Bjarnemann Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Har invester noen fluser i Skagen Kon-Tiki, for har hørt det skal være et bra fond. Høy risiko, men på sikt god avkastning. Grei deal for meg som er ung. Men jeg tenker, Norge går slik jeg har forstått det som en rakett for tiden. En meget stabil rakett med kurs oppover. Hva tenker dere om å investere litt i et fond med fokus på norske markeder også? Og hvilket? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 For min del holder jeg en knapp på Holberg Norge. Jeg har både KonTiki og Holberg Norge i min fondsportefølje Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 ETF? Nevnte to fond er jo blant de aktive som har aller best rykte i Norge – empirisk slett ikke uten grunn – så de er heller ikke til å kimse av. Selv ville jeg brukt aktivt forvaltede fond som et marginalt tillegg til en passivt forvaltet portefølje, men det er en annen story. Lenke til kommentar
Aksjebloggeren Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Jeg har også Holberg og KonTiki i min fondsportefølje Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 Ok, takk for svar Hva vil dere tro er lurest? Fortsette å pumpe Kon-Tiki, eller putte inn i Holberg også? Lenke til kommentar
Aksjebloggeren Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Ok, takk for svar Hva vil dere tro er lurest? Fortsette å pumpe Kon-Tiki, eller putte inn i Holberg også? Kan sikker være greit å disverifisere litt mellom fond også, spesielt hvis fondent er eksponert mot ett spesielt markedet, i dette tilfellet vekstmarkedet for Kontiki. Det kan godt gå dårlig med et fond i en periode og da kan det være greit å ikke ha alle pengene i et fond. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Jeg sparer langsiktig, så om det går dårlig i perioder gjør egentlig ingenting. Det er bare bra, for da kan jeg sette inn mer, og få mer for pengene mine Men er det noen grunn til å tro at Holdberg vil slå Kon-Tiki? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Men er det noen grunn til å tro at Holdberg vil slå Kon-Tiki? Det er umulig å svare på. Holberg Norge kjøper norske aksjer, mens KonTiki opererer i globale vekstmarkeder. Derfor har jeg begge. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Ok, da holder jeg meg foreløbig til Tiki. For enkelhetens skyld Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå