Kenneth Solfjeld Skrevet 13. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2010 (2 ords regelen gir hodepine innimellom) Er fornøyd med stemningen, og den spesielle effekten snøfallet har for bakgrunnen. Nikkor AF-S 70-200 f/2.8@200mm ISO 500 f/6.3 1/100 sek. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 15. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2010 Veldig fin stemning og en ypperlig malerisk effekt. Jeg synes forgrunnen ble litt underlig, været ser helt annerledes ut i nederste tredjedelen av bildet. Jeg tror jeg hadde likt det enda bedre med en kraftig beskjæring i bunnen. Lenke til kommentar
dSRL Skrevet 15. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2010 Jeg liker godt effekten du har fått frem med lyset, snøen og trærne - en herlig trolsk stemning i bildet. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Veldig fin stemning og en ypperlig malerisk effekt. Jeg synes forgrunnen ble litt underlig, været ser helt annerledes ut i nederste tredjedelen av bildet. Jeg tror jeg hadde likt det enda bedre med en kraftig beskjæring i bunnen. Jeg forstår ikke helt hva du mener med at været ser anderledes ut i nederste tredjedel. Jeg er fornøyd med komposisjonen slik som den er nå, så kommer neppe til å gjøre noen store inngrep. Har vurdert å ta 1cm i bunn, men er for tiden ikke i det moduset. Takk for tilbakemeldinger! Endret 15. februar 2010 av KSolfjeld Lenke til kommentar
telealf Skrevet 15. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Flott bilde hvor det lages dybde vha av sne i lufta. Defor blir jo forgrunnen anneledes, fordi det er mye mindre sne mellom fotograf og den delen av motivet. Jeg synes alikevel Kristallo har et lite poeng, den "streken" i nedre del er med på å fremheve dette uten at jeg syens det er noe galt, snare tvert i mot. Ikke mye å kritisere her, kanskje en den nevnte "streken" (frosset vann) er litt streng i forhold til myke linjer ellers? Edit: glemte å si at tilsiktet effekt med malerisk effekt her er oppnådd. Endret 15. februar 2010 av telealf Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. februar 2010 Takker! Streken (frosset vann) er kanskje litt streng i forhold til resten. Det skyldes mere gress-stråene og strømgjerdet som bryter med de myke linjene. Skal se å få klonet det vekk. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 24. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2010 Jeg forstår ikke helt hva du mener med at været ser anderledes ut i nederste tredjedel.Det jeg mener er at det ser ut som det er snøvær i øverste del av bilde men ikke i nederste del. Dermed synes jeg det ser litt ut som du har limt sammen to forskjellige bilder enn et bilde som fungerer som en helhet, derfor ville jeg like bilde bedre om nederste del var borte. Istedet for at øynene mine blir dratt inn i bildet så tenker jeg "høh, det var vel ikke snøvær der jeg så først" også er øynene tilbake på den nederste stripa igjen. Hvor mange som vil oppfatte bildet sånn vet jeg ikke, men for meg er det forstyrrende. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. februar 2010 Vel, det fungerer for meg, og da er jeg fornøyd. Men som sagt så kommer jeg etterhvert til å klone vekk stråene på stripa. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 24. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2010 Har sett på dette noen ganger, det er et nydelig bilde! Jeg ventet med å skrive fordi jeg ikke klarte bestemme meg for beskjæringen. Når du truer med å klone bort stråene i veikanten blir jeg bekymra, de passer helt fint! Men jeg tror jeg vil anbefale å prøve å skjære vekk omtrent 1/3 av feltet under stråene. Men, bildet er fantastisk flott synes jeg, og det trenger egentlig ikke mer enn en skikkelig print. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. februar 2010 Har sett på dette noen ganger, det er et nydelig bilde! Jeg ventet med å skrive fordi jeg ikke klarte bestemme meg for beskjæringen. Når du truer med å klone bort stråene i veikanten blir jeg bekymra, de passer helt fint! Men jeg tror jeg vil anbefale å prøve å skjære vekk omtrent 1/3 av feltet under stråene. Men, bildet er fantastisk flott synes jeg, og det trenger egentlig ikke mer enn en skikkelig print. Takk for tilbakemelding! Er helt enig i at 1/3 av feltet under må vekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå