OJ Doe Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Jo, det stemmer. Jeg hadde akkurat den samme bilen som trådstarter (samme moddel, samme motor), og du kan ikke ha en åpen dumpventil på denne bilen fordi det blir noe feil med luftmassemåleren osv. Så man må ha resirk! Til trådstarter: Stemmer at det er det luftfilteret ja. Veldig enkelt og greit å montere, det samme er dumpventilen. Jeg er klar over at dette må mappes, og det byr generelt på problemer. Det er derfor jeg ikke anbefaler det. Likevel er det en åpen dumpventil som lager den umiskjennelige "ptssj"-lyden TS er ute etter. En resirk vil gi en del av den effekten, men ikke den effekten TS er ute etter. Jeg regner med at du vet dette, vi bare tolker det litt forskjellig, for vi er vel begge enige i at det er en klar forskjell på lyden mellom en åpen og resirk dump? Lenke til kommentar
[dR]MiljO Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Jo, det stemmer. Jeg hadde akkurat den samme bilen som trådstarter (samme moddel, samme motor), og du kan ikke ha en åpen dumpventil på denne bilen fordi det blir noe feil med luftmassemåleren osv. Så man må ha resirk! Til trådstarter: Stemmer at det er det luftfilteret ja. Veldig enkelt og greit å montere, det samme er dumpventilen. Jeg er klar over at dette må mappes, og det byr generelt på problemer. Det er derfor jeg ikke anbefaler det. Likevel er det en åpen dumpventil som lager den umiskjennelige "ptssj"-lyden TS er ute etter. En resirk vil gi en del av den effekten, men ikke den effekten TS er ute etter. Jeg regner med at du vet dette, vi bare tolker det litt forskjellig, for vi er vel begge enige i at det er en klar forskjell på lyden mellom en åpen og resirk dump? Selvfølgelig Endret 14. februar 2010 av [dR]MiljO Lenke til kommentar
vexed Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Da var oppkjøringa bestått, og bilen kjøpt Skal hentes i løpet av uka, bilder og worklog kommer så fort jeg får tid. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Gratulerer*10^100! Blir spennende å se bilen din da Lenke til kommentar
1915 Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Tennkassetten sitter midt oppå motoren, på dette bildet er den rød: trionic 5 ja? Lenke til kommentar
handprint Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Trionic 5 har rød tennkassett mens Trionic 7 har svart. Jeg kjører rundt i en Saab 9-5 2.0t (Spesimap i samarbeid med en svenske) med 3" JT Eksos, MIT TD04 (2.3 Aero Turbo), større dyser, Open Air kit og Forge resirk. Lyden er ufattelig pen å høre på, og bilen brøler ikke før du vil at den skal brøle, noe jeg setter stor pris på da jeg ikke vil kjøre rundt i en bråkekasse. Forge Motorsports sin resirk-ventil sammen med et Open Air kit gir en veldig fin og høy lyd, men såklart ikke den samme lyden som et åpen dump gir, noe jeg absolutt ikke anser som et problem. Jeg synes faktisk at resirk+open air kit gir en PENERE lyd enn man får ved bruk av åpen dump, men det er jo opp til hver person hva de mener om det. Lenke til kommentar
vexed Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Har svart tennkassett, så må nok gå for resirk. +luftfilter. Har vært så elendig vær de siste dagene her på østlandet, noe som har ført til mye mindre kjøring enn jeg hadde ønsket Fikk forøvrig levert anlegget idag, på døra og greier, av selveste Techpoint - DET kaller jeg service Endret 25. februar 2010 av vexed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå