vdh Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Noen som vet om hvor man kan få jobb som kan utføres hjemmefra/dvs fra hvorsomhelst? Jeg liker tanken på å ha muligheten til å reise når/hvor jeg vil, men samtidig hadde det jo vært kjekt å tjent penger, så derfor hadde jeg virkelig likt å hatt en jobb som var online. Men dette er kanskje umulig? Det meste jeg finner på nett er jo bare scam, så det virker nesten håpløst å søke etter. Har dere noen tips? Tror nettjobbing kommer til å bli mer og mer vanlig, i USA for eksempel er det jo veldig vanlig, men Norge henger jo litt etter;) Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Det er vel bare å skaffe seg en kontorjobb. Fattern jobber en god del hjemmefra. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Jeg jobber som frilans journalist/skribent, tekstoversetter (engelsk til norsk/svensk/dansk) og har egen bedrift (Dropshipping). Alle disse er selvstendige jobber, så jeg kan jobbe hvor jeg vil og når jeg vil så lenge jeg har tilgang til internett. Å jobbe som frilans journalist/skribent krever at du er svært stødig i norsk, og dropshipping kan egentlig hvem som helst begynne med uten startkapital. Dette krever dog masse arbeid, dyktighet innenfor salg, og en stor dose tålmodighet. Å jobbe selvstendig kan være svært vanskelig om man ikke er strukturert og ikke har satt seg mål. Dette vet jeg alt om, og veien mellom arbeid og en kveld på byen er meget kort. Det finnes en del mennesker som tjener veldig bra, og enda flere som tjener svært dårlig. De som tjener bra er de som jobber hardt og mye. Resultater vil man gjerne ikke se noe av i begynnelsen, og det kan være en motivasjonsdreper av dimensjoner. Men er man ikke interessert i å leve et A4-liv, så er det bare å begynne å arbeide. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Eg jobber hjemme og jobber med IT-drift og kundestøtte. Men, eg vil påstå at for å kunne jobbe hjemme må man engasjere seg og være over middels interessert i jobben sin. I tillegg må man også kunne jobbe selvstendig og det krever at man har god kunnskap innenfor akkurat den jobben. Lenke til kommentar
stalestorheil Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Jeg jobber som frilans journalist/skribent, tekstoversetter (engelsk til norsk/svensk/dansk) og har egen bedrift (Dropshipping). Alle disse er selvstendige jobber, så jeg kan jobbe hvor jeg vil og når jeg vil så lenge jeg har tilgang til internett. Å jobbe som frilans journalist/skribent krever at du er svært stødig i norsk, og dropshipping kan egentlig hvem som helst begynne med uten startkapital. Dette krever dog masse arbeid, dyktighet innenfor salg, og en stor dose tålmodighet. Å jobbe selvstendig kan være svært vanskelig om man ikke er strukturert og ikke har satt seg mål. Dette vet jeg alt om, og veien mellom arbeid og en kveld på byen er meget kort. Det finnes en del mennesker som tjener veldig bra, og enda flere som tjener svært dårlig. De som tjener bra er de som jobber hardt og mye. Resultater vil man gjerne ikke se noe av i begynnelsen, og det kan være en motivasjonsdreper av dimensjoner. Men er man ikke interessert i å leve et A4-liv, så er det bare å begynne å arbeide. Helt enig med deg Steffen. Den som vil, får det til. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Dette er jo ren svindel Lenke til kommentar
vdh Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Hehe det er morro at det kun kommer slike forslag som jeg presiserte at jeg ikke ville ha. Jeg lurer på om det er noen firmaer som ansetter noen som kan jobbe hjemmefra? Ikke noe affiliate greier (det har jeg vært borte i før), ikke noe CCP eller lignende. Men om noen har kjennskap til slike bedrifter som stiller seg positive til å la de ansette arbeide hjemmefra? Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Det er utrolig trist at denne tråden ødelegges av idioter som reklamerer for pyramidesvindel. Til trådstarter. Du har fått gode tips allerede i tråden, men en liten beskrivelse av dine ferdigheter og hva du liker å drive med gjør det jo lettere. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Tråden er ryddet. Affiliatesalg o.l. strider for det første mot retningslinjene våre rundt reklamering, og for det andre er det off topic i denne tråden. Så om det ikke er nok, så strider det mot all skikk og bruk i norsk næringsliv, samt at dere som tjener penger på det ikke er spesiellt ivrige på å skatte av nevnte inntekt. Den diskusjonen tar jeg evt på PM, tråden går videre on topic, men om folk sender meg PM for å fortelle meg hvor fortreffelig CCP o.l. er og forsøker å verve (jeg har faktisk opplevd det før, etter å ha rydda tråder ), kan de forvente seg reaksjoner. Lenke til kommentar
vdh Skrevet 5. april 2010 Forfatter Del Skrevet 5. april 2010 Det er vel bare å skaffe seg en kontorjobb. Fattern jobber en god del hjemmefra. Det er en type kontorjobb jeg vil ha ja! Har bachelorgrad innenfor administrasjon/markedsføring, så det hadde passet fint. Men problemet er å finne disse stillingene... finner kun salg, salg og atter salg! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Normalt sett vil ikke en stilling med mulighet for hjemmekontor utlyses med dette. Primært sett enten fordi bransjen/stillingen naturlig inngår i en hjemmekontor-ordning eller så vil arbeidsgiver i første omgang vurdere hvorvidt vedkommende egner seg til å jobbe hjemmefra. Lenke til kommentar
vdh Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 Normalt sett vil ikke en stilling med mulighet for hjemmekontor utlyses med dette. Primært sett enten fordi bransjen/stillingen naturlig inngår i en hjemmekontor-ordning eller så vil arbeidsgiver i første omgang vurdere hvorvidt vedkommende egner seg til å jobbe hjemmefra. jeg vil ikke ha en med kun mulighet for hjemmekontor, jeg vil ha ren hjemmekontor stilling. Dette er helt normalt i USA for eksempel, men tydeligvis ikke så mange som har skjønt det i Norge... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå