Gå til innhold

Et ord du liker?

reminett

Anbefalte innlegg

Skriv et ord du liker godt. Du kan godt begrunne det, og det er lov å skrive så mye du vil.

Neste deltaker svarer ved å si hva man tenker på når man ser ordet, og kommer på et nytt ord.

Sol

Tror aldri det ordet kan knyttes mot noe negativt.

Jeg savner sommeren!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sol er et stort sett positivt ord som bringe tanker til lys og varme for meg.

dog kan det jo bringes negativt frem, som f.eks: " den bedritne sola har ikke vist seg på en måned nå, bare regn!"

rhododendron, rett og genialt, de fleste vet hva det er men nesten ingen som klarer å uttale det riktig :D

Lenke til kommentar

Hehe, vel det var ikke akkurat et enkelt ord å starte med.

Har ikke snøring på hva det betyr.

Du har rett vedrørende ordet "sol", det kan bringes frem i en negativ setning. Men hvis man sier "bedritne sola", så er vel egentlig det veldig feil, for man mener jo ikke at sola er "bedriten", eller noe negativt. Det er det _faktum_ at den ikke er tilstede, som er bedritent.

Så sånn sett så blir det jo feil norsk (?)

Endret av reminett
Lenke til kommentar

Herlig med ferie ja! Gjøre akkurat det du har lyst til! :)

Neste ord ut: varme!

Enkelt og greit for jeg elsker å være varm, Om jeg skulle velge mellom å være fryktelig kald, eller fryktelig varm ville jeg lett valgt å være fryktelig varm.

Lenke til kommentar

Hehe!

Refererte var ganske moro å skrive på tastaturet ja :)

Litt sånn som "mennene".

Mange bra ord her da. Cola og varme er bra ord, for ikke å snakke om "bugne". Fantastisk.

Neste ord ut: Sørlandet

Fordi jeg er en fraflyttet sørlending, men mest fordi jeg ser for meg sørlandsidyll, svaberg og bugning av frukt og gode drikker på et dekket bord om sommeren :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...