Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Splitter ny PC - Plutselig freeze

Anbefalte innlegg

Hei!

For ca 2 mnd siden fikk jeg bygd meg en helt ny PC. Denne PC'en består av 6gb DOMINATOR minne, Radeon HD grafikk-kort, Intel i7 prosessor og en Asus hovedkort. Samtidig har jeg en 16gb SSD disk med Windows, og en 1,5TB HDD for alt annet. Jeg bruker en 700W PSU, som også må takle et eksternt lydkort og en midi-controller for musikkproduksjon.

Problemet skjedde etter 2 mnd. Alt har gått helt knirkefritt helt til da, ikke en eneste feil!

Jeg satt i FL Studio og lagde litt musikk, og skjermen ble helt plutselig delt i tusenvis av farger. Akkurat som om grafikk-kortet plutselig tok kvelden. Det hjalp selvfølgelig ikke å trykke noen ting, men CTRL-ALT-DEL gjorde at PC'en restartet - og alt var i orden!

Det har kun skjedd en gang. Jeg vil ikke ta noen sjangser her, derfor vil jeg helst prøve å finne ut av dette før det kan evt. gjøre mer skade.

På forhånd takk!

- Jhj

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si hva som kan ha skjedd når feilen ikke gjentas eller kan bli reprodusert.

Om du har overklokket så kan det forårsaket kræsj, programmet du har brukt kan ha gjort noe som forårsaker en kræsj i ny og ne... etc.

random crash er som Hormonella over sier en mulighet

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Grunnen til at jeg ble litt engstelig er fordi det nogenlunde det samme skjedde på min tidligere PC. Først skjedde det kun ca en gang i mnd, deretter en gang i uka og plutselig skjedde det hver gang jeg skrudde på PC'en omtrent. Jeg vil ikke oppleve det samme igjen!

Ellers er PC'en ikke overklokket på noen måter. Jeg kommer tilbake til problemet her på posten om det gjentar seg kontinuerlig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Hvordan får jeg opp hendelsesloggen?

Får feilkode Bugcheck code: 0x3B....

--------------------------------------------------------

On Sun 04.04.2010 21:21:20 your computer crashed

This was likely caused by the following module: ntoskrnl.exe

Bugcheck code: 0x3B (0xC0000046, 0xFFFFF80002B007F8, 0xFFFFF88007D95DD0, 0x0)

Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION

Dump file: C:\Windows\Minidump\040410-14352-01.dmp

file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe

product: Microsoft® Windows® Operating System

company: Microsoft Corporation

description: NT Kernel & System

The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect, possibly the culprit is in another driver on your system which cannot be identified at this time.

----------------------------------------------------------

Gresk for meg..

Lenke til kommentar

Hvordan får jeg opp hendelsesloggen?

Får feilkode Bugcheck code: 0x3B....

--------------------------------------------------------

On Sun 04.04.2010 21:21:20 your computer crashed

This was likely caused by the following module: ntoskrnl.exe

Bugcheck code: 0x3B (0xC0000046, 0xFFFFF80002B007F8, 0xFFFFF88007D95DD0, 0x0)

Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION

Dump file: C:\Windows\Minidump\040410-14352-01.dmp

file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe

product: Microsoft® Windows® Operating System

company: Microsoft Corporation

description: NT Kernel & System

The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect, possibly the culprit is in another driver on your system which cannot be identified at this time.

----------------------------------------------------------

Gresk for meg..

Ingen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar

Du nevner ikke noe om hvilken Windows versjon du har. Har du Vista, spises den 16 GB SSD disken din (veldig liten, sikker på det er 16 GB?) opp på no time selv om du installerer alle andre programmmer på 1,5 TB disken.

Ellers kan de BSOD skyldes minnet, drivere etc. Hadde selv litt problemer med BSOD (samme feil) men det forsvant faktisk etter at jeg oppdaterte skjermkort driverne og DirectX.

Lenke til kommentar

Du nevner ikke noe om hvilken Windows versjon du har. Har du Vista, spises den 16 GB SSD disken din (veldig liten, sikker på det er 16 GB?) opp på no time selv om du installerer alle andre programmmer på 1,5 TB disken.

Ellers kan de BSOD skyldes minnet, drivere etc. Hadde selv litt problemer med BSOD (samme feil) men det forsvant faktisk etter at jeg oppdaterte skjermkort driverne og DirectX.

Windows 7 64-bit. Skal prøve å oppdatere grafikkdriverne og DirectX driverne asap!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...